Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 818
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 816

Følg bodybuilding.dk på

Full-body hjemmeprogram - råd

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hey gutter

Har besluttet mig for at begynde at træne lidt herhjemme, så ville sætte pris på lidt feedback på mit FB program - føler der mangler et eller andet.

Jeg har en bænk (der kan sættes på skrå etc.) håndvægte, en stang og en masse vægtskiver til rådighed.

Programmer ser således ud:

Squat

Dødløft

Bænkpres

Military Press

Dumbbell Bent-over Row

Flyes dumbbell

Dumbbell Side Lateral Raise

Dumbell Biceps

(Diverse Maveøvelser)

Er der noget i vil anbefale der skal strikkes ind? Eller noget i vil fjerne/erstatte? Et andet spørgsmål: Anbefaler i man kun træner FB 3 gange om ugen? Sker der noget ved at man træner hver 2. dag og derved træner mere på en måned samlet?

Tak på forhånd! :)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Du har ret. Der mangler en træk øvelse - med mindre du kører dobbelt så mange sæt i db bor som i andre øvelser :)

Pull up, eller excentrisk pull up ville være en idé og en pull up bar kan du få for ingen penge..
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Nu kender jeg jo ikke dine mål, men hvis det er større arme, er det nødvendigt med en isolationsøvelse til triceps også.

d1pex skrev:Hey gutter

Har besluttet mig for at begynde at træne lidt herhjemme, så ville sætte pris på lidt feedback på mit FB program - føler der mangler et eller andet.

Jeg har en bænk (der kan sættes på skrå etc.) håndvægte, en stang og en masse vægtskiver til rådighed.

Programmer ser således ud:

Squat

Dødløft

Bænkpres

Military Press

Dumbbell Bent-over Row

Flyes dumbbell

Dumbbell Side Lateral Raise

Dumbell Biceps

(Diverse Maveøvelser)

Er der noget i vil anbefale der skal strikkes ind? Eller noget i vil fjerne/erstatte? Et andet spørgsmål: Anbefaler i man kun træner FB 3 gange om ugen? Sker der noget ved at man træner hver 2. dag og derved træner mere på en måned samlet?

Tak på forhånd! :)

Det der lige springer i øjnene når jeg kigger på de øvelser du har opstilt er, at ud af de 8 øvelser du har skrevet, er 4 af dem med fokus på bryst, skulder, eller en kombination af de to.
Der er ikke noget i vejen med 4 øvelser til de to muskelgrupper, men når du har et fullbody-program med 8 øvelser, og som nævnt af en af de tidligere posters, ikke engang har noget basalt som pull-ups med, så er der nok et par ændringer der b'ør laves.

Umiddelbart bør det ikke være strengt nødvendigt, at have hverken biceps-curls eller en isoleringsøvelse til triceps på et fullbody program (medmindre større arme er dit hovedfokus).

Pull-ups ville uden tvivl være en god tilføjelse, og så kunne du evt. skrotte curls'ene. Derudover mangler du nogle benøvelser (medmindre du anser dine ben for værende mindre vigtige end resten).

Et par anbefalelsesværdige øvelser, som kan laves med dit udstyr kunne være ting som Weighted lunges/Walking lunges og hack squat, samt calfraises.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 2.00
- Squat: 3.00

Kostplan: Vis kostplan

soer6751 skrev:Nu kender jeg jo ikke dine mål, men hvis det er større arme, er det nødvendigt med en isolationsøvelse til triceps også.

Måske/måske ikke. Det har du ingen mulighed for at vide, med mindre du kender OP IRL. Vi er alle forskellige, og visse behøver ikke isolationsøvelser til div. kropsdele for at opnå optimale gains.
Vejen mod 400 point.
Brugeravatar

Geografisk sted: Nakskov

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 240.00

Logbog: Vis logbog

Tak for svar :-)

Jeg har bestilt en pull-up bar så jeg vil nok tilføje en ryg-øvelse med pull. Grunden til jeg ikke har mere til ben er, at jeg har spillet fodbold i 14 år og derfor egentlig har okay muskuløse ben. Derudover hader jeg egentlig bare at træne ben, og går ikke efter at at få en kæmpe muskuløs overkrop, så derfor vil det ikke gå hen og se unaturligt ud. Dog kan det godt være at jeg overvejer en ben-øvelse mere.

Så ser programmet fint ud, ud hvis jeg fjerner f.eks. 'side lateral raise?' og i stedet tilføjer pull-up + en ben-øvelse? Mit hovedfokus er at få bygget ekstra masse på hele overkroppen, specielt bryst, ryg, skulder og arme.

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster