German Volume Training(GVT)
Kun 2 øvelser pr. muskelgruppe man vil træne. En af de 2 øvelser skal være med henblik på at skabe mere muskelmasse mens den anden skal bruges til at "forme og tone2 den givne muskelgruppe.
Jeg skal gennemføre 10sæt à 10reps i den første øvelse, og derefter 3sæt à 12-15reps i den anden og sidste. (brystmusklen kunne f.eks være bænkpress og DB flyers) Hvis du kan gennemføre sættene fuldt ud skal du næste gang bruge tungere vægte, ganske enkelt.
Det er selvfølgeligt vigtigt at man ikke bare vælger 2 tilfældige øvelser til hver af de 2-3 muskelgrupper man har valgt at træne netop den dag. Der er jo ingen idé i at vælge Peck Deck fly´s og Pullovers da begge er isolations øvelser. Det optimale ville jeg mene var en Compound øvelse som er en øvelse der involverer større dele af kroppen og derved aktiverer flere muskelfibre og mere testosteron(de gamle rotter herinde må meget gerne rette mig hvis jeg tager fejl!) Og derfter en isolerende med stadigt nyttig øvelse som DB flyers.
Det gælder sføli hele din krop og ikke kun dit bryst at du ligesom vælger en compound: Dødløft,Squat,millitary press,dips osv.
Det er et utroligt hårdt program, og på sin måde også lidt trist. Man tvinger jo sig selv til at løfte meget mindre en man reelt kan fordi man skal tage så mange sæt, og det kan godt være lidt frustreende når ens hjerne kun tænker stort! Jeg vil tilgengæld sige 1 1/2 uge inde i programmet at du blir monster øm de følgende 2 dage i de muskler man ellers har trænet.
Jeg ved ikke om jeg kan anbefale programmet endnu, da jeg tror der er en større fare for skader end ellers normalt. Og jeg ved jo heller ikke om det virker. Hvis man har læst programmet ved man det er udholdenhedstræning, men charles poliquin som til dels har æren for programmet påstår at man tilføjer seriøs masse=
5-10lbs på programmets 4 uger.
Når programmet er ovre vender jeg tilbage til den lidt mere typiske. 4sæt à 8reps med 4 øvelser pr. muskelgruppe i et 3splits program(det har virket godt for mig helt indtil nu)
Hvis nogen har spørgsmål, kritik eller ligefrem ros, eller bare en mening vil jeg meget gerne høre fra jer..
En stor hilsen til alle jer ligesindede mennesker som også har indset hvilket privilegie det er at kunne presse sin krop til skønhed