Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

J-S-O skrev:Selve programmet ser fornuftigt ud, men det ligner jo også en normalt fullbody med vægt på basisøvelserne! Jeg ville måske ændre en lille smule i rækkefølgen, men ikke noget af større betydning. Programmet ligner faktisk en del mit eget!
Før jeg svarer på dit andet spørgsmål, kunne jeg godt tænke mig at vide om du benytter planlagt progression?

Martin G skrev:Hvis du kan overkomme det og har optimal fremgang sammenlignet med seperate dage til død og squat og du rent faktisk har prøvet begge dele og derfor ved, hvad du reagerer bedst på, så kører du naturligvis det.
Husk, at progression er vigtigt, selvom du kører tæt på din ME-grænse (maximum-effort, maksimal-ydelse, kører med dine 5-8RMs i øvelserne, visaversa), at du har en form for udvikling/Skift i vægt/intensitet/volumen/tonnage hver eller hver anden uge. Det er for, at kroppen ikke vænner sig for meget til én type træning, og du derfor bevarer et nogenlunde optimalt hypertrofi potentiale.
Det er anerkendt, at ved træning med samme vægte, intensitet, volumen (og derfor også tonnage) vil man ofte se et mindsket hypertrofipotentiale med tiden - da kroppen indser, at træningen er nemt overkommelig for den, og at den ikke behøver at udvikle sig yderligere for at tilpasse sig en hårdhedsgrad, som den jo er ved at blive vant til.

Jacob skrev:Martin G skrev:Hvis du kan overkomme det og har optimal fremgang sammenlignet med seperate dage til død og squat og du rent faktisk har prøvet begge dele og derfor ved, hvad du reagerer bedst på, så kører du naturligvis det.
Husk, at progression er vigtigt, selvom du kører tæt på din ME-grænse (maximum-effort, maksimal-ydelse, kører med dine 5-8RMs i øvelserne, visaversa), at du har en form for udvikling/Skift i vægt/intensitet/volumen/tonnage hver eller hver anden uge. Det er for, at kroppen ikke vænner sig for meget til én type træning, og du derfor bevarer et nogenlunde optimalt hypertrofi potentiale.
Det er anerkendt, at ved træning med samme vægte, intensitet, volumen (og derfor også tonnage) vil man ofte se et mindsket hypertrofipotentiale med tiden - da kroppen indser, at træningen er nemt overkommelig for den, og at den ikke behøver at udvikle sig yderligere for at tilpasse sig en hårdhedsgrad, som den jo er ved at blive vant til.
Jeg har helt fint styr på min progression og styr på at jeg ikke kommer i tonnage (samme som at stagnere?)
Jeg har ikke prøvet dette program før - jeg har kørt det til HST -, ellers ikke, så det vil være noget forholdsvis nyt.
Jeg vil prøve mig ad med det program jeg lagde op først så.
Men så den anden ting. Rep rangen?
Jeg er fast besluttet på 5x5 i squat, død & bænk.
Men jeg ved bare ikke om det så skal være 3x5 eller 3x8 i øvelser som Mili, Dips, Chins, Yates o.l?
- 3x10 i iso er jeg besluttet på.

Bash skrev:Jacob skrev:Martin G skrev:Hvis du kan overkomme det og har optimal fremgang sammenlignet med seperate dage til død og squat og du rent faktisk har prøvet begge dele og derfor ved, hvad du reagerer bedst på, så kører du naturligvis det.
Jeg har helt fint styr på min progression og styr på at jeg ikke kommer i tonnage (samme som at stagnere?)
Jeg har ikke prøvet dette program før - jeg har kørt det til HST -, ellers ikke, så det vil være noget forholdsvis nyt.
Jeg vil prøve mig ad med det program jeg lagde op først så.
Men så den anden ting. Rep rangen?
Jeg er fast besluttet på 5x5 i squat, død & bænk.
Men jeg ved bare ikke om det så skal være 3x5 eller 3x8 i øvelser som Mili, Dips, Chins, Yates o.l?
- 3x10 i iso er jeg besluttet på.
Tonnage = workload
og hvis du stiller spørgsmål om rep ranges og volume er jeg bange for at du har meget at lære omkring progression.
Jeg har i adskille posts på det seneste prøve at pinsle det ud.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster