Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69651 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1404
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1402

Følg bodybuilding.dk på

Første kostplan

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Har indtil videre spist fornuftigt (IMO) men ustruktureret. Men nu vil jeg forsøge mig med en seriøs kostplan, så der kan komme lidt mere styr på tingene.

Jeg har udregnet mit ligevægts indtag til ~3400 kcal, så jeg har forsøgt at ramme 3900 kcal - så kan det jo altid justeres senere. Min vægt er 95 kg, og højden siger 2 m.

kostplan

Al kritik bliver modtaget med kyshånd :D
"I know that if you leave dishes in the sink, they get sticky and hard to wash the next day." - Arnold Schwarzenegger
Brugeravatar

Reputation point: 0

Træner her: Fitness World Vesterbro

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Umiddelbart fornuftigt! Dog ville jeg tro at du skulle op og have lidt flere kcal end blot det :? men prøv dig frem :wink:

Dog ville jeg erstatte sødmælken i din morgenmad med skummetmælk eller minimælk - for at minimere fedt indtaget om morgenen, da fedtet nedsætter optagelsestiden af protein og carbs, og du har netop brug for at få fyldt kroppen op hurtigt efter en god nats søvn.

I dit måltid 12:00-13:59 ville jeg fjerne leverpostejen, den har du ingen nytte af! En dåse tun er typisk 140 gram, så taget sådan en istedet for de 100 gram tun og supler med noget kødpålæg eller hytteost, så du rammer samme mænge kcal.

I dit sidste måltid, erstat yoghurten med fromaige frais 0.2% (den fra Netto) - bland en halv bøtte med flydende sødemiddel og tilføj lidt mandler.

Og så i alle de måltider hvor du ikke spiser peanutbutter ville jeg smide nogle nødder ind - dog ikke i din morgenmad eller og PWO!

Og så i dine kikærter, skal du måske være obs på at dén energifordeling er i TØRREDE kikærter og ikke når de er opkogt :wink:

Just my 2 cents..
Nyt koldt billede 07. marts 2011: > KLIK HER <
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH SV

Logbog: Vis logbog

Tak for yderst konstruktiv respons :thumpup:

Ville også tro at jeg skulle have flere kcal, men har meget stillesiddende arbejde - giver det lige 1-2 uger og ser hvordan det skrider fremad.

Mælken er ændret fra sød til skummet, der er nødder jævnt fordelt over dagen (havde egentlig også tænkt mig at gøre det sådan, mendet er nok mget fint at få det med i beregningen). Min elskede leverpostej er droppet til fordel for hytteost :( Yoghurt er byttet ud med fromage frais, dropper dog sødemiddel da jeg i synes det er nødvendigt.

mht. kikærterne: er opmærksom på det, men der er ingen oplysninger på hummus. Jeg laver en udregning på næringsindholdet næste gang jeg laver hummus.
"I know that if you leave dishes in the sink, they get sticky and hard to wash the next day." - Arnold Schwarzenegger
Brugeravatar

Træner her: Fitness World Vesterbro

Logbog: Ingen logbog

Lidt mindre fedt, lidt mere carbs IMO.. ellers fint nok (:
http://www.frederikbahne.wordpress.com
- Strength has nothing to do with how much you can squat, but how much effort you put in it -
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 52.50
- Squat: 60.00
- Dødløft: 65.00

F.Bahne skrev:Lidt mindre fedt, lidt mere carbs IMO.. ellers fint nok (:

+1!

Der skal lidt flere carbs i din PWO - en banan er nok lige i underkanten :-k
Så smid nogle carbs i din shake og drik mälk til dine måltider - og så vil jeg mene at du er godt körende =D>
Nyt koldt billede 07. marts 2011: > KLIK HER <
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH SV

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 50 gæster