Jeg har efterhånden styrketrænet i nogle år (nok ca. 5 år). Jeg er næsten 19 år og vejer ca. 70 kg. Er ca. 1,83-85 og halvspinkel, men dog efterhånden fået lidt bredere skuldre og bryst ;)
I begyndelsen da jeg var ca. 14 år vidste jeg jo ikke så meget om træning og trænede også en del på maskiner, men er efterhånden gået over til udelukkende at bruge frivægte (udover kabeltræk, hvilket alligevel ikke "helt" tæller som en maskine :p ).
Hvis jeg har tid, træner jeg gerne 3-4 gange om ugen, i travle tider bliver det dog kun til 1-2 gange om ugen. Men sagen er jo så den at jeg det sidste års tid er begyndt at træne seriøst for at få masse, og forsøger derfor konstant at øge vægten en smule til hvert, hvert andet eller hvert tredje træningspas
Jeg ønsker at få muskelmasse over hele kroppen (gerne store mavemuskler og biceps som alle ønsker, men som udgangspunkt masse over HELE kroppen ;) ) da alt andet ville være dumt (altså at ønske sig en uproportioneret krop). Jeg ville høre om i har noget at tilføje til mit program, eller andre øvelser der ville ramme musklen/muskelgrupperne bedre, evt. om noget mangler:Bænkpres - 3 sæt á 8-12
Squat - 3 sæt á 8-12
Dødløft - 3 sæt á 8-12
Kabeltræk for LAT (som denne: http://www.youtube.com/watch?v=UfDDlUXIRyg). - 3 sæt á 8-12
Biceps dumbell curls, siddende. - 3 sæt á 8-12
Dumbell military press, siddende. - 3 sæt á 8-12
Mavebøjninger fra en ca. 45 graders vinkel - 3 sæt á max.
Øvelse for lænden (ved ikke hvad den hedder, men er den her med pt. 5 kg i hænderne): http://www.youtube.com/watch?v=dbbpGYnTHP0) - 3 sæt á max.
Har for nyligt tilføjet:
Chinups - 3 sæt á max.
Dips - 3 sæt á max.
Overvejer at udskifte kabeltræksøvelsen for LAT med bent over barbell rows. Ville umiddelbart tro at det ramte LAT musklen bedre. Min egen eller evt. andre grunde til at gøre? Evt. grunde til ikke at gøre det? Grunde til bare at tilføje bent over barbells men uden at fjerne kabeltræks øvelsen?
Søger egentlig bare kommentare, gode råd, konstruktiv kritik and you get the point ;)
ses!