Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Jeg skriver blot fordi, der som regel er en verden til forskel på det folk kan tage i benpres kontra det de rykker i squat.

Hmm, tror I det kan være, at jeg måske læner mig for meget frem? Men ellers kan jeg ikke holde stangen hen over skulderbladene.

qazws skrev:Så længe stangen bevares over fødderne, så er det i princippet ligemeget hvor langt du læner dig forover... Dvs. stangen skal være direkte over dine fødder, så du ikke mister balancen.

At man læner sig fremover, betyder absolut INTET, og er ikke decideret skadesfremkaldende,

hamudenben skrev:At man læner sig fremover, betyder absolut INTET, og er ikke decideret skadesfremkaldende,
Jubii, så rækker jeg bare tunge ad dem, der prøver at belære mig. Og forsætter med min omvendte Fat Joe-stil.

hamudenben skrev:
Citat:
At man læner sig fremover, betyder absolut INTET, og er ikke decideret skadesfremkaldende,
Jubii, så rækker jeg bare tunge ad dem, der prøver at belære mig. Og forsætter med min omvendte Fat Joe-stil.
Ja, for dem som forsøger at belære dig modsat aner ikke hvad de snakker om. Presset på diskus, har som sådan ikke noget at gøre med hvor foroverlænet man er i squatten (det er selvfølgelig en sandhed med modifikationer). Det har i høj grad mere at gøre med om hvorvidt man holder ryggen ret, holder et højt intraabdomialt tryk (ved at spænde op i ens core, doh), og ikke lader stangen ryge ud over fødderne, men holder tyngden og presset henover hælen.

Foreigner skrev:I dag blev jeg simpelthen overbevist om, at jeg har glemt hvordan man squatter korrekt!
*spring de to næste afsnit over hvis du ikke vil læse noget, der er mere eller mindre ligegyldigt i denne sammenhæng*
Eftersom jeg har haft en lang pause fra styrketræning har jeg mistet en masse af min styrke, men for måske 6 måneder siden løftede jeg 230 kg uden megen besvær i benpresmaskinen (dengang squattede jeg ikke ret meget, stativet var nemlig ofte optaget), men når jeg squattede kørte jeg ass to the grass uden problemer.
Nu regner jeg ikke med, at jeg kan løfte 230 kg ved at squatte, men jeg løftede sølle 120 kg, og så gik det galt ved femte rep (tror jeg vist) og blev nødt til at smide stangen.
Min teknik er som følgende:
Sætter naturligvis nogle skiver på, puden tager jeg ikke altid, faktisk næsten aldrig.
Lader stangen hvile på skulderen (skulderbladene).
Spreder benene så der er ca. er skulderlængde mellem fødderne.
Problemet her er, at jeg af en eller anden grund mister balancen, men stangen føles overhovedet ikke tung, faktisk let.
Hvad kan det være jeg gør forkert?

hamudenben skrev:hamudenben skrev:
Citat:
Ja, for dem som forsøger at belære dig modsat aner ikke hvad de snakker om. Presset på diskus, har som sådan ikke noget at gøre med hvor foroverlænet man er i squatten (det er selvfølgelig en sandhed med modifikationer). Det har i høj grad mere at gøre med om hvorvidt man holder ryggen ret, holder et højt intraabdomialt tryk (ved at spænde op i ens core, doh), og ikke lader stangen ryge ud over fødderne, men holder tyngden og presset henover hælen.
Kanon. Har faktisk også lige læst en artikel på T-nation, der understøtter det du siger. Ikke at jeg ikke tror på dig.
Hvis jeg poster en video af mit (forfærdelige) squat, gider du så kommentere det?

hamudenben skrev:Fantastisk. Men du må ikke sige det til nogen - er ikke særlig stolt af dem.
http://www.youtube.com/watch?v=3hOrbPYxmWg&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=QQXodKD3P38

hamudenben skrev:Fantastisk. Men du må ikke sige det til nogen - er ikke særlig stolt af dem.
http://www.youtube.com/watch?v=3hOrbPYxmWg&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=QQXodKD3P38

hamudenben skrev:Thomas; Tusind tak fordi du gider tute mig. Jeg prøver, at fokusere på at gå "samtidig" op med røv og bryst. Det er vel det, der er galt? Jeg går ned, men så står overkroppen stille og røven begynder at gå opad, hvilket medføre, at stangen pludselig er et godt stykke ude over mine tå-spidser.

Mikkel leicht skrev:Prøv og lav nogen box squats og lær at squatte ud fra det...

hamudenben skrev:Thomas (ja og Mikkel); Jeg har fået min lillebror til at smide en video af dagens squat. Synes selv, at det er blevet lidt bedre, hvis man blot kigger på min teknik ved de 50 kg., men hvad siger eksperterne?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster