Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 849
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 846

Følg bodybuilding.dk på

HJÆLP - Søger en masse gode tips til at bygge muskelmasse!

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej BB.

Jeg laver denne tråd, da jeg søger ALLE de tips jeg kan få til både kost og træning for hurtigt at bygge noget muskelmasse på.

Jeg er en SMULE høj, og er vokset ekstremt meget de seneste år, og har nu nået højden af 205cm.

