Jeg oprettede et emne for lidt tid siden om hjælp til at komme godt fra start i min træning. Det fik jeg, så nu er det tid til at få oprettet en blog så jeg selv og evt. andre kan få et overblik over træningen.
Min historie:
Jeg er 24 år og studerende. Jeg har altid været tynd og ranglet pga inaktivitet og alt alt for lidt mad. Jeg har aldrig været god til at spise og kan gå en hel dag uden mad hvis der ikke liiiige er noget let tilgængeligt. Det er slut nu. Jeg er for nylig blevet single og min selvtillid er sgu egentlig ikke-eksisterende lige pt., så jeg håber på at træningen kan give mig noget at gå op i, og samtidig give nogle resultater jeg kan være stolt af. Jeg kan mærke i dagligdagen at min krop er svag og det er jeg sgu godt og grundigt træt af, så nu skal der ske noget.
Jeg er begyndt på Stronglifts 5x5 hvor jeg har added nogle få ekstra øvelser. Det program har jeg tænkt mig at følge i minimum 12 uger, men det bliver sikkert til 24 uger, inden jeg begynder at ændre noget. Nu må vi se.
Jeg har fået styr på kosten og prøver på at ramme minimum 3000kcal hver dag. Det er nok det jeg kommer til at få sværest ved under dette forløb, men det er gået godt i et par uger nu, så jeg er meget fortrøstningsfuld.
Her er mine stats:
24 år
179cm høj
64,2kg (inden jeg var hjemme på juleferie i 14 dage vejede jeg 61kg, så der er altså røget 3kg rent fedt på desværre)
Mit første delmål er at komme op og veje 70kg. Jeg er klar over det ikke er noget stort mål, men det er somsagt også kun første delmål. Jeg har altid drømt om at veje 70kg (jep, tror min maksvægt har været 68kg for en del år tilbage) så det vil helt sikkert blive en succesoplevelse der kan motivere mig lidt ekstra når jeg når dertil. Ellers er det overordnede mål sådan set bare at få en atletisk krop hvor jeg kan føle mig stærk og så gør det bestemt heller ikke noget hvis jeg kunne få damerne til at kigge en ekstra gang efter mig når jeg smider trøjen ;) Det er dog først og fremmest styrke og velvære jeg er ude efter, så jeg er indstillet på at bulke igennem indtil der er noget at cutte ind til. Er klar over det bliver en lang process, og jeg har egentlig ikke travlt.
Nu til billederne. Jeg har desværre ikke noget målebånd så jeg kan måle mig, men må prøve at skaffe et så jeg har noget at sammenligne med om nogle måneder. Jeg undskylder på forhånd mine forsøg på at "pose" eller flexe, det er ikke det jeg har gjort mest i indtil nu ;)
Er der noget bud på en fedtprocent? Nok er jeg tynd, men tror desværre fedtprocenten er relativ høj.

Som i kan se er min kropsholdning helt forfærdelig. Jeg håber selvfølgelig på at der bliver rettet op på dette gennem træningen, men er der noget ekstra jeg kan gøre for specifikt at ændre min kropsholdning?
Jeg ser frem til at få ført dette projekt ud i livet, og håber jeg om et års tid kan se tilbage på dette indlæg og være stolt over det jeg har opnået! Jeg glemte vidst at nævne at jeg før har prøvet at komme igang med at træne men at jeg altid er stoppet igen inden jeg overhovedet er kommet igang. Denne gang føler jeg mig dog rigtig godt forberedt og motivationen er også stærkere end den har været før, så denne gang lykkes det!

Jeg dropper forbi i ny og næ fremover.
Og hvad vejer sådan en som standard?)](./images/smilies/wallbash.gif)

Men man skal jo starte et sted. Ser forhåbentligt noget anderledes ud om et år.
Jeg skal jo øge med 2,5kg hver gang hvis jeg skal følge StrongLift princippet, men det kan jeg ikke pt da de mindste skiver jeg har til rådighed er 2,5kg stykket.
Det var hårdt og jeg tror ikke jeg kan øge til 40kg næste gang så jeg er nødt til at finde nogle skiver jeg kan bruge.