Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1320
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1318

Følg bodybuilding.dk på

Hjælp med kød!

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hey bb

For at gøre en lang historie/kamp kort skal jeg i morgen prøve at lave mad der kan omvende en vegetar til at spise kød.

Hun(vegetaren) har indvilliget til at prøve at spise mad med kød da jeg har overbevist hende om at det er nemmere at holde en fornuftig trænings-diæt når den kan indeholde kylling etc. Hun mener dog at kunne huske at hun for mere end 10 år siden syntes kylling var tørt og kedeligt.

Jeg tænker alligevel at kylling nok er det mest "tilgængelige" kød for en nybegynder? Hvad siger I? Fisk er udelukket.

Modtager meget(!) gerne forslag til hvad man kan gøre for at få kylling eller andet kød til at være mere tilforladeligt for en nybegynder. Indtil videre er min plan brune ris blandet med løg/ærter/hvidløg/chilli, brocolli og så stegt kyllinge filet krydret med enten paprika eller karry. Jeg kan tilberede kyllingen uden det bliver tørt så det er ikke et problem.

Hjæææælp

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Om kød er tørt har noget at gøre med hvordan det tilbredes. Med andre ord, så lær at stege/tilberede kødet ordentligt.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Plejer selv, at marinere kyllingen i chilli/honning/olie, det giver underligt nok en spicy sød smag. :)

Sådan jeg har erfaring med at lave kylling så det ikke bliver for tørt. Godt med olie på panden, krydder det med salt, pebber, karry og timian. og IKKE stege den for meget! for så er det den bliver tør, og kan næsten ikke sluges. lige skære den på midten og holde øje med, så snart den ikke er rå inden i så er den færdig.

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 170.00

Oksekød smager godt lige meget hvad... Lav en lækker burger med en bøf og guacemole i.
"The only way to make your dreams come true, is to wake up"
Brugeravatar

Det er rigtig pænt af jer at skrive hvordan jeg skal stege det optimalt. Men jeg skrev at jeg godt kan tilberede det uden det bliver tørt så det er ikke et problem.

Er mere på jagt efter opskrifter, krydderier, idéer til hvordan man kan lave det mere friskt, spicy og måske overraskende. F.eks. tror jeg ikke en burger med en stor bøf lige er det ideelle til en der ikke har prøvet kød i 10 år (selvom jeg selv elsker det :D)...

Honning/chili er en god idé, tak.

Brune ris og kylling i karry med kokossmælk. BOOOOM shaka-laka.

Fedtstof på panden, MASSER af karry, en smule paprika, 2 fed hvidløg og 1 stort revet løg på panden, lad karry og løg blkive svitset, samt paprikaen skal bruse af.
Så smider du kyllingen på og steger det, til det er gennemstegt, IKKE branket, derefter smider du kokosmælk ud over.

Tilsæt grønsager efter eget valg.

Reputation point: 25

Styrkeliste
- Bænkpres: 111.00
- Squat: 222.00
- Dødløft: 333.00

Server en rigtig god tatar for hende.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

Bacon
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 200.00

Yellow thai curry kan ikke gå galt:

http://www.grouprecipes.com/yellow-curry

Køb curry-paste færdiglavet, det er alt for meget besvær at lave det selv.
The Earth slowly rots into a malignant tumor
Breeding no life for the future of the world
Brugeravatar

Geografisk sted: Forskelligt

Træner her: Roskilde Atlet Klub - RAK

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 150.00

krolle skrev:Hey bb

For at gøre en lang historie/kamp kort skal jeg i morgen prøve at lave mad der kan omvende en vegetar til at spise kød.

Hun(vegetaren) har indvilliget til at prøve at spise mad med kød da jeg har overbevist hende om at det er nemmere at holde en fornuftig trænings-diæt når den kan indeholde kylling etc. Hun mener dog at kunne huske at hun for mere end 10 år siden syntes kylling var tørt og kedeligt.

Jeg tænker alligevel at kylling nok er det mest "tilgængelige" kød for en nybegynder? Hvad siger I? Fisk er udelukket.

Modtager meget(!) gerne forslag til hvad man kan gøre for at få kylling eller andet kød til at være mere tilforladeligt for en nybegynder. Indtil videre er min plan brune ris blandet med løg/ærter/hvidløg/chilli, brocolli og så stegt kyllinge filet krydret med enten paprika eller karry. Jeg kan tilberede kyllingen uden det bliver tørt så det er ikke et problem.

Hjæææælp

Nu ved jeg ikke hvor du bor - men er du bosat her i København så er det indtil Cleaver i Torvehallerne og købe en luksusoksebøf - velhængt og pissemør - den skal lige vendes på panden og med mindre du er totalt id*** så bliver det en topbøf der omvende selv en tyndarmet hardcore veganer til at vende tilbage til kødgryderne.
Brugeravatar

Geografisk sted: København

Bwana skrev:Nu ved jeg ikke hvor du bor - men er du bosat her i København så er det indtil Cleaver i Torvehallerne og købe en luksusoksebøf - velhængt og pissemør - den skal lige vendes på panden og med mindre du er totalt id*** så bliver det en topbøf der omvende selv en tyndarmet hardcore veganer til at vende tilbage til kødgryderne.

Jeg er jyyyde.

Og hun synes det er "synd for de små søde køer"... Det er fandme op ad bakke det her #-o

Men tak for foreslagene indtil videre

BloodJunkie skrev:Yellow thai curry kan ikke gå galt:

http://www.grouprecipes.com/yellow-curry

Køb curry-paste færdiglavet, det er alt for meget besvær at lave det selv.

Jeg løb tør for paste noget tid siden og har fuldstændig glemt hvor awesome det er. Køber i dag. Tak

Ups
Sidst rettet af Bwana 1. nov 2012, 12:48, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Bwana skrev:
krolle skrev:
Bwana skrev:Nu ved jeg ikke hvor du bor - men er du bosat her i København så er det indtil Cleaver i Torvehallerne og købe en luksusoksebøf - velhængt og pissemør - den skal lige vendes på panden og med mindre du er totalt id*** så bliver det en topbøf der omvende selv en tyndarmet hardcore veganer til at vende tilbage til kødgryderne.

Jeg er jyyyde.

Og hun synes det er "synd for de små søde køer"... Det er fandme op ad bakke det her #-o

Men tak for foreslagene indtil videre

Rigtigt oksekød kommer ikke fra "..små søde køer"... De kommer fra kødkvæg som ikke altid er særlig søde kan du godt fortælle hende - de skal bare nakkes og steges de frække møgdyr - Men helt ærligt en super mør velhængt bøf (og ikke af den slags fra et supermarked) vinder alle pigehjerter - den kan spises med en gaffel og kan du lave en ægte bearnaise så bliver der sgu aftenhygge efter hun-dyret har smagt blod :D
Brugeravatar

"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

Eller så er der en ægte vinder fra barndomshjemmet

Billede

Gammeldags grydestegt kylling med vommen fyldt med persille - find en stor flot hanekylling (hos en god slagter) og små fine kartofler og hjemmelavet agurksalat og brunsovs (bare kog gryden af med lidt kartoffelvand og fløde)
Brugeravatar

Lad pigebarnet være vegetar og spis hendes portion af kød.

Job done.

Kylling i fad med gulerødder, porre, grøn/rød/gul peber, soltørret tomater, madlavningsfløde, evt. champignon.
Smørrer gerne kyllingen ind i noget rød pesto og bacon over, det smager skide godt og kyllingen kan umuligt blive tør (har jeg ihvertfald aldrig oplevet)
Brugeravatar

Reputation point: 25

Geografisk sted: Randers

Træner her: Randers styrke og motionsklub (Fjeren)

Bwana skrev:Rigtigt oksekød kommer ikke fra "..små søde køer"... De kommer fra kødkvæg som ikke altid er særlig søde kan du godt fortælle hende - de skal bare nakkes og steges de frække møgdyr - Men helt ærligt en super mør velhængt bøf (og ikke af den slags fra et supermarked) vinder alle pigehjerter - den kan spises med en gaffel og kan du lave en ægte bearnaise så bliver der sgu aftenhygge efter hun-dyret har smagt blod :D

Lol :D

Jeg tror kylling bliver step 1, og så oksekød step 2 hvis kyllingen er en succes.

@ 8800 WTF 8k for en fancy gryde!!

Jb, jeg overvejede også bacon fordi det i hvert fald gør kylling saftigt. Men tror ikke lige man skal starte ud med smagen af stegt svin til en vegetar? Hvad ved jeg, tænker bare det er en rimelig kraftig smag

Smid kylling i en skål og hæld noget soya og nogle krydderier i og lad dem stå og trække i en times tid og så steg dem.
det smager skide godt ! :)

Smid kyllingen i en stegepose, som man kan få i de fleste supermarkeder. Mariner den med de ting, som du synes er gode.
Lad den stege i ovnen i en time til halvanden. Sidste gang jeg lavede en, kunne jeg ikke tage den op ad fadet uden den smulrede fra hinanden.
"Greed is right. Greed works. Greed clarifies, cuts through, and captures the essence of the evolutionary spirit. Greed, in all of its forms—greed for life, for money, for love, knowledge—has marked the upward surge of mankind."
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Randers

Træner her: AK Frem
The Gym

Lav en lasagne, det et godt startkompromis
I use muscle confusion.
I load up the bar in the squat rack with plates and I get under it, but then suddenly I run to the dumbbell rack and start doing curls instead.
Surprise Bitch, We trainin' arms today.  So much gains.
Brugeravatar

Reputation point: 40

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 175.00
- Dødløft: 250.00

One word:
SOVS - problem solved
Brugeravatar