Jeg er i gang med min første periodiserings-cyklus, og har lige kørt første 4-ugers blok. Indtil nu har den stået på 3-split med samme frekvens som GT 10x10 (kroppen trænes igennem 2 gange pr 10 dage), og generelt har programmet mindet meget om GT (som jeg også har kørt tidligere med stor succes)
Jeg har derfor været vant til meget høj volumen de sidste måneder, og vil nu prøve noget fullbody 4 gange i ugen (hver anden dag) for at prøve noget helt andet.
Jeg har ikke trænet fullbody i flere år, og er derfor meget i tvivl om set/reps, jeg ligger derfor mit umiddelbare udkast til programmet her, så i kan kommentere på volumen, og generel sammensætning.
Min træningserfaring ligger på 4-5 år med diverse pauser, og har trænet seriøst i lidt over et år nu. Højden hedder 183, og vægten er stigende fra pt 85, med en fedt% på ca 14.
Hvis det på nogen måde er relevant for nogen af jer, kører jeg Smolov JR. i bænk med 2-splittet foreslået i artiklen her på siden når jeg er færdig med denne 4-ugers blok, og derefter står den på cut.
Programmet:
A: - (setxreps)
Squat - 5x6
Rack-pulls - 3x10 (Ville noget Stiff-legged dødløft eller lign. være bedre?)
Bænkpres - 5x6
DB BOR - 3x10
Military press - 5x6
Cable Push-down - 3x10
(Weighted) Chin-ups - 5x6
Leg raises - 3x10
B:
Benpres - 3x10 (Overvejede Front squat, men har jeg lige kørt i fire uger, så føler for noget nyt)
Dødløft - 5x6
Calf raises (i benpres) - 3x20
Incline DB press - 3x10
(Weighted) Pull-ups - 5x6
Upright row - 3x10 (Har aldrig haft problemer med skuldrene ved denne øvelse, og mine skuldre har det med at syre til ved lateral raises så resten af træningen bliver lal hvis skuldrene er det mindste implicerede)
(Weighted) Dips - 5x6
DB curls - 3x10
Estimeret tid ligger på ca 2 timer/træning, hvilket er hvad jeg er vant til.
Fyr løs, og spørg endelig hvis i står af ved noget