Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69534 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner

1 nye indlæg i dag

I alt: 1259
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1256

Følg bodybuilding.dk på

Fra Stickman til Muscleman! Let the journey begin

Udskriv emne

Opret en logbog og lad andre følge din træning

Tilbage til Logbog

Hej BB!

Jeg oprettede et emne for lidt tid siden om hjælp til at komme godt fra start i min træning. Det fik jeg, så nu er det tid til at få oprettet en blog så jeg selv og evt. andre kan få et overblik over træningen.

Min historie:

Jeg er 24 år og studerende. Jeg har altid været tynd og ranglet pga inaktivitet og alt alt for lidt mad. Jeg har aldrig været god til at spise og kan gå en hel dag uden mad hvis der ikke liiiige er noget let tilgængeligt. Det er slut nu. Jeg er for nylig blevet single og min selvtillid er sgu egentlig ikke-eksisterende lige pt., så jeg håber på at træningen kan give mig noget at gå op i, og samtidig give nogle resultater jeg kan være stolt af. Jeg kan mærke i dagligdagen at min krop er svag og det er jeg sgu godt og grundigt træt af, så nu skal der ske noget.

Jeg er begyndt på Stronglifts 5x5 hvor jeg har added nogle få ekstra øvelser. Det program har jeg tænkt mig at følge i minimum 12 uger, men det bliver sikkert til 24 uger, inden jeg begynder at ændre noget. Nu må vi se.

Jeg har fået styr på kosten og prøver på at ramme minimum 3000kcal hver dag. Det er nok det jeg kommer til at få sværest ved under dette forløb, men det er gået godt i et par uger nu, så jeg er meget fortrøstningsfuld.

Her er mine stats:

24 år
179cm høj
64,2kg (inden jeg var hjemme på juleferie i 14 dage vejede jeg 61kg, så der er altså røget 3kg rent fedt på desværre)

Mit første delmål er at komme op og veje 70kg. Jeg er klar over det ikke er noget stort mål, men det er somsagt også kun første delmål. Jeg har altid drømt om at veje 70kg (jep, tror min maksvægt har været 68kg for en del år tilbage) så det vil helt sikkert blive en succesoplevelse der kan motivere mig lidt ekstra når jeg når dertil. Ellers er det overordnede mål sådan set bare at få en atletisk krop hvor jeg kan føle mig stærk og så gør det bestemt heller ikke noget hvis jeg kunne få damerne til at kigge en ekstra gang efter mig når jeg smider trøjen ;) Det er dog først og fremmest styrke og velvære jeg er ude efter, så jeg er indstillet på at bulke igennem indtil der er noget at cutte ind til. Er klar over det bliver en lang process, og jeg har egentlig ikke travlt.

Nu til billederne. Jeg har desværre ikke noget målebånd så jeg kan måle mig, men må prøve at skaffe et så jeg har noget at sammenligne med om nogle måneder. Jeg undskylder på forhånd mine forsøg på at "pose" eller flexe, det er ikke det jeg har gjort mest i indtil nu ;)

Er der noget bud på en fedtprocent? Nok er jeg tynd, men tror desværre fedtprocenten er relativ høj.

BilledeBilledeBilledeBilledeBilledeBilledeBilledeBillede

Som i kan se er min kropsholdning helt forfærdelig. Jeg håber selvfølgelig på at der bliver rettet op på dette gennem træningen, men er der noget ekstra jeg kan gøre for specifikt at ændre min kropsholdning?

Jeg ser frem til at få ført dette projekt ud i livet, og håber jeg om et års tid kan se tilbage på dette indlæg og være stolt over det jeg har opnået! Jeg glemte vidst at nævne at jeg før har prøvet at komme igang med at træne men at jeg altid er stoppet igen inden jeg overhovedet er kommet igang. Denne gang føler jeg mig dog rigtig godt forberedt og motivationen er også stærkere end den har været før, så denne gang lykkes det!
Sidst rettet af Stickman 13. jan 2014, 20:56, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 45.00
- Squat: 60.00
- Dødløft: 80.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Velkommen til :) Jeg dropper forbi i ny og næ fremover.

Supertraining.dk har skrevet nogle udmærket indlæg om korrektion af kropsholdning hvis jeg ikke tager fejl.

Din fedtprocent er ikke super høj. Der skal bare pakkes masse på. Det kan dog godt være 3000 kcal er overkill hvis du har gået længe med meget mindre.
Most everyone's mad here.
Brugeravatar

Reputation point: 192

Første træning! 10/1 2013

Så kom jeg igang! Havde min første træning i fredags og det gik ganske udmærket. Jeg kører som sagt stronglift 5x5 og havde egentlig tænkt mig at starte helt fra bunden med tom stang, men jeg følte mig sgu helt ærlig lidt dum da jeg stod der med den tomme stang, så jeg satte nogle få kg på. Jeg regner med at køre med samme antal kg de næste par gange indtil programmet har "indhentet" mig. Ellers er jeg bange for jeg kommer til at lægge for hårdt ud, for jeg skal sgu huske på at jeg altså stadig er stickman, og der er langt til muscleman stadiet.

Squat
5x30kg
5x30kg
5x30kg
5x30kg
5x30kg

Bænkpres
5x30kg
5x30kg
5x30kg
5x35kg
5x35kg

Barbell rows
5x30kg
5x30kg
5x30kg
5x30kg
5x30kg
5x30kg

Cable pushdowns
12x25kg
12x25kg
12x25kg

Curls (brugte sådan en lille buet barbell. Hvad hedder den? :P Og hvad vejer sådan en som standard?)
12x5kg (eksl. vægt fra barbell)

Desuden kørt jeg nogle maveøvelser. Næste gang vil jeg prøve at køre 4x12 på mine armøvelser. Burde jeg tage side laterals med i repertoiret også?

Dejligt at komme igang, men må indrømme jeg ikke føler mig helt hjemme i de omgivelser, men det kommer forhåbentligt snart. Jeg prøvede desuden at tage nogle Dips og nogle pullups men det kunne jeg sgu ikke ](*,)

Ellers prøver jeg på at tage mig sammen til at læse til en skide vigtig eksamen som bare SKAL beståes, men det går rent ud sagt af helvedes til. I morgen vil jeg tage ud af lejligheden og sætte mig et andet sted at læse, for jeg får ikke gjort en skid når jeg er herhjemme.
Brugeravatar

Styrkeliste

Benjamin Reilly skrev:Velkommen til :) Jeg dropper forbi i ny og næ fremover.

Supertraining.dk har skrevet nogle udmærket indlæg om korrektion af kropsholdning hvis jeg ikke tager fejl.

Din fedtprocent er ikke super høj. Der skal bare pakkes masse på. Det kan dog godt være 3000 kcal er overkill hvis du har gået længe med meget mindre.

Tak for feedback! Jeg vil se hvad jeg kan læse mig frem til på supertraining.dk

Jeg holder godt øje med vægten og får justeret hvis det går alt for hurtigt. Burde vel ikke tage mere end 500g på om ugen?

Når man "kun" træner 3 gange om ugen, burde kostplanen så være anderledes på træningsdage fremfor ikke træningsdage? Jeg kommer ikke til at være helt inaktiv på mine "fri" dage da jeg går nogle gode ture med min hund hver dag.
Brugeravatar

Styrkeliste

Stickman skrev:
Benjamin Reilly skrev:Velkommen til :) Jeg dropper forbi i ny og næ fremover.

Tak for feedback! Jeg vil se hvad jeg kan læse mig frem til på supertraining.dk

Jeg holder godt øje med vægten og får justeret hvis det går alt for hurtigt. Burde vel ikke tage mere end 500g på om ugen?

Når man "kun" træner 3 gange om ugen, burde kostplanen så være anderledes på træningsdage fremfor ikke træningsdage? Jeg kommer ikke til at være helt inaktiv på mine "fri" dage da jeg går nogle gode ture med min hund hver dag.

500 g er et udmærket skud. På sigt kan du justerer det ned til 200-300 g.

Der er mange der praktisere, at lade deres kalorier på offdage være lavere end på træningsdage, hvilket kan have sin merit, men ikke er et must. Personligt finder jeg det nemmere, at have et statisk kcal indtag.
Brugeravatar

13/1 2013

Så har jeg gennemført træning numero dos! Det var meningen jeg skulle have været nede og træne kl. 7 i morges da jeg har det bedst med at træne alene her i starten fordi jeg ikke ligefrem føler mig i mit rette element endnu :P Jeg kunne dog ikke komme op i morges desværre, så jeg kom heller ikke ud af lejligheden for at læse til eksamen, men fik da heldigvis taget mig sammen til at komme ned og træne her til aften, hvor der heller ikke var andre end mig. Det blev til:

Squat
5x30kg
5x30kg
5x30kg
5x30kg
5x30kg

Overhead press
5x20kg
5x20kg
5x20kg
5x20kg
5x20kg

Deadlift
5x40kg
5x40kg

Ifølge Stronglift programmet kører man kun 1x5 i dødløft, men her i starten hvor det ikke er så tungt kører jeg lidt ekstra for at få trænet teknikken.

