Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1047
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1044

Følg bodybuilding.dk på

God bicep øvelse ?

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej jeg har prøvet lidt forskelligt men har svært ved at finde En super god bicep øvelse.
jeg kan ikke lave bicep curls med lige stang da jeg får ondt i under armen men jeg laver den med ez bar.
nogen der kender en god øvelse hvor man virkelig føler at bicepen er færdig ??.
mit problem er jeg kan stå og have lavet bicep curls med 20 kg´s ind til failur.
og 2 min sener gå hen og lave det igen. jeg får ikke følsen af at mine arme ikke kan mere.
jeg føler mig ikke 100 % færdig jeg har lyst til at lave mere.
og jeg giver den ellers hvad den kan trækker vis jeg går tungere kan jeg ikke lave nogen.
så det er ikke for lette vægte...
måske et tip til antal gentagelser eller lign. tak på forhånd

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Flyttet.
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 185

Geografisk sted: Danmark

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

hvis det er 20 kg i alt på en stang, ville jeg mene du bare skal tage flere kilo på, så du noglelunde rammer de 3x8 ;)
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår problemet. Er det dine underarme der bottlenecker dig?

Poul Haacker har for nylig skrevet en apropos med forslag til nye øvelser. Han anbefaler cable preacher curls, og det vil jeg også. Jeg har ikke selv prøvet endnu, men det virker som en god ide. Et forslag kunne være at lave den unilateralt (dvs. med én hånd ad gangen), 10-12 reps og fem sæt uden pause. Hvis ikke du får pump i biceps af det, gør du det forkert :)
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00

For at være helt ærligt kan det lyde til du overtræner dine biceps, og det er derfor de ikke responderer med hypertrophy. Personligt kan jeg føle pumper i biceps efter en god omgang chin-ups og andre rygøvelser hvor biceps også er involveret.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 120.00

Hvis du ikke føler du er ferdig i biceps eller får pump så har du enten trenet den for lite eller fejl.
Biceps er jo ellers en muskel det er let at få kontakt med.
Du kunne f.eks. prøve Preacher curl hvor du nærmest tvinges til at bruge biceps. Men ellers findes det mange isolationsøvelser for biceps fra DB til kabeløvelser.
Ellers må du, som nævnt tidligere, øke vægten til du ikke klarer mere end f.eks. 3x8-12.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Havde præcis samme problem som dig, med at underarmen var ved at eksplodere uden synderlig udmattelse/pump i biceps. Jeg gik en smule ned i vægt og kørte med dumbbell curls istedet, hvor jeg var meget fikseret med ikke at trække med skulder osv. Således gik det fremad. Inden for kort tid gik jeg over til barbell curls og preacher curls igen, med lav vægt. Herefter kom der hurtigt kilo på stangen :D Jeg synes ligeledes det hjælper gevaldigt at holde albuerne lige ved hoften i barbell curl. Ved ikke om du kan bruge det til en skid, men det kunne da vær at prøve :)

p0peye skrev:hvis det er 20 kg i alt på en stang, ville jeg mene du bare skal tage flere kilo på, så du noglelunde rammer de 3x8 ;)

Det er på vær side ;D

Hold da op Tak for de gode ider men jeg plejer at være god til at ramme bicep og jeg fik nogen vilde pumps.
men på det sidste har jeg ikke kunne finde noget der bare gav det vilde pump

The Juice skrev:Poul Haacker har for nylig skrevet en apropos med forslag til nye øvelser. Han anbefaler cable preacher curls, og det vil jeg også. Jeg har ikke selv prøvet endnu, men det virker som en god ide. Et forslag kunne være at lave den unilateralt (dvs. med én hånd ad gangen), 10-12 reps og fem sæt uden pause. Hvis ikke du får pump i biceps af det, gør du det forkert :)

Mange tak, køre man så samme vægt eller ? hvordan ville du lave dem. ? ville du stige falde eller have den samme vægt på helle tiden ?

du kunne også prøve at køre drop-/burnset :)
mig og mine kammerater har en øvelse vi kalder for "Killer", hvor man lægger sig ned på ryggen, og kører med kabel langs kroppen, så starter du fx. ved 40 kg, og tager det så mange gange du kan, derefter tager du lidt kilo af, og sådan fortsætter du så bare til du når bunden :D
den virker godt, du skal nok bare ikke kører den hvergang :)
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

p0peye skrev:du kunne også prøve at køre drop-/burnset :)
mig og mine kammerater har en øvelse vi kalder for "Killer", hvor man lægger sig ned på ryggen, og kører med kabel langs kroppen, så starter du fx. ved 40 kg, og tager det så mange gange du kan, derefter tager du lidt kilo af, og sådan fortsætter du så bare til du når bunden :D
den virker godt, du skal nok bare ikke kører den hvergang :)

jo tak. :D hvad skal jeg sigte efter som minimum reps ? 6-8 ?

martinei skrev:Mange tak, køre man så samme vægt eller ? hvordan ville du lave dem. ? ville du stige falde eller have den samme vægt på helle tiden ?

Eftersom det er en kabeløvelse og det derfor er dejlig nemt at skifte vægten, tror jeg faktisk at jeg ville tage en smule vægt af efter de første to sæt. Men prøv dig frem og se hvad der virker for dig.
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00