Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 690
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 688

Følg bodybuilding.dk på

Fullbody med dips og pullups

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Jeg er gået igang med et fullbody program, med stor fokus på BW, da jeg elsker de øvelser. Med hvad synes i?

Mandag:
Squat 3 x 5
Incline bænkpress 3 x 5
dødløft 3 x 5
Dips 10 x max
pullups 10 x max

Onsdag:
Pullups 10 x max
Dips 10 x max
Chinups 5 x max
Pushups 5 x max

Fredag:
Squat 3 x 5
Incline bænkpress 3 x 5
dødløft 3 x 5
Dips 10 x max
pullups 10 x max

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

30 sæt dips til failure hver uge, lyder som en sikker opskrift på en skulderskade. Det kan muligvis lade sig gøre med antallet at sæt, hvis bare du holder dig langt nok fra failure. Jeg ville dog skære lidt ned på det.
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

Hvor bliver skuldrene primært aktiveret?? hvis du skal begynde at træne calisthenics workout skal du have nogle solide skuldre. du kan sagtens køre dips til failure, det kræver bare meget opvarmning, hvad laver du af opvarmning før træning??
Do what makes, you happy

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Ingen logbog

one more skrev:Hvor bliver skuldrene primært aktiveret?? hvis du skal begynde at træne calisthenics workout skal du have nogle solide skuldre. du kan sagtens køre dips til failure, det kræver bare meget opvarmning, hvad laver du af opvarmning før træning??

Opvarmning er vigtigt. Uden tvivl. Men uanset mængden af opvarmning, er dips til failure meget, meget sjældent en god ide.

Det kræver god teknik at dippe godt, og det er er altid teknikken der dør først i et failure set. I bedste tilfælde ofrer du teknik og brystaktivering, i værste tilfælde giver det en kortere eller længere skulderskade, og muligvis overbelastede albuer, bare for et par ekstra reps. Det kan også sagtens gå ud over dine håndled, med manglende conditioning. Dips er virkeligt ikke en optimal øvelse at køre max reps i.

Det er naturligvis ikke noget der sker på en enkelt træning, det vil komme over et stykke tid. Men det er decideret usmart at give sig i kast med, medmindre man har styr på hvad man laver, og har solid selvjustits.
When in doubt, remove shirt, flex, repeat.
Brugeravatar

Reputation point: 130

Styrkeliste
- Squat: 100.00

Kostplan: Ingen kostplan

Man kan starte med at spørge sig selv, om der er nogen som helst andre øvelser, man ville køre dén mængde sæt til failure i, i løbet af en uge. Nej, vel? Hvorfor så blandt andet gøre det i en af de øvelser, med den største skadesrisiko?

Al respekt for det store fokus på basisøvelser og kropsvægtsøvelser - det er jeg også selv stor fan af og træningsfaconen indeholder mange fordele. Som det er opbygget lige pt. vil det dog øjensynligt lynhurtigt ende ud i overbelastning eller skade.

Ting, der skal overvejes, før end noget andet er:
- Hvad har du gjort for at blive parat til at træne på dén måde?
- Hvilke tanker har du gjort dig omkring progressiv overload i løbet af programmet?
- Hvad gøres der for at forebygge skader?

Med al respekt, så virker det ikke gennemtænkt og vil nærmest uundgåelig ikke ende godt.
You can't really be strong until you can see a funny side to things

Personlig træning og fysioterapi
Følg bloggen på http://www.MoosFit.dk, Facebook eller Instagram #MoosFit
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2009 Månedens skribent: Februar 2010

Reputation point: 902

Geografisk sted: www.moosfit.dk

Et alternativ kunne være at køre stronglifts 5x5 og så smide 3-4 sæt dips på bænk dagen og 3-4 sæt dips på dødløft dagen. Begge efterfulgt af noget core :)

Reputation point: 90

Crux skrev:Et alternativ kunne være at køre stronglifts 5x5 og så smide 3-4 sæt dips på bænk dagen og 3-4 sæt dips på dødløft dagen. Begge efterfulgt af noget core :)

Med stronglifts er dips og pull ups også tilføjet nu, som en del af programmet (hvis du betaler for det i appen)

Reputation point: 60

Merodium skrev:
one more skrev:Hvor bliver skuldrene primært aktiveret?? hvis du skal begynde at træne calisthenics workout skal du have nogle solide skuldre. du kan sagtens køre dips til failure, det kræver bare meget opvarmning, hvad laver du af opvarmning før træning??

Opvarmning er vigtigt. Uden tvivl. Men uanset mængden af opvarmning, er dips til failure meget, meget sjældent en god ide.

Det kræver god teknik at dippe godt, og det er er altid teknikken der dør først i et failure set. I bedste tilfælde ofrer du teknik og brystaktivering, i værste tilfælde giver det en kortere eller længere skulderskade, og muligvis overbelastede albuer, bare for et par ekstra reps. Det kan også sagtens gå ud over dine håndled, med manglende conditioning. Dips er virkeligt ikke en optimal øvelse at køre max reps i.

Det er naturligvis ikke noget der sker på en enkelt træning, det vil komme over et stykke tid. Men det er decideret usmart at give sig i kast med, medmindre man har styr på hvad man laver, og har solid selvjustits.

nu regnede jeg også med han havde teknikken i orden. Men ellers har du fuldstændig ret hvis man ikke kan mærke hvornår failure er nået så er den stensikker skulderskade.
Do what makes, you happy

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Squat: 140.00

I har self ret, så har valgt at kører 10 down

fx
pullups sæt 1 = 10 reps sæt 2 = 9 reps osv. indtil jeg har kørt 10 sæt og det samme i dips. Når jeg føler teknikken og styrken er der, forøger jeg med 1 rep, når jeg kan tage 12-15 rep i førsste sæt, med god teknik. Smider jeg vægt på, og starter så i en lavere rep range.

Reputation point: 0

Jeg synes stadig at det virker som en dårlig idé. Hvilken form for progression har du tænkt dig at benytte? Hvad med skadesforebyggelse og hjælpeøvelser?

Hvis det er fordi du er glad for at fokusere på kropsvægt kan jeg anbefale en TRX (Efterligninger kan købes i Jem og Fix til 200 kr). De er yderst velegnede til at arbejde med kropskontrol og samtidig tidsbesparende til at arbejde med små muskelgrupper igennem
You can't really be strong until you can see a funny side to things

Personlig træning og fysioterapi
Følg bloggen på http://www.MoosFit.dk, Facebook eller Instagram #MoosFit
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2009 Månedens skribent: Februar 2010

Reputation point: 902

Geografisk sted: www.moosfit.dk

Tilbage til Begynder forum

Brugere online