Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1099
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1096

Følg bodybuilding.dk på

fra fullbody til split

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej alle,

Jeg har i et rigtig godt stykke tid (over et år) kørt følgende program
Dødløft/squat 5x5
Decline dB benchpress 5x12
Incline dB benchpress 3x8
Military bb Press 4x8
Bb BOR 5x8
Pull ups 5x5
Dips 5x8
Lat raises 5x10
Dragonflags 3x8
Og noget til sideflæsket på maven.

Så på et tidspunkt startede jeg til fodbold. Dette bremsede træningen lidt. Er nu stoppet til bold da jeg hellere vil koncentrere mig om denne træning. Men har virkelig været lazy og har tit kun trænet en eller 2 gange om ugen, og nu har jeg rigtig svært ved at komme i gang igen da det lange træningspas (ca. 2 timer) er svært at overskue efter en lang dag på jobbet.

Så nu overvejer jeg et split program. Så fik kigget lidt på back 2 basics som bodylab har postet. Har i den forbindelse så lagt min øvelser op på samme måde så det ser sådan her ud.

Mandag/torsdag
DB decline 5x12
DB incline 3x8
Military Press 5x8
Lateral raise 5x12
Dips 5x8
Dragon flags 3x8
Noget til siderne 3x8

Tirsdag/fredag
Squat 6x5
Dødløft 6x5
Bent over rows 5x8
Pull ups 6x5
Biceps curl 5x12
Calf raise 3x12

Jeg har dog i den forbindelse nogle spørgsmål. Det giver jo sig selv at jeg vil træne i betydelig kortere tid pr. gang. hvilket jo er en fordel. Men vil jeg tabe noget på at køre dette? Jeg køre pt. for masse.
Udover det så, så jeg at i back 2 basics at der både var BOR samt cable rows. Er dette ikke den samme øvelse når det kommer til stykket?
Udover det har jeg et spørgsmål omkring pull-ups. Har engang læst mig frem til at jo bredere man holder jo mere går det i vingerne? Passer dette? Tager pt. 5-6x5 så bredt stativet tillader det.

Hvad er jeres erfaringe med split programmer, og har i idéer eller andet så byd endelig ind. :-)

På forhånd, tak

/Anders
Billede
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Vanløse

Træner her: Anger Mangement
Fitness World Rødovre

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

For det første så bør du holde den periodiseringsmodel som B2B fremlægger, ellers ødelægger det lidt pointen med programmet. Dvs. 6 gentagelser, øg til 8 i alle sæt, øg vægten og sænk gentagelser til 6 igen. Repeat.

Øvelserne er ikke fastlagte, såfremt at deres eventuelle erstatning er af samme kvalitet. Der er ikke noget problem med at bytte BOR ud med cable rows. Deres formål er næsten identiske.

Der er ikke de store point at hente ved at holde bredere end alm. skulderbredde, for at ramme vingerne. Underhåndsgreb, derimod, øger stresset på biceps, mens neutralt og overhåndsgreb øger stresset på lats. Neutralt greb, skulderbredde er min favorit :)
Vejen mod 400 point.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Nakskov

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 240.00

Bash skrev:For det første så bør du holde den periodiseringsmodel som B2B fremlægger, ellers ødelægger det lidt pointen med programmet. Dvs. 6 gentagelser, øg til 8 i alle sæt, øg vægten og sænk gentagelser til 6 igen. Repeat.

Øvelserne er ikke fastlagte, såfremt at deres eventuelle erstatning er af samme kvalitet. Der er ikke noget problem med at bytte BOR ud med cable rows. Deres formål er næsten identiske.

Der er ikke de store point at hente ved at holde bredere end alm. skulderbredde, for at ramme vingerne. Underhåndsgreb, derimod, øger stresset på biceps, mens neutralt og overhåndsgreb øger stresset på lats. Neutralt greb, skulderbredde er min favorit :)

Jeg brugte kun back to basics som en "skabelon" og inspiration.

Angående BOR og cable rows så er BEGGE med i bodylabs back to basics. Det var det der undrede mig. Når det ifølge min viden er meget tæt på den samme øvelse.

Og tak for hjælpen omkring pullups. :-) så behøver jeg ikke at køre så bredt og kan i den forbindelse så køre lidt flere gentagelser. :-)
Billede
Brugeravatar

Fitness World Rødovre

du har for meget press i forhold til træk.. hvilket også gør sig gældende på dit fullbody program.
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00

Kostplan: Vis kostplan

MadzP92 skrev:du har for meget press i forhold til træk.. hvilket også gør sig gældende på dit fullbody program.

Kender du ham IRL siden du kan konkludere det?
Vejen mod 400 point.
Brugeravatar

Styrkeliste

Bash skrev:
MadzP92 skrev:du har for meget press i forhold til træk.. hvilket også gør sig gældende på dit fullbody program.

Det gør han ikke. Men kan der lægge noget bag hans tanker? Mere så jeg er sikker på jeg får det mest optimale ud af min træning.
Billede
Brugeravatar

Fitness World Rødovre

kvaaen skrev:
Bash skrev:

Det gør han ikke. Men kan der lægge noget bag hans tanker? Mere så jeg er sikker på jeg får det mest optimale ud af min træning.

Det kan der sagtens være. Hans udsagn om at du har mere pres end træk er jo ikke forkert, men det handler i bund og grund om at træningsprogrammer er individuelle. Måske har du et stærkt pres, som du gerne vil gøre endnu stærkere. Måske har du et svagt pres, du gerne vil have op på et mere jævnt niveau end dit træk.

Håber du forstår hvor jeg vil hen - man kan ikke sidde og vurdere den slags over nettet :)
Vejen mod 400 point.
Brugeravatar

Styrkeliste

Bash skrev:
kvaaen skrev:
Bash skrev:

Det kan der sagtens være. Hans udsagn om at du har mere pres end træk er jo ikke forkert, men det handler i bund og grund om at træningsprogrammer er individuelle. Måske har du et stærkt pres, som du gerne vil gøre endnu stærkere. Måske har du et svagt pres, du gerne vil have op på et mere jævnt niveau end dit træk.

Håber du forstår hvor jeg vil hen - man kan ikke sidde og vurdere den slags over nettet :)

Hmm føler ikke rigtigt jeg mangler noget hverken her eller der styrke mæssigt. Måske kun på military Press.
Billede
Brugeravatar

Fitness World Rødovre

Andre som har lyst til at dele deres mening? Havde tænkt mig at starte fra i morgen :-)
Billede
Brugeravatar

Fitness World Rødovre

I og med at han har trænet mere press end træk i et helt år antog jeg bare at han måske ikke behøver at gøre det mere. Det er jo tit at folk har for meget press uden at vide det.

Sendt fra min LT18i med Tapatalk2
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00

Kostplan: Vis kostplan

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online