Dips
7xBW

Cable pushdowns
12x25kg
12x25kg
12x25kg
12x25kg

Barbell curls
12x20kg
10x20kg
6x20kg
Valgte at køre med den almindelige barbell uden vægt istedet for den lille zigzagede barbell jeg brugte sidst, men det blev sgu for meget med 20kg allerede desværre. Tror dog bare jeg fortsætter med den indtil jeg kan tage 4x12 a 20kg.

Jeg fik optaget et par videoer for at få lidt feedback på min teknik i squat og dødløft. Kan ligeså godt få styr på teknikken med det samme. Kunne ikke komme langt nok væk ved dødløft så man kan desværre ikke se hele min krop, men håber i kan give lidt feedback alligevel. Here goes:

Kommer jeg langt nok ned eller skal jeg lige et par cm lavere? Midt i 3. set fik jeg en stikkende smerte i venstre knæ, men det forsvandt igen med det samme, så jeg har sikkert bare ikke haft nok fokus på at holde knæene i den rette linje.

Desværre kan man ikke se så meget af løftet her, men jeg syntes egentlig det føltes som en god og flydende bevægelse. Skal dog her i starten være opmærksom på at starte helt fra bunden i hver rep så jeg får teknikken helt på plads.
Sidst rettet af Stickman 13. jan 2014, 20:53, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Styrkeliste

Okay, hvordan sætter jeg youtube videoer ind?
Brugeravatar

Styrkeliste

Klik citer og du kan se hvorledes jeg har sat det ind. Normalt skal man blot fjerne s'et fra https.
Brugeravatar

Benjamin Reilly skrev:Klik citer og du kan se hvorledes jeg har sat det ind. Normalt skal man blot fjerne s'et fra https.

Tak for hjælpen :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Dødløft er det svær at sige så meget på, det ligner du, at du ikke spænder ryggen og dermed bøjer ryggen under løftet.

Squatten ser udmærket ud. Armene under stangen, træk stangen ned mod ryggen og bliv på hælene er umiddelbare pointers.
Brugeravatar

Benjamin Reilly skrev:Dødløft er det svær at sige så meget på, det ligner du, at du ikke spænder ryggen og dermed bøjer ryggen under løftet.

Squatten ser udmærket ud. Armene under stangen, træk stangen ned mod ryggen og bliv på hælene er umiddelbare pointers.

Jeg vil prøve at lave en bedre video af dødløften på fredag. Du har nok ret i at jeg ikke spænder nok i ryggen, det vil jeg prøve at fokusere på næste gang.

Mht. squatten føler jeg jeg lægger stangen lidt for højt på min ryg/nakke i forhold til hvad jeg ser på instruktionsvideoer, men jeg har bare ikke nok masse på ryggen til at den kan ligge andre steder.
Brugeravatar

Styrkeliste

Din dødløft ser nok ud som den gør fordi skiverne er så små (jf. 10 kg's skiver). Kan du evt. sætte stangen op på et eller andet for at udligne dette?

I squatten skal du være meget mere hård, da din lockout kikser en smule (dvs. du gynger lidt i lockoutet) men det er ikke noget farligt, og sikkert et produkt af ekstremt lave kilo.

KLØ PÅ! =D>

Reputation point: 232

Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 210.00
- Dødløft: 220.00

andreas7074 skrev:Din dødløft ser nok ud som den gør fordi skiverne er så små (jf. 10 kg's skiver). Kan du evt. sætte stangen op på et eller andet for at udligne dette?

I squatten skal du være meget mere hård, da din lockout kikser en smule (dvs. du gynger lidt i lockoutet) men det er ikke noget farligt, og sikkert et produkt af ekstremt lave kilo.

KLØ PÅ! =D>

Takker for den konstruktive kritik!

Jeg prøver at lægge et par vægtskiver på gulvet som stangen kan ligge på næste gang. Synes også der var lidt langt ned. Tak for tippet!

Mht. til at være mere hård i kroppen, så tror jeg ikke det har så meget at gøre med at der ikke er så meget vægt på stangen, men nærmere at der ikke er så meget styrke i kroppen ;) Min core er virkelig svag. Jeg prøver så vidt muligt at presse skulderbladene sammen og spænde mavemusklerne, men jeg kunne forestille mig jeg glemmer at holde den spænding på vej op igen. Det vil jeg fokusere på næste gang. Og de ekstremt lave kilo på stangen føles faktisk ikke så ekstremt lave lige nu haha :D Men man skal jo starte et sted. Ser forhåbentligt noget anderledes ud om et år.
Brugeravatar

Styrkeliste

Stickman skrev:
andreas7074 skrev:Din dødløft ser nok ud som den gør fordi skiverne er så små (jf. 10 kg's skiver). Kan du evt. sætte stangen op på et eller andet for at udligne dette?

KLØ PÅ! =D>

Takker for den konstruktive kritik!

Jeg prøver at lægge et par vægtskiver på gulvet som stangen kan ligge på næste gang. Synes også der var lidt langt ned. Tak for tippet!

Mht. til at være mere hård i kroppen, så tror jeg ikke det har så meget at gøre med at der ikke er så meget vægt på stangen, men nærmere at der ikke er så meget styrke i kroppen ;) Min core er virkelig svag. Jeg prøver så vidt muligt at presse skulderbladene sammen og spænde mavemusklerne, men jeg kunne forestille mig jeg glemmer at holde den spænding på vej op igen. Det vil jeg fokusere på næste gang. Og de ekstremt lave kilo på stangen føles faktisk ikke så ekstremt lave lige nu haha :D Men man skal jo starte et sted. Ser forhåbentligt noget anderledes ud om et år.

Selvfølgelig ;) Det ser dog nemt ud. Jeg har dog fra mig selv, at hvis det er alt for nemt kan man til tider tage sig selv i at glemme at koncentrere sig og så må man lige tage sig i øret og gøre det ordentligt ;)

God vind herfra. Jeg kigger med på sidelinjen!

Styrkeliste

Uge 1 - 3. træning

Lidt træls træning idag da jeg for det første kun havde 40min inden lukketid, og der desuden var 4 andre der trænede samtidig i det meget lille træningslokale jeg bruger. Udover det opdagede jeg at de 1,25kg vægtskiver jeg har indkøbt i Danmark og fragtet hele vejen til Ungarn (studerer her) ikke passer på vægtstangen :ohno: Jeg skal jo øge med 2,5kg hver gang hvis jeg skal følge StrongLift princippet, men det kan jeg ikke pt da de mindste skiver jeg har til rådighed er 2,5kg stykket.

Det irriterer mig lidt da jeg gerne vil være så godt forberedt som muligt og kunne følge mit program fordi jeg er så grøn indenfor styrketræning. Jeg købte skiverne på nettet og gik ud fra at når der stod at hullet var 5cm i diameter, så ville de passe til de almindelige vægtstænger. Sitet jeg købte fra havde hvert fald ikke større. Når jeg nu skal prøve at skaffe nogle nye, hvad er så den officielle diameter for vægtskiver der passer til de officielle (olympiske?) vægtstænger?

Som sagt havde jeg ikke ret meget tid, så nåede stort set kun de 3 basisøvelser. Da jeg kom hjem supplerede jeg så lidt med planken, bridges for glutes, og stomach vaccuums. Efter at have læst en anden tråd herinde, har jeg fundet ud af at noget af min dårlige kropsholdning skyldes at mine glutes er ekstremt svage efter at have siddet alt for meget ned, så jeg skyder røven/lænden tilbage når jeg står, og ved at få strammet mine glutes op skulle det kunne afhjælpe den del af det.

Nu til træningen:

Squat
5x30kg
5x30kg
5x30kg
5x30kg
5x30kg

Benchpress
5x30kg
5x30kg
8x30kg
8x30kg
8x30kg --> Så længe der er overskud regner jeg med jeg bare burde tage så mange rep som jeg nu kan. Er sikker på det meget snart bliver mere end rigeligt med 5 reps :P

Bent over Barbell Rows
5x35kg
5x35kg
5x35kg
5x35kg
5x35kg --> Burde kun tage 32,5kg, men manglede som sagt skiver på 1,25kg :( Det var hårdt og jeg tror ikke jeg kan øge til 40kg næste gang så jeg er nødt til at finde nogle skiver jeg kan bruge.

Nåede lige et par enkelte set med cable pushdowns inden lukketid.
Brugeravatar

Styrkeliste

50 mm er hvad du leder efter.
Brugeravatar

Hmm, det var sgu mærkeligt. De vægtskiver jeg har købt er 50mm, men de er akkurat for små til at komme på stangen. Jeg træner i skolens vægtløftningsrum, og det er bestemt ikke moderne, men det er ganske udmærket alligevel. Er der kommet nye mål for de officielle vægtstænger indenfor de sidste måske 20 år? Vil skyde på at diameteren på stængerne på skolen er 52 eller 55mm, for de var lige akkurat for store til at skiverne kunne gå på.

Nu bliver jeg da helt i tvivl om jeg overhovedet kan regne med de stænger jeg bruger vejer 20kg så.
Brugeravatar

Styrkeliste

Uge 2 - 1. træning

Rigtig dejlig træning idag! Havde træningslokalet helt for mig selv, så fik koncentreret mig godt om at få udført øvelserne korrekt, og fik samtidig prøvet lidt forskelligt af da jeg var færdig med de tre basisøvelser. Desuden fandt jeg en løsning på mit problem med de manglende vægtskiver på 1,25kg. Det viser sig at de har to sæt låse til at låse skiverne fast på stangen. Det ene sæt vejer 2,5kg hver og det andet sæt vejer 1,25kg hver. De har desværre kun de to sæt så det kan godt blive lidt bøvlet hvis der er andre der bruger dem når jeg kommer, men det løser sig nok. Opdagede dem dog først da jeg havde øget med 5kg på overhead press, men det går jo fint her i begyndelsen.

Det ER desuden olympiske stænger de har i centeret og de måler 50mm i diameter men de skiver jeg har købt (http://www.sport-tiedje.dk/dk/Taurus-PU-vaegtskive-50-mm-pro-1-25-kg-2-5-kg-5-kg-TF-PL50-0125-TF-PL50-0250-TF-PL50-0500?pkcvar=auchangesehen&pkcval=TF-PL50-0500) måler også 50mm og de burde jo vel egentlig måle 51mm? Så de går lige præcis ikke på, hvilket er pænt irriterende. Købte også et sæt "klemmelåse" fra samme side på 50mm i diameter men de passer sgu heller ikke på ligegyldig hvor hårdt jeg klemmer dem.

Til træningen:

Squat
6x30kg
6x30kg
6x30kg
6x30kg
10x30kg

Overhead press
5x25kg
5x25kg
5x25kg
5x25kg
5x25kg
Skulle kun have øget til 22,5kg, men måtte øge til 25 pga manglende vægtskiver på 1,25kg. Bliver på 25kg næste træning.

Deadlift
5x45kg
5x45kg
Selve løftet synes jeg fungerer fint, men jeg skal arbejde en del på teknikken når jeg sænker vægten igen. Det bliver for meget ryg og for lidt ben tror jeg.

Dips
6xBW
4xBW
4xBW kun excentriske del

Chinups
4xBW
4xBW
2xBW
2xBW

Pulldowns
6x30kg
6x30kg
6x30kg
6x30kg
6x30kg

Cable pushdowns
12x25kg
12x25kg
12x25kg
11x30kg

Nu er der weekend hvor jeg FORHÅBENTIGT får taget mig sammen til at få læst en helvedes masse til min anatomieksamen d. 22. Jeg har slet ikke været god nok til at få læst. Det er det samme problem hver evig eneste fucking eksamensperiode. Håber jeg lærer det på et tidspunkt.
Brugeravatar

Styrkeliste

Vægtupdate!

Søndag er lig med den ugentlige vejning.

12/1: 64,2kg
19/1: 65,6kg +1,4kg

Jeg har da hvert fald taget på :P Selvom det er fedt at se vægten endelig gå opad må jeg nok erkende at hvis jeg fortsætter på den måde bliver jeg tyk og kvabset hurtigere end jeg bliver stor og stærk. Så der må justeres lidt på kalorieindtaget. Jeg har vænnet mig fint til at spise en masse mad nu, men jeg har samtidig brugt peanutbutter og sødmælk til at få ekstra kalorier, så det kan være jeg skal til at skære lidt ned på de ting. Vil prøve at gå ned til at indtage omkring 2600kcal om dagen den næste uge, og så må vi se hvordan det påvirker vægten.

Har det at jeg er komplet nybegynder uden nogen form for muskelmasse på kroppen noget at sige mht om jeg bør skære ned eller ej? Man hører jo så meget om begyndergains, men 1,4kg på en uge er vel for voldsomt uanset hvordan udgangspunktet er?
Brugeravatar

Styrkeliste

Uge 2 - 2. træning

Har super travlt med eksamenslæsning, så det blev en meget hurtig træning idag. Havde kun lige godt en halv time inden lukketid, så skyndte mig igennem de 3 basisøvelser og så blev det ikke til mere. Havde lidt ondt i lysken efter mine squats så tror desværre teknikken haltede lidt pga tidspresset. De 35kg i BOR som jeg syntes var hårde sidste træning var overhovedet ikke noget problem denne gang, så det var dejligt at mærke at der allerede nu sker små fremskridt.

Squat
6x30kg
6x30kg
6x30kg
6x30kg
6x30kg
Programmet har endelig indhentet mig på squatten, så fra nu af skal der øges med 2,5kg ved hver træning. Dejligt!

Benchpress
5x30kg
8x30kg
8x30kg
8x30kg
8x30kg
Det knirkede og knagede i mine led idag af en eller anden grund. Det gjorde ikke ondt, det gav bare en masse kliklyde. Vægten er meget let, men jeg vælger alligevel at vente på at programmet også indhenter mig her, så jeg er sikker på jeg ikke pludselig går for hurtigt frem. Teknikken sidder heller ikke helt i skabet endnu så det gør skam ikke noget at det ikke vejer så meget pt.

Barbell rows
5x35kg
5x35kg
5x35kg
5x35kg
5x35kg
De var ikke noget problem denne gang, og da jeg har løst problemet med de manglende 1,25kg skiver er vi klar til at øge for hver træning fra nu af.

Har desværre ikke haft tid/mulighed for at holde øje med kalorierne de sidste to dage pga stress med skolen, men jeg har hvert fald spist sundt og nok. Vil hellere ligge lidt for meget i overskud her i starten end ikke få mad nok.
Brugeravatar

Styrkeliste

Stickman skrev:Har det at jeg er komplet nybegynder uden nogen form for muskelmasse på kroppen noget at sige mht om jeg bør skære ned eller ej? Man hører jo så meget om begyndergains, men 1,4kg på en uge er vel for voldsomt uanset hvordan udgangspunktet er?

Tja. Man plejer at sige at det er muligt at få masse samtidig med at man taber fedt, i starten. Jeg synes 1,4 kg om ugen er i overkanten. Max 600+-100 g eller lignende.

Styrkeliste

Følger lige med her.
Jeg er selv lige startet på SL, dog helt fra bunden med tomme stænger. Og ja, man føler sig som en klovn... Men det skulle jo gerne gå hurtigt over. Bliver i hvert fald spændende at følge udviklingen. Held og lykke med det :)

Reputation point: 35

Uge 2 - 3. træning

Fik 3 timers søvn i nat, og var til anatomy eksamen i morges (praktisk del - dissektion af død hund) og bestod! Det betyder så at jeg i morgen tidlig skal til den teoretiske del, og da jeg først i dag finder ud af at jeg er nødt til at tage den del allerede i morgen betyder det en all-nighter i nat desværre. Det er slet ikke optimalt for noget som helst, men det må gøres. Jeg fandt dog tid til træningen idag selvom jeg var sygt træt, og det gav mig faktisk noget ekstra energi så det var dejligt. Jeg er panisk angst for at misse en workout fordi jeg er bange for at hvis jeg misser én begynder jeg hurtigt at misse flere og så løber det hele ud i sandet som det plejer. Håber virkelig jeg kan undgå at misse en eneste træning de først 12 uger. Derefter burde træningen være så indgroet en vane at det kommer helt naturligt. Men som det er nu har jeg altid lyst til at komme afsted, og få sat noget mere vægt på den stang!

Squat
5x32,5kg
5x32,5kg
5x32,5kg
5x32,5kg
5x32,5kg

Overhead press
5x25kg
5x25kg
5x25kg
5x25kg
5x25kg

Deadlift
5x50kg
5x50kg
5x50kg
Var meget fokuseret på at trække stangen op langs benene og følge den samme linje ned igen. Det gik skide godt. Føltes meget lettere end forrige gang hvor teknikken ikke var helt god. Glæder mig til det bliver tungere!

Chinups
5xBW
4xBW
3xBW
Glæder mig til at blive bedre/stærkere i denne øvelse. Der er sgu et eller andet over at hænge der i luften og hive sig selv op ved armene. Det føles godt! :D

Prøvede desuden nogle cable crunches, men tror sgu ikke jeg fik gjort det korrekt, kunne ikke mærke noget i mavemusklerne, så det skal jeg lige have studeret lidt nærmere på youtube inden næste gang.

On a side note: JEg døjede for nogle år siden med relativt alvorlig acne på ryggen og brystet. Efter at have været på venteliste længe hos en specialist kom jeg endelig til og han var helt enig i at det var alt for slemt og satte mig straks på den stærkeste kur mod acne (isotretinoin). Skulle have gået på den kur minimum et halvt år, men desværre skete der det at jeg efter en måned flyttede til Ungarn og lægen ville ikke fortsætte behandlingen uden at kunne følge mig regelmæssigt. Det var allerede blevet markant bedre efter en måned og forsvandt faktisk næsten helt, men nu er det ved at komme tilbage igen. Jeg mistænker lidt at det er efter jeg er begyndt at indtage mælkeprodukter i (relativt) store mængder. Er der andre der oplever problemer med uren hud i forbindelse med mælkeprodukter? Nu skla jeg have fundet en hudlæge her i Ungarn så jeg kan få det fikset. Det duer jo ikke jeg får pakket en masse masse på kroppen hvis jeg alligevel må gå og dække den til pga ulækker acne!
Sidst rettet af Stickman 22. jan 2014, 21:50, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Styrkeliste

andreas7074 skrev:
Stickman skrev:Har det at jeg er komplet nybegynder uden nogen form for muskelmasse på kroppen noget at sige mht om jeg bør skære ned eller ej? Man hører jo så meget om begyndergains, men 1,4kg på en uge er vel for voldsomt uanset hvordan udgangspunktet er?

Tja. Man plejer at sige at det er muligt at få masse samtidig med at man taber fedt, i starten. Jeg synes 1,4 kg om ugen er i overkanten. Max 600+-100 g eller lignende.

Nu skal jeg lige have overstået den her eksamensperiode, og så skal jeg have revurderet mit kalorieindtag så der er helt styr på det. Det er fedt at se vægten gå op lige nu, men jeg må huske at tænke langsigtet.
Brugeravatar

Styrkeliste

quietus skrev:Følger lige med her.
Jeg er selv lige startet på SL, dog helt fra bunden med tomme stænger. Og ja, man føler sig som en klovn... Men det skulle jo gerne gå hurtigt over. Bliver i hvert fald spændende at følge udviklingen. Held og lykke med det :)

Fedt, velkommen til! :) Se at få oprettet en blog. Jeg synes hvert fald det er fedt at få logget så der er styr på ens træning og det giver mig et godt overblik og god motivation til at blive ved. JEg er jo ikke langt foran dig, så ville være fedt at følge med på din udvikling også!
Brugeravatar

Styrkeliste

Ingen træning idag. Skolen har lige pludselig ændret åbningstiderne for træningslokalet så jeg blev mødt af en låst dør da jeg tog derop :twisted:

Overvejer om jeg skal prøve at finde et gym jeg kan købe en enkelt træning i i morgen istedet. Det skal jeg lige have undersøgt.

Var ude og fulde mig igår for første gang i lang tid, og det var super fedt at få snakket med nogle nye mennesker og te sig lidt tosset. Begynder at få mere og mere smag for singlelivet igen.
Brugeravatar

Styrkeliste

Vægtupdate!

12/1: 64,2kg
19/1: 65,6kg +1,4kg
26/1: 65,6kg +0,0kg

Er egentlig udmærket tilfreds. Har ikke spist helt optimalt, og missede mit træningspas i fredags, så jeg er bare glad for jeg ikke har tabt mig. Fra i morgen skal den dog have hele armen igen, og det er forhåbentlig sidste gang i lang tid at vægten ikke rykker sig.
Brugeravatar

Styrkeliste

Uge 3 - 1. træning

Dejligt at komme igang igen. Træningen kunne dog have været bedre. For det første mødte jeg en "kammerat" fra skolen der også var nede og træne, og han kan aldrig holde munden lukket i mere end 30sek. Jeg foretrækker at træne i stilhed og passe mit eget. Han træner desuden op til at blive en del af WWE wrestling, så meget er det han lukker ud er alt muligt wrestling relateret bullshit. Men han er kæmpe stor og stærk, det kan man ikke tage fra ham.
For det andet følte jeg sgu ikke rigtigt teknikken kørte i nogen af øvelserne overhovedet. Min squat føltes helt underlig, men håber på det var fordi jeg blev for distraheret af kammeraten ved siden af.

BOR var ret hård idag. Tror sgu ikke jeg kan blive ved med at øge på den ret længe :( Vi får se hvordan det går. Missede jo mit træningspas i fredags så har ikke trænet i 5 dage. Kan være det bliver bedre på næste gang.

Squat
5x37,5kg
5x37,5kg
5x37,5kg
5x37,5kg
5x37,5kg

Benchpress
8x30kg
8x30kg
8x30kg
8x30kg
8x30kg

BOR
5x37,5kg
5x37,5kg
5x37,5kg
5x37,5kg
5x37,5kg
Brugeravatar

Styrkeliste

Uge 3 - 2. træning

Idag blev dagen jeg missede min første rep :( Med 27,5kg på overhead press måtte jeg kapitulere da jeg kom til 5. rep i 5. set. Well well, er sikker på den sidder der næste gang.

Ved sidste træning havde min teknik været helt til hundene, så dagens træning var med fokus på at teknikken. I squatten tog jeg et bræt og lagde under hælene, og hold da helt op hvilken forskel det gjorde! Jeg squatter normalt i strømpesokker og jeg har haft tendens til at lægge for meget vægt på tæerne istedet for hælene, men med det lille bræt under hælene forsvandt det problem fuldstændig og hele min stand føltes langt mere stabil end den plejer. Så brættet er kommet for at blive indtil jeg en dag får investeret i nogle VL sko!

Squat
5x37,5kg
5x37,5kg
5x37,5kg
5x37,5kg
5x37,5kg

Overhead press
5x27,5kg
5x27,5kg
5x27,5kg
5x27,5kg
4x27,5kg Øv bøv, samme vægt næste gang.

Deadlift
5x55kg
5x55kg
5x55kg
Skal snart have filmet min dødløft igen. Føler egentlig teknikken er ganske habil, men skal have helt styr på den inden det begynder at blive tungt.

Det blev ikke til mere end de 3 basisøvelser da jeg har eksamen i morgen, så jeg kunne ikke bruge for lang tid i centeret. Passede mig egentlig helt fint, for der var 4 andre igang samtidig og det er sgu for mange i mit lille træningslokale.
Brugeravatar

Styrkeliste

Uge 4 - 1. træning

Fik ikke logget sidste træning, men husker det som en udmærket træning :P

Idag var skide fedt! For første gang var det faktisk decideret hårdt at træne. Dejlig følelse. Jeg tror dog jeg skal blive bedre til at presse mig selv når det bliver hårdt. Følelsen man får når vægten lige pludselig giver "modstand" er sgu underlig, og jeg bliver lidt "skræmt" når det sker, så jeg føler jeg let mister balancen. Må blive bedre til at spænde godt op inden hver rep og sørge for at få skubbet igennem.

Da jeg kom hjem havde jeg det vildeste pump i armene og da jeg tjekkede i spejlet så de satme helt muskuløse ud! :D Det er dog ved at være forsvundet igen :( Men fedt at se, og det gav lige motivationen et ekstra boost.

Var på druk 3 dage i træk denne weekend og det er sgu ikke optimalt, men det var sjovt, og jeg fik klemt et træningspas ind midt i det hele, så det går nok. Bare det ikke bliver til en vane. Det resulterede dog også i mit første hook-up med en sød pige jeg mødte i byen, siden ekskæresten og jeg gik fra hinanden og det hjalp sgu godt nok gevaldigt på humøret og selvtilliden. Im back! :dance:

Dagens træning:

Squat
5x42,5kg
5x42,5kg
5x42,5kg
5x42,5kg
5x42,5kg
Den sidste rep var sgu egentlig ret hård, og jeg blev lidt taget på sengen fordi jeg ikke er vant til at skulle presse mig selv, så jeg svajede noget, men op kom jeg da. Skal til at være meget mere eksplosiv på vej op.

Overhead press
5x27,5kg
5x27,5kg
5x27,5kg
5x27,5kg
5x27,5kg
Samme vægt som sidst, hvor jeg missede 5. rep i 5. sæt, men denne gang var der ingen problemer.

Deadlift
5x60kg
5x60kg
5x60kg
Endelig kunne jeg smide nogle 20kg skiver på stangen så den kom op i en ordentlig højde uden jeg skulle til at stable skiver under den. Fedt. SKAL have filmet min dødløft snart. Føler egentlig teknikken er iorden, men vægten stiger hurtigt, så skal have styr på det inden det bliver for tungt.

Dips
6xBW
6xBW
4xBW
Har sgu svært ved den her øvelse, men det kommer forhåbentligt stille og roligt. Synes den er hård.

Cable pushdowns
12x30kg
12x30kg
12x30kg
12x25kg

Planken
3x1min BW+5kg
Er blevet glad for planken, og prøvede at adde lidt vægt for første gang i dag. Normalt kører jeg 4x2min med BW, men det var satme hårdt idag selvom jeg kun addede 5kg. Havde måske også noget at gøre med at det var sidste øvelse jeg kørte i dag.
Brugeravatar

Styrkeliste

Næste

Tilbage til Logbog

Brugere online