Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

lillebjørn skrev:caseinprotein? hvor kommer det fra ?
er temmelig ny på området

lillebjørn skrev:okay... men får jeg så ikke for meget protein ? skal man egentlig ikke kun have 2g per kg?
tak for svarene forresten

Smeden skrev:Bay: Kasein stammer kun fra mælk, bare for at undgå misforståelser.

1: der SKAL være proteinholdigt kød i alle måltider. Figenpålæg og den slags er yt, og kød er in.
Men så må jeg jo bare skifte noget af det ud med kød.

Smeden skrev:Når man snakker kød, er man næsten udelukkende ude i de kontraktile proteiner, der er stort set de samme inden for alle arter. Det drejer sig her om aktin og myosin, der indeholder alle nødvendige aminosyrer, indenfor en rimelig genetisk variation. Muskler trækker sig sammen på samme måde, men der er masser af proteinet, der ikke er direkte aktivt og derfor er proteinværdier forskellige fra art til art.
Mht til andre proteiner, må man huske på at proteiner er en måde for organismer at opnå visse ting. Nogen proteiner er til vægge, nogen er til signalstoffer, mange er til enzymer, og endelig er der hos dyr en meget stor mængde muskelprotein. Hos planter udgøres proteinet af cellevægsproteiner, og deslige og da mennesket har markant andre krav til aminosyrer (bl.a. fordi der skal laves ret meget muskel i forhold til cellevægsprotein osv) har planter ikke en lige så god proteinværdi.

sommer-invest skrev:Den er langt fra optimal. Hvis du havde tænkt dig at blive større.
Mon ikke du kunne vokse lidt på det her...?

lillebjørn skrev:orv nu bliver jeg forvirret

Capper skrev:Er der ikke kassein protein i valleprotein? altså et stammer jo fra mælk?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 32 gæster