Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1387
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1384

Følg bodybuilding.dk på

Halvmarathon uden træning? Risiko?

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hej!

Jeg er blevet ret hooked på at løbe halvmarathon på søndag, men jeg har ikke trænet op til det.

De seneste 4 ugers tid, har jeg lavet intervaltræning 2-3 gange om ugen på cykel, ellers har jeg været til spinning 2 gange og løbet en enkelt 10 km rute uden nogen problemer. Det skal dog siges jeg er vant til tung styrketræning, også for bentøjet (squats, dødløft og lunges)!

Jeg ved godt jeg ikke kan regne med nogen god tid, det er såmænd også bare for at have gennemført.

Mit spørgsmål er, om det er direkte dumt pga. risiko for skader og lignende?

Mvh.
Michael A.

Reputation point: 0

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jeg løb med til CPH marathon med en uges varsel og trænede ben ugen efter, så ja, jeg vil mene det godt kan lade sig gøre, men bare være opmærksom på at der er risici involveret.

Træner dog i forvejen 5-6 dage om ugen, bare ikke særlig meget løb.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Vesterbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 9.00
- Squat: 18.00
- Dødløft: 27.00

Citat fra HIMYM:

"You don't train for a marathon. You just run it. Here's how you run a marathon. Step 1: You start running. There is no step 2."

Reputation point: 140

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Det er vel lidt optimistisk med kun 4 ugers cykel træning, og jeg ville klart fraråde det, men jeg ville klart råde dig til at begynde at træne op nu til et halv maraton i foråret 2014, da sådanne løb er så fedt at gennemfører specielt inden for ens tidsmål etc. F.eks. kan jeg anbefale B.T Halvmaraton eller Øresund halv maraton. To super fede løb.

Også lige for at advare dig, hvis du nu beslutter dig for at løbe det på søndag, får du nok en knap så god oplevelse, ved en ellers super fed ting, da dine ben sandsynligvis er syret helt til inden for de første 10km og da du ikke har nogen erfaring inde for hvor meget væske du skal indtage pr. væske depot på turen.

Håber det hjalp lidt. :)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog

20 km det ikke noget særligt løb bare hvis du vil
Brugeravatar

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Dødløft: 125.00

Nikonator skrev:Det er vel lidt optimistisk med kun 4 ugers cykel træning, og jeg ville klart fraråde det, men jeg ville klart råde dig til at begynde at træne op nu til et halv maraton i foråret 2014, da sådanne løb er så fedt at gennemfører specielt inden for ens tidsmål etc. F.eks. kan jeg anbefale B.T Halvmaraton eller Øresund halv maraton. To super fede løb.

Også lige for at advare dig, hvis du nu beslutter dig for at løbe det på søndag, får du nok en knap så god oplevelse, ved en ellers super fed ting, da dine ben sandsynligvis er syret helt til inden for de første 10km og da du ikke har nogen erfaring inde for hvor meget væske du skal indtage pr. væske depot på turen.

Håber det hjalp lidt. :)

Undskyld, men synes du får det til at lyde værre end det er. Jeg oplevede ingen syre i mine ben ved et helt marathon og ved hvert væskedepot drak jeg lidt energidrik og lidt vand og løb videre.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Vesterbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 9.00
- Squat: 18.00
- Dødløft: 27.00

Tilbage til Off topic

Brugere online