Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1660
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1658

Følg bodybuilding.dk på

Fra hobby til livsstil

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

http://christinakayser.com/2014/10/21/f ... elagt-mig/

Hvad er jeres mening omkring dette? :-k

Jeg har set dette blogindlæg gang på gang på gang blive delt af mine venner på facebook, men det som der irriterer mig er at der aldrig er nogen, som har noget saglig argumentation, for eller imod. Blot ting som "Læsning mange kunne have godt af.... Alt med måde", "Man har også lov til at leve" osv osv, andre mere NATIONEN-præget end andre. Typisk de folk der deler er, ironisk nok, personer der aldrig har formået af flytte deres kødmassekrop ind i center, eller er stupide og fyldt med fordomme overfor for en hverdag, hvor alkohol og junkfood m.m ikke indgår - kort sagt.

Tænker blot at "alt med måde" kan debatteres til at helvede fryser til is (og at det altid ender med en plausibel konklusion, fra hver individ) , og "for meget" vil altid være en sætning der ender med tusinde synspunkter og holdninger uden grundlag.

Det afsnit med "Næste udfordring var min forbrænding. Eftersom jeg ikke trænede efter et strengt program mere, faldt den. Jeg forsøgte med lidt mere cardio på programmet, med kunne ikke helt holde modet oppe til at fortsætte med det. Og det var tydeligt at se på kroppen", ved jeg ikke rigtig hvor meget jeg vil tro på, men jeg har ikke noget fysiologisk eller biologisk teori til at bakke min påstand op :-k

Tænkte at vi måske kunne få en sund diskussion ud af dette :)
Kål og Trenbolone siden 2016

"Aner det ikke, men det siger JMT."

https://www.instagram.com/quadz_like_ronz/
Brugeravatar

Reputation point: 25

Geografisk sted: Arentsminde

Træner her: Skovsgård motionscenter
SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 175.00
- Dødløft: 160.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

I mine øjne, så er det svært at komme uden om "alt med måde".

Jeg tror meget at det handler om hvad vi hver især trives med. Nogle mennesker trives med et meget stringent trænings/kost-program, mens det ville være helved for andre. Hende kvinden, der har skrevet indlægget, endte tydeligvis i en situation, som hun ikke følte sig tilpas i. Og det er fedt at hun anerkender det. Men derfor behøver det ikke betyde, at alle der gør det samme som hende også er deprimerede, deprived mennesker, med forskruede tanker om egen krop. Ultimativt mener jeg at det handler om hvorvidt du har det godt eller ej - for nogen, involverer det en striks kost/træning, for andre en mere løs tilgang.

At indlægget så primært bruges af inaktive mennesker, til at forsvare deres livsstil er en anden diskussion. "Pyh, nu behøver jeg heller ikke bevæge mig i dag. Man skulle jo nødigt få en sygelig tilgang til træning, vel?" :roll:
Brugeravatar

Reputation point: 75

Galleri: Vis galleri (1)

Min første umiddelbare tanke var at hun er idiot. Så blev jeg forvirret og det rejste en række spørgsmål;

Hvorfor var det hun gik så meget amok til at starte med?

Er det hele ikke blot en hyldest til middelmådighed?

Hvad sker der?

Er hun ikke bare en deprimeret kvinde der græder lidt i sin blog?

wat.
The only constant is indomitable human will. Those with power and those without it.
Brugeravatar

Reputation point: 255

Geografisk sted: Brabrand.

Styrkeliste
- Bænkpres: 182.50
- Squat: 282.50
- Dødløft: 262.50

Kostplan: Ingen kostplan

LookWhatYouDid skrev:indlægget så primært bruges af inaktive mennesker, til at forsvare deres livsstil er en anden diskussion. "Pyh, nu behøver jeg heller ikke bevæge mig i dag. Man skulle jo nødigt få en sygelig tilgang til træning, vel?" :roll:

Har meget samme tanker som dig.

Hele problematikken er vel bare at "fitnessverdenen" altid vil være en hel anden, og at det, måske, aldrig vil accepteret på samme værdier som mainstreamkulturen er; men igen mainstream kan også tolkes på hver sin måde og gradbøjes på forskellige niveauer.
Kål og Trenbolone siden 2016

"Aner det ikke, men det siger JMT."

https://www.instagram.com/quadz_like_ronz/
Brugeravatar

Reputation point: 25

Geografisk sted: Arentsminde

Træner her: Skovsgård motionscenter
SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 175.00
- Dødløft: 160.00

Yrako skrev:
LookWhatYouDid skrev:indlægget så primært bruges af inaktive mennesker, til at forsvare deres livsstil er en anden diskussion. "Pyh, nu behøver jeg heller ikke bevæge mig i dag. Man skulle jo nødigt få en sygelig tilgang til træning, vel?" :roll:

Har meget samme tanker som dig.

Omvendt er der også masser af mennesker i fitnessbranchen, der føler de fortjener ekstra respekt, fordi de laver 3 timers LISS cardio om dagen og spiser kylling og broccoli 5 gange om dagen. Når folk kommer til mig og spørger, om det er nødvendigt at spise dit eller træne dat har jeg for vane at sige, at de skal gøre det, de synes er sjovt.

Der er ingen, der betaler dem for at spise ting de ikke kan lide, og de gør ikke verden til et bedre sted ved det. Hvis man frivilligt udsætter sig selv for en masse ting, man egentlig ikke synes om, så er man ikke dedikeret, så er man bare idiot.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010

Reputation point: 573

Nogen mennesker passer perfekt ind i miljøet og livsstilen, det er jo netop de mennesker der elsker det.
De fleste tror at den hårde part er at løfte som en gal, det hårde er jo at blive ved.

Hende i artiklen er umiddelbart ikke en af dem.

mvh
Gør som de andre, og du må nøjes med hvad de andre får.
Undskyldningen med dårlige gener er nok den mest brugte for dovenskab, og manglende viden.
Fuck Asier!
Brugeravatar

Reputation point: 140

Styrkeliste
- Bænkpres: 230.00
- Dødløft: 400.00

Logbog: Ingen logbog

dagens Danmark har ændret sig meget de sidste årtier. vi er i dag i en tid hvor der er meget fokus på sundhed og fitness.
dette fokus har for mange taget overhånd og vi ser flere og flere som lider af sygdomme som ortoreksi og megareksi. man bliver afhængig og besat af træning og sundhed.
man kan bla. gå ind pr dr.dk og se f.eks. afhængig af træning.

hun led tydeligvis af en psykisk sygdom da hun så et andet menneske i spejlet end det spejlet faktisk viste.
jeg tror det er samfundet og medierne som er skyld i at det tager overhånd for nogen. samfundet og medierne bomber os med billede og opfordringer til at leve sundt. ikke bare sundt men også hvordan vores kroppe skal se ud.
jeg er selv et ungt menneske og noget af det der driver mig er da også det med at jeg vil ligne nogen man har set i medierne, instagram, tv osv.
synes det er synd at det går galt for nogen som hende her og tror der er mange flere som hende, men som bare ikke vil indrømme det

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
- Squat: 82.50
- Dødløft: 117.50

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 76 gæster