Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1221
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1218

Følg bodybuilding.dk på

Fullbody, overkill eller godt program?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Nogen der kan bedømme mit fullbody, da jeg for første gang vil prøve kræfter med dette.... Som udgangspunkt kører jeg 2 sæt af henholdsvis 8 reps i første sæt og tungere ved 2.sæt med 6 reps.

Squat
Bænkpress
Incline dumbbel press
Skulder dumbbelpress
Cable upright row
Dødløft
Cable pulldown
T-bar row
cable curls
(valgfri triceps øvelse)

Reputation point: 0

Træner her: OBBC

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Nu er jeg ikke den mest erfarende herinde.. Men jeg synes det ser ud til at være overkill.

I stedet for at køre så mange øvelser på én gang, så burde du måske splitte det lidt op. Så du har et nyt fullbodyprogrammer til hver træningsdag i løbet af ugen.

Nu ved jeg ikke hvor mange gange du vil træne om uge. Men lad os sige du vil træner fullbody 3 gange om ugen. Så har du 3 forskellige fullbodyprogrammer, eller i hver fald 2 forskellige programmer, så du ikke har så energikrævende træninger. (Min erfaring er, at jeg bruger meget mere energi på basisøvelserne.) Så kan du også fokusere mere på basisøvelserne. Du har 10 øvelser i dit fullbodyprogram. Det er for meget RIGTIG meget. (Men det er igen min holdning.) Hvis du køre forskellige fullbodyprogrammer, så skal du nok komme igennem alle dine øvelser, og så behøver du måske kun 5-6 øvelser af gangen.

Med hensyn sæt og reps, så vil jeg køre lidt mere end 14 reps. Det er ikke ret meget. Så ville jeg heller køre 24-30 reps. for at få lidt mere volume på. Altså noget 5x5 i basisøvelser og 3x8 eller 3x10 i isoøvelser.
Jeg ville nok periodisere mine sæt og reps., men det er jo hvordan folk bedst kan lide at køre.

Geografisk sted: København

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 170.00

Jeg ville nok vælge at stille det op sådan her, for så vil jeg mene du ramme alle punkter og med sæt & gentagelser vil jeg sige: 4x8-12

- Squat
- Dødløft
- Chinups / Pullups / Variationer af pulldowns
- BB BOR / DB BOR / T-Bar Rows
- Bænkpres / DB Press
- Military Press / Seated DB Press
- Dips

Det bare mit bud på hvordan jeg synes det skulle være.

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Ingen kostplan

orner123 skrev:
Nu ved jeg ikke hvor mange gange du vil træne om uge. Men lad os sige du vil træner fullbody 3 gange om ugen. Så har du 3 forskellige fullbodyprogrammer, eller i hver fald 2 forskellige programmer, så du ikke har så energikrævende træninger. (Min erfaring er, at jeg bruger meget mere energi på basisøvelserne.) Så kan du også fokusere mere på basisøvelserne. Du har 10 øvelser i dit fullbodyprogram. Det er for meget RIGTIG meget. (Men det er igen min holdning.) Hvis du køre forskellige fullbodyprogrammer, så skal du nok komme igennem alle dine øvelser, og så behøver du måske kun 5-6 øvelser af gangen.
Tak for dit svar :)

Nu spørger jeg måske lidt dumt, men jeg har ladet mig høre, at det er vigtigt at ramme muskeløvelserne to gange om ugen mindst, kan det så have indflydelse på mine resultater, når jeg ikke fx. rammer incline bench press mere end 1 gang om ugen?

Træner her: OBBC

El-Junes skrev:
orner123 skrev:
Tak for dit svar :)

Nu spørger jeg måske lidt dumt, men jeg har ladet mig høre, at det er vigtigt at ramme muskeløvelserne to gange om ugen mindst, kan det så have indflydelse på mine resultater, når jeg ikke fx. rammer incline bench press mere end 1 gang om ugen?

Overhovedet. Du flytter ikke fokus totalt fra resten af brystet ved at køre incline fx.
Du rammer stadig hele brystet, dog med primær fokus på det øverste :)

du kunne eventuelt køre det således hvis det er 3 gange om ugen.

Mandag: incline bænk
onsdag: flad bænk
Fredag: decline bænk
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

Jeg ville veksle mellem dødløft og squat.

Har selv kørt fullbody i mange år, og at køre både dødløft og squat i samme pas er virkeligt hårdt for lænden.
Eller kan du køre squat, dødøft, squat og så forfra. Squat kan ikke rigtigt erstattes af andre øvelser med hensyn
til benvækst imo. Men ryggen er lidt nemmere at tæske igennem med andre øvelser.

Som de andre siger, skal du ikke koncentrere dig så meget om du kører DB presses eller bænk, decline eller incline,
bare du rammer brystet. Tung skulder og tungt bryst i samme pas vil jeg også mene bør undgås, da front-delt også bliver
ramt godt af bænkpres/DB presses, især i incline.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 175.00
- Dødløft: 185.00

Kostplan: Ingen kostplan

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 22 gæster