Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

andreas7074 skrev:Må man spørge hvad du er opereret for og hvad dine tidligere maxløft var?
Af ren nysgerrighed

Jukkaboy skrev:andreas7074 skrev:Må man spørge hvad du er opereret for og hvad dine tidligere maxløft var?
Af ren nysgerrighed
Jeg blev opereret for en løsreven ledlæbe, samt en overreven supra spinatus muskel i højre skulder, det gjorde pænt avs. Derudover har jeg altid haft lidt problemer med "elastik" skulder, så den gik nemt af led.
Jeg mindes ikke mit max i press. Men I squat var jeg oppe og runde 130 x 5, I bænk ramte jeg 90 x 5 og i dødløft var jeg i nærheden af de 180 x 3, selvfølgelig alle med fuld ROM. Så jeg har ikke været pisse hamrende stærk i forhold til så mange andre her på sitet, men jeg var fint tilfreds ud fra mit eget udgangspunkt. Jeg har ikke tidligere prøvet at bruge vægtløftningensko, så hvis de kunne bidrage, til min fremgang, ville det jo være super fedt.
Grunden til jeg ikke har kunne squatte/dødløfte er der to grunde til, 1. min fysioterapeut frarådede dødløft pga. chancer for at vævet/skulderen ikke var klar til det endnu 2. jeg har ikke haft nok fleksibilitet i skulderen, til at kunne holde/støtte stangen i hverken front/back squat:(

andreas7074 skrev:Jukkaboy skrev:andreas7074 skrev:Må man spørge hvad du er opereret for og hvad dine tidligere maxløft var?
Af ren nysgerrighed
Jeg blev opereret for en løsreven ledlæbe, samt en overreven supra spinatus muskel i højre skulder, det gjorde pænt avs. Derudover har jeg altid haft lidt problemer med "elastik" skulder, så den gik nemt af led.
Jeg mindes ikke mit max i press. Men I squat var jeg oppe og runde 130 x 5, I bænk ramte jeg 90 x 5 og i dødløft var jeg i nærheden af de 180 x 3, selvfølgelig alle med fuld ROM. Så jeg har ikke været pisse hamrende stærk i forhold til så mange andre her på sitet, men jeg var fint tilfreds ud fra mit eget udgangspunkt. Jeg har ikke tidligere prøvet at bruge vægtløftningensko, så hvis de kunne bidrage, til min fremgang, ville det jo være super fedt.
Grunden til jeg ikke har kunne squatte/dødløfte er der to grunde til, 1. min fysioterapeut frarådede dødløft pga. chancer for at vævet/skulderen ikke var klar til det endnu 2. jeg har ikke haft nok fleksibilitet i skulderen, til at kunne holde/støtte stangen i hverken front/back squat:(
Har noget af det samme som dig mht. til "elastik skuldre" - de har en tendes til at hoppe halvt af led i 2 bestemte positioner. men langt højere grad den ene af dem.

Jukkaboy skrev:andreas7074 skrev:Jukkaboy skrev:andreas7074 skrev:Må man spørge hvad du er opereret for og hvad dine tidligere maxløft var?
Af ren nysgerrighed
Har noget af det samme som dig mht. til "elastik skuldre" - de har en tendes til at hoppe halvt af led i 2 bestemte positioner. men langt højere grad den ene af dem.
Trist, det er et helvede synes jeg. Jeg har så fået strammet mine lidt op, med nogle ankre osv. Jeg kunne f.eks. ikke lave andet end ultra langsomme pullups og sådan noget som at kaste en bold med fuld kraft var også udelukket:/

Jukkaboy skrev:Det er blevet bedre, men det vil aldrig blive perfekt har jeg fået afvide. Det endelige resultat er jeg endnu ikke klar over, jeg kan nok først være helt klar til træning osv. om 2 måneder:)

Jukkaboy skrev:Hvad jeg har fået fortalt, så er den tæt på ikke eksisterende. Så længe man passer sine elastikøvelser og stabilitets øvelser, så er det muligt at få et fremragende resultat i fremtiden:) Jeg ville gerne kunne lave olympiske løfts osv. men om det kommer til at ske må fremtiden vise:)
Er der nogle der har nogle kommentarer til mine spørgsmål? Det ville være dejligt med lidt feedback:)

Jukkaboy skrev:Hehe det er iorden Andreas, kan sagtens forstå du gerne vil vide lidt, hvis du render rundt med det samme. Jeg brugte tidligere adidas spezial til træning, og det fungerede jo fint, så det tror jeg bare jeg fortsætter med:)
de er ganske udemærkede.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster