Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69645 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1535
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1532

Følg bodybuilding.dk på

Har solgt min bil

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Kære venner Hvordan sikre jeg mig bedst muligt i morgen, og hvad betyder de enkelte papirer ?

Der er en slutseddel som kun er bilen og hvor man skriver den aftalte pris samt de ting der nu medfølger, og dato ?

Så er der noget med forsikringen ? det er en overdragelse som vel også indgår i slut sedlen ?
Og er der andet ?

MIN FRYGT

Jeg overdrager bilen med udfyld slutseddel og de køre med bilen men hvad med bankoverførslen ? kan jeg stå med håret i postkassen når de køre der fra ?

Og eventuelt skade da den stadig står i mit navn ? jeg har nemlig en høj selvrisiko

Og hvad med den nye ordning af fart bøder er det den nye ejer der står for dem da vi har skrevet slutseddel ?

har kun solgt en bil i mit lange liv :)

Reputation point: 60

Styrkeliste
- Bænkpres: 67.50
- Squat: 80.00
- Dødløft: 110.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Du henter en slutseddel fra bilbasen, dba, fdm eller lign. Udskriv den i 2 eksemplarer (en til dig, en til køber)

Skriv diverse oplysninger om bil, og den er købt som beset (så kan køber ikke komme efter dig, hvis den smider motoren på fredag).
Få kontanter, en bankudstedt check til dig eller lav en bankoverførsel. Jeg har selv prøvet de første to uden problemer.

Mht. omregistrering, så kan du give køber 3 uger til at omregistrere, eller i kan omregistrere den på skat.dk hvis han tager sit nem-id med (dette er langt det bedste).

Din forsikring vil ikke slagte dig hvis du bare har papirerne i orden på vedkommende har købt den, og lavet skaden.
Brugeravatar

Reputation point: 35

Logbog: Ingen logbog

Ok mange tak for svaret vil nok bede ham om at tage sit nem id med:-)

Styrkeliste

Taekwondo body skrev:Ok mange tak for svaret vil nok bede ham om at tage sit nem id med:-)

Du kan med fordel ringe til dit forsikingsselskab og høre hvordan det forholder sig med forsikringen. Jeg kan ikke selv huske ret meget andet, end at de lovpligtige ansvarsforsikringer er udfærdiget sådan, at der ikke opstår et "hul" i dækningen. Mener dog det er sådan, at købers forsikring får virkning fra købstidspunktet selvom aftalen først indgås efter og du dermed går fri.
Brugeravatar

Reputation point: 200

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 200.00

Kostplan: Ingen kostplan

Jeg har ikke spurgt i forhold til min selvrisiko men hun sagde også at hun ville om registrere den på skat på stedet, så skulle der ikke være noget at komme efter

Styrkeliste

Det der 3 ugers omregistrering, er et levn fra fortiden. Nu hvor man med det samme kan omreg. med Nem-Id er der ikke nogen undskyldning for ikke at gøre det.

Ang. overførsel. Nu ved jeg ikke hvor stort et beløb der er tale om, men hvis det er et mindre ville jeg da bare bede hende tage dem med.:-)
Brugeravatar

Reputation point: 714

Træner her: Fitness One Kolding

awesome skrev:Det der 3 ugers omregistrering, er et levn fra fortiden. Nu hvor man med det samme kan omreg. med Nem-Id er der ikke nogen undskyldning for ikke at gøre det.

Ang. overførsel. Nu ved jeg ikke hvor stort et beløb der er tale om, men hvis det er et mindre ville jeg da bare bede hende tage dem med.:-)

De siger det er bank overførsel. Det er 82,500 så det ikk noget lille beløb :-) men hvis de nu ikke har nordea som jeg så kan jeg vel ikke se pengene før dagen efter?

Styrkeliste

Taekwondo body skrev:
awesome skrev:Det der 3 ugers omregistrering, er et levn fra fortiden. Nu hvor man med det samme kan omreg. med Nem-Id er der ikke nogen undskyldning for ikke at gøre det.

De siger det er bank overførsel. Det er 82,500 så det ikk noget lille beløb :-) men hvis de nu ikke har nordea som jeg så kan jeg vel ikke se pengene før dagen efter?

Du kan jo bare kigge med over skulderen, når de overfører - de kan ikke stoppe en overførsel, når først den er sat i gang.
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

Da jeg købte min bil omregistrerede vi på stedet og lavede en straksoverførsel.

Reputation point: 20

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 200.00

Garik skrev:Du kan jo bare kigge med over skulderen, når de overfører - de kan ikke stoppe en overførsel, når først den er sat i gang.

Kan man ikke det længere? Det har jeg da gjort for et par år siden med en overførsel.

http://politiken.dk/udland/ECE233816/ov ... -forkerte/ "Og hvis kunden opdager en fejl, inden bankerne i praksis gennemfører dagens overførsler om natten, kan banken nå at stoppe den forkerte overførsel. " fra artikel fra 2007.

Reputation point: 30

Geografisk sted: Esbjerg

Du skal ikke aflevere noget som helst før du har fået pengene. Ellers må i tage i banken sammen det har jeg gjort før.. Ingen hænder ingen småkager
pump it ! pump it up!
Brugeravatar

Reputation point: 110

Geografisk sted: Køge

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00

Mads801 skrev:Da jeg købte min bil omregistrerede vi på stedet og lavede en straksoverførsel.

Samme her.

Reputation point: 110

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 122.50
- Dødløft: 165.00

Be om en bankudstedt check, eller kig over skulderen når de overfører. Jeg har solgt en bil til hhv. den ene gang til 50.000kr hvor jeg fik en check og en anden bil til små 350.000kr hvor de overførte beløbet. Beløbet overskred dog det maksimale beløb, så han overførte over flere portioner mens jeg kiggede og fik en kvittering for at han havde overført pengene, så der var heller intet at komme efter.
“I may look calm, but in my head I’ve killed you 3 times”

Reputation point: 80

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 210.00

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 100 gæster