Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1203
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1200

Følg bodybuilding.dk på

Fullbody program til gravid

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Jeg er simpelthen så utroligt meget i tvivl om hvordan jeg skal sætte et fullbody program sammen. Jeg er gravid og har mange problemer med bækkenet. Jeg kan ikke lave squat og dødløft. Jeg har trænet 2-split siden februar.

Min egen idé er noget i retningen af:

Bulgarien split squat
Back extension
DB incline bænk press
DB BOR
Skulderpres
Pulldown
Cable crunch

Er det nok? Jeg er i tvivl om jeg burde lave alm bænk istedet? Jeg kan godt have lidt ondt omkring bækkenet når jeg ligger vandret og der kommer et pres på. Jeg er ikke glad for øveler med for stort et pres på bækken, så derfor har jeg valgt DB bor som jeg kan lave på en bænk, istedet for alm bor. Jeg er klar over at jeg på et tidspunkt ikke kan lave back extensions, da maven jo bliver for stor. Er der nogen alternativer, når jeg nu heller ikke kan dødløfte? Bør jeg lave en anden benøvelse end feks bsplit squat? Feks lounges? Eller måske begge?
Jeg er bange for at jeg ikke rigtig får trænet min core når jeg har fjernet alle de store basisøvelser. Kan planken evt gøre op for dette?
Hvad siger i ellers til det?
Kan man muskelopbygge når man er gravid ? alle steder på nettet står der at man ikke skal øge muskelmasse men blot bibeholde styrke. Hvordan bør jeg træne i forhold til sæt og gentagelser?
Nogle der er lidt klogere på styrketræning og graviditet end jeg er, og vil komme med lidt informationer?
Jeg har i virkeligheden meget store trænet muskler - de er bare generte!

Reputation point: 0

Træner her: Atlas Motion og Fitness

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Du skal træne det du kan uden gener. Et halvt år er ingen tid i træningssammenhæng, hvorimod 2 måneder kan betyde alt, skulle det værste ske og du fødte for tidligt.
Fokus på opgaven - lige nu er opgaven at lave et barn. :)
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

Legend skrev:Du skal træne det du kan uden gener. Et halvt år er ingen tid i træningssammenhæng, hvorimod 2 måneder kan betyde alt, skulle det værste ske og du fødte for tidligt.
Fokus på opgaven - lige nu er opgaven at lave et barn. :)

Jeg er helt enig- men selvom jeg er gravid kan jeg jo sagtens træne. Er blot i tvivl om hvordan? Jeg kommer jo uden tvivl nemmest igennem det hvis jeg vedligeholder min fysik og styrke.

Min kæreste er glad for at spinne og diskopumpe lidt. Hun er efterhånden omkring 12kgs gravid, så hun strinter i bukserne hvis hun løber for meget rundt. Det samme gør sig gældende med squat og DL. :D

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Styrkeliste

Hvad med romænsk dødløft, eller rack-pulls? Maven burde ikke være alt for meget i vejen der. Leg extensions kan du også lave, nu når du ikke kan lave squats. Erstatter selvfølgelig ikke squats, men du for dog trænet lårene :)
The Earth slowly rots into a malignant tumor
Breeding no life for the future of the world
Brugeravatar

Geografisk sted: Forskelligt

Træner her: Roskilde Atlet Klub - RAK

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 150.00

Kostplan: Vis kostplan

Legend skrev:Min kæreste er glad for at spinne og diskopumpe lidt. Hun er efterhånden omkring 12kgs gravid, så hun strinter i bukserne hvis hun løber for meget rundt. Det samme gør sig gældende med squat og DL. :D

Jeg er ikke så langt endnu ;) Men om nogle måneder skal jeg også til at finde på andre ting at lave tror jeg. Lige nu har jeg altså også stor glæde af yoga en gang om ugen! Og det håber jeg da i det mindste at jeg kan blive ved med indtil slut. :D Jeg står på crosstraineren. Men måske jeg skulle melde mig til spinning. Det er måske ikke helt ligeså kedeligt. Plejer at løbe, men det går ikke mere med mit bækken.

Har udover det lige været oppe og træne og jeg gik en del ned i vægt og tog flere gentagelser og FOKUS på bækkenbund KONSTANT. Det gik glimrende.

BloodJunkie skrev:Hvad med romænsk dødløft, eller rack-pulls? Maven burde ikke være alt for meget i vejen der. Leg extensions kan du også lave, nu når du ikke kan lave squats. Erstatter selvfølgelig ikke squats, men du for dog trænet lårene :)

Romænsk dødløft og rack pulls ville være ok ifht maven. Men jeg er stadig bange for et ret stort pres på mit bækken og bækkenbunden. Jeg har overvejet det, men tror jeg vil vende den med min fys inden jeg gør noget. Leg extensions kan jeg helt sikkert godt. Jeg er bare så lidt fan af maskiner og har aldrig rigtig brugt det, så har faktisk ikke set det som et alternativ. Men det bliver jeg nok nød til nu, og de næste 6 mdr ;)

110811 skrev:
BloodJunkie skrev:Hvad med romænsk dødløft, eller rack-pulls? Maven burde ikke være alt for meget i vejen der. Leg extensions kan du også lave, nu når du ikke kan lave squats. Erstatter selvfølgelig ikke squats, men du for dog trænet lårene :)

Romænsk dødløft og rack pulls ville være ok ifht maven. Men jeg er stadig bange for et ret stort pres på mit bækken og bækkenbunden. Jeg har overvejet det, men tror jeg vil vende den med min fys inden jeg gør noget. Leg extensions kan jeg helt sikkert godt. Jeg er bare så lidt fan af maskiner og har aldrig rigtig brugt det, så har faktisk ikke set det som et alternativ. Men det bliver jeg nok nød til nu, og de næste 6 mdr ;)

Du må undskylde men jeg er lidt usikker på hvad bækken er. (er Islandsk)
Men hvis jeg forstår det rigtigt(som den nederste del af ryggen?) så burde du kunne lave dem med meget lav vægt, bare lige for at holde dig i gang. Men ja, snak med fys og se hvad han/hun siger.
The Earth slowly rots into a malignant tumor
Breeding no life for the future of the world
Brugeravatar

Geografisk sted: Forskelligt

Træner her: Roskilde Atlet Klub - RAK

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 150.00

Kostplan: Vis kostplan

Bækken=pelvis på engelsk.

Lænd er den nederste del af ryggen. :)

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Styrkeliste

BloodJunkie skrev:
110811 skrev:

Du må undskylde men jeg er lidt usikker på hvad bækken er. (er Islandsk)
Men hvis jeg forstår det rigtigt(som den nederste del af ryggen?) så burde du kunne lave dem med meget lav vægt, bare lige for at holde dig i gang. Men ja, snak med fys og se hvad han/hun siger.

Det er ikke helt korrekt. Bækkenet er den nederste del af kroppen under bughulen.
Vedhæftede filer
baekken.jpg
baekken.jpg (8.62 KiB) Vist 797 gange

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster