Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1317
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1316

Følg bodybuilding.dk på

Har altså virkelig, virkelig, VIRKELIG brug for hjælp!!

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej alle I

Jeg er en 17-årig pige som i et ret godt stykke tid nu har trænet - lige fra cardio til hård styrketræning.
Jeg kan rigtig godt lide at udfordre min krop, sætte den nogle nye grænser osv. MEN, jeg har haft lidt af et problem på det sidst. I en uge har jeg nu ikke trænet, overhovedet, fordi jeg gang på gang ligger syg. Jeg tror det har noget med mine madvaner at gøre, som måske ikke passer så skide godt sammen med mit træningsprogram.

Jeg styrketræner mandag, onsdag og fredag. Ellers er det bare WOD og alm. løb de andre dage. Jeg er ikke typen der gider veje og tælle mit mad, jeg spiser hvad jeg skal have og så er det det. Jeg er ikke ude på at tabe mig, da jeg har tabt det jeg skal. Jeg vil bare være i så god form som muligt.

Efter jeg flyttede hjemmefra, får jeg ikke spist optimalt, da jeg har fundet ud af hvad arbejdet kræver.. Ikke fordi jeg er doven, men jeg har bare SÅ mange ting i løbet af den dag der skal gøres. I min fryser har jeg normalt kylling, broccoli/wok blandinger og lidt kartofler. Jeg drikker ingefær drik enten hver morgen eller aften, så jeg lige får sådan et lækkert boost.

Men der må vel være noget jeg gør forkert?

Please hjælp... Vil ikke være syg mere, og da SLET ikke fordi jeg ikke kan sætte træning og kost sammen :(

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Du spiser med 97.3% sandsynlighed alt alt alt for lidt.
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

Logbog: Vis logbog

Det kan jeg med 99,9 % sikkerhed give dig ret i.

Jeg er bare SÅ dårlig til at sætte mit mad sammen. Det er sådan set kun når min kæreste er hjemme i weekendenerne at jeg får ordentligt føde.

Jeg har tabt mig lidt for meget, selv min familie kan se det på mig når jeg kommer "hjem" en gang imellem.

Jeg har brug for hjælp til noget madplan værk. Noget der kan hjælpe mig. Jeg er tit træt, føler mig deprimeret. Jeg har længe haft det sådan her med mad, så længe at når jeg endelig skal have noget at spise, så har jeg faktisk svært ved at få så meget ned som jeg engang plejede... :(

Når du træner så meget, kan du godt tillade dig at spise andet end kylling og grønt.
Suppler med vitamin piller og få minimum 8 timers søvn.

Sendt fra min LG-E975 med Tapatalk2
Billede

Kostplan: Vis kostplan

Legend skrev:Du spiser med 97.3% sandsynlighed alt alt alt for lidt.

+1 Og træner alt alt for meget.

Det her er hul i hovedet:
kathrineisabella skrev:Jeg styrketræner mandag, onsdag og fredag. Ellers er det bare WOD og alm. løb de andre dage.

Jeg har highlighted der hvor filmen knækker.

Det er umuligt at restituerer sig fra i længden. Specielt hvis du intet spiser.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Okay, tak for jeres responds. Men i stedet for at fortælle mig hvor dumt det er det jeg gør, så hjælp mig lige..

Så jeg bør kun styrketræne 2 gange ugentligt? Eller skal jeg holde "uge-pauser" ?

Jeg har sådan set givet dig svaret på hvordan det kan være bedre. Fjern det jeg highlightede fra din træning så vil du kunne restituerer dig fra det.
Lidt let løb på de dage hvor du ikke styrketræner kan sagtens gå an, men lige så vigtigt det er at træne lige så vigtigt er det også at give kroppen lov til at restituerer.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Brugeravatar

Styrkeliste

mælk ! det er super nemt ! og super lækkert ! for variationens skyld kan du smide lidt kakao i ! det er fandme godt !
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 175.00
- Dødløft: 220.00

Start med de små sejre, der betyder meget. Der er gode odds for at hvis du ofte er syg, så gør du noget grundlæggende forkert.

Skær i din træningsmængde af WOD og løbeture, 1 gang cardio ugentligt er rigeligt. Styrketræn 3 gange ugentligt; piger kan restituere sig fra en højere træningsfrekvens end mænd.

Din morgenmad er formentligt ganske utilstrækkelig; køb havregryn, rosiner, mandler som basis og eksperimenter løs. Kanel og sød kan også anbefales til grød.

Dernæst fokuser på at øg carbindtaget til aften, pt. spiser du som en pre-contest fitnessatlet. Pasta, ris, bulgur mv.

Lad være med at tro du kan træne dig rask. Det er meget simpelt, udsætter du en syg krop for stress, bliver den mere syg.
Sidst rettet af Moody 6. maj 2013, 11:49, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Reputation point: 245

Min kæreste har det også med at drikke kakao, det kan jeg bare ikke forstå. Men okay, haha. Så må jeg jo prøve det :0)

Og tak til jer. Men som der blev sagt. Det er ligeså vigtigt når man træner af man bruger tiden på også at restituerer. Men der er jo også en dag i mellem, hvor jeg kun en gang imellem løber let. Men ja, hvis jeg ikke spiser som jeg skal når jeg træner, så hjælper det jo ikke rigtigt. Så jeg kan sagtens træne hårdt en uge, også måske kun løbe 2. uge?

Er virkelig glad for jeres responds. Jeg vidste jo selvfølgelig godt der var et eller andet jeg gjorde forkert, men hvad, kunne jeg ikke helt fatte. Nu forstår jeg det. Og skal nok slappe lidt af fra nu af...

kathrineisabella skrev:Så jeg kan sagtens træne hårdt en uge, også måske kun løbe 2. uge?

Det vil ikke give mening nej.

Træning mandag, onsdag, fredag og løb, eller anden form for cardio, tre gange om ugen ville være fint.

WODs osv. bør holdes til max en, undtagelsesvis to gange om ugen. Det tager meget på restitutionen. Mit råd ville dog være at skode det helt da det er en elendig træningsform. Cirkeltræning er godt, men det kræver den rette planlægning for at man ikke smadre sig selv på alle leder og kanter.

Opnå dine resultater:
Brugeravatar

Styrkeliste

Okay, men alligevel. Passer min kost så til det?

kathrineisabella skrev:Okay, men alligevel. Passer min kost så til det?

På hvilket grundlag skulle vi kunne vurderer det? Du har ikke skrevet hvad du rent faktisk indtager.

Opnå dine resultater:
Brugeravatar

Styrkeliste

Ja det ville hjælpe meget hvis du skrev, alder, højde, vægt og smed din nuværende diæt ind i kostplansfunktionen. Ikke at jeg er ekspert, men der er stensikkert nogen her der kan hjælpe dig, hvis du gør dig umagen :)

Reputation point: 25

Prøv rent faktisk at remse op hvad du typisk spiser på en dag - så skal vi nok hjælpe dig med at optimere det.
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2008 Månedens skribent: Februar 2009 Månedens skribent: September 2009
Admin

Reputation point: 75

Geografisk sted: Copenhagen

Træner her: The Gym

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 24 gæster