Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 993
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 990

Følg bodybuilding.dk på

Hjælp, jeg er ny i det her styrketræning

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hello guys

Jeg er en pige på 17, som lige har meldt mig ind i fitnesscenter, både for at forbedre min kondition og for at blive mere pumped.
Jeg boksetræner 3 gange om ugen, hver træning varer ca. 1,5 time. Træningen kører meget både på kondition og hurtighed. Vi løber, laver stationstæning, sjipper, træner på sandsække og os som skal i ringen sparrer selvfølgelig også.
Jeg har tænkt mig at benytte fitnesscenteret tre gange om ugen, og kører et program a ca. 12-14 øvelser, 12 x 3. Der er både maskinøvelser, samt øvelser med frie vægt (squat, bænkpres, samt øvelser med frie håndvægte)
Mit spørgsmål er, om det er nok at køre et program igennem ca. 3 gange pr. uge?
Er det nok til at jeg efter et stykke tid vil kunne se resultater?
Jeg vil gerne have fremtrædende mavemuskler, flotte ben muskler, samt muskler på armene.

Et andet spørgsmål er kosten. Hvad/hvor meget skal jeg spise? Jeg spiser i forvejen godt med frugt, grønt, havregryn og spiser kun groft brød, groft pasta og brune ris. Skal jeg evt. overveje at spise proteinbarer/drikke proteinshakes?

Håber i vil hjælpe :D
But don't let 'em say you ain't beautiful, they can all get fucked, just stay true to you.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Træner her: Nordjysk Helsestudio

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (6)
Kostplan: Vis kostplan

Velkommen til

Der findes rigtig meget viden om træning og ernæring i vores store artikelbibliotek. Her kan du få en rigtig god grundviden om alt du behøver. :)
Brugeravatar

Geografisk sted: Inglewood

Galleri: Intet galleri

Spørgsmålet er hvor seriøs du er med din boksning, og hvad du vil på sigt der.

Så ville jeg nok tilpasse min styrketræning efter det.

(I så fald ville jeg nok udvælge en god håndfuld øvelser der
bedst understøtter boksningen, og skrotte de fleste maskinøvelser,
hvis ikke dem alle faktisk).
Deal with it..
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 270.00
- Dødløft: 270.00

Galleri: Vis galleri (1)
Kostplan: Ingen kostplan

Det er muligvis lidt tørt at få at vide, men jeg bakker M.R.J op. Gå i krig i artikelarkivet, så du kan få en grundforståelse for træning og ernæring - så kan du meget nemt svare på dine egne spørgsmål (og mere til) :)
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Det er svært at hjælpe med kosten ud fra de oplysninger, vi er givet.. Vil du have mere hjælp, så prøv at skrive oppræcis hvad du har spist, udvikling i vægt, og hvilken udvikling i vægt, du ønsker. :)

Mht. træningen vil jeg give HIPPO ret, det kommer meget an på hvor højt du vægter boksningen.
Brugeravatar

Reputation point: 300

Geografisk sted: Ebeltoft.

Træner her: Hulen

Styrkeliste
- Bænkpres: 220.00
- Squat: 315.00
- Dødløft: 325.00

Galleri: Vis galleri (1)

Jeg vægter boksningen meget højt, da jeg for nylig er blevet tilbudt at bokse min første kamp, og da jeg ikke ved hvornår jeg skal bokse endnu, er jeg ret seriøs med træning, og jeg drikker ikke alkohol og har ikke gjort det i fem mdr.
Desuden prøver jeg at leve så sundt som muligt - jeg spiser havregrød m. frugt og rosiner til morgenmad, masser af frugt og grønt i løbet af dagen, groft brød, og undgår alt hvad der hedder slik, chips, mælkechokolade, kager, sodavand, saft osv.
Istedet spiser jeg af og til avocado, nødder og mørk chokolade med høj kakaopct.
:wink:

Det jeg gerne vil opnå igennem styrketræningen, er at få større muskler, blive mere markeret og opstrammet. Jeg tror det vil have en fordel i boksningen at få byttet det sidste fedt ud med muskler, men jeg har ligeså meget meldt mig ind i fitnesscenteret, i håb om at få det bedre med min krop, da jeg har haft et rimelig sygt forhold til mad, krop og vægt.
But don't let 'em say you ain't beautiful, they can all get fucked, just stay true to you.
Brugeravatar

Træner her: Nordjysk Helsestudio

Galleri: Vis galleri (6)

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 28 gæster