Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Larsen123 skrev:Jeg læser ernæring og sundhed på metropol, og der har vi lært, at mikrobølgeovnen er en relativ skånsom opvarmningsmetode. Jeg har ingen kilder eller spændende artikler omkring det, desværreVed blot, at i en mikrobølgeovn vendes vandmolekylerne hurtigt og det danner varme. Når man varmetilbereder grønt vil der altid være et svind af næringsstoffer, jeg tror, at mikrobølgeovnen er et helt fint alternativ - bedre end fx at koge i store mængder vand i en gryde. Dampning er også rigtig fint og meget skånsomt (men besværligt i en hverdag som du siger).
Der skal helt sikkert findes en masse på nettet, der mener, at mikrobølger er noget djævlen har skabt, og at det er den stensikrer vej til både kræft og tidlig død - ligesom sødemiddel i lightsodavand osv.
Det er også værd at sige, at en variation mellem frisk/frossen vil være at foretrække - ligesom med alt andet er variation vejen frem.
Håber det kan bruges til noget.
Well. I sidste ender jeg nok med at bruge alle tre metoder, afhængig af tidspres. Det var egentligt også bare for at udelukke om der var problemer med microen eller ej

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 58 gæster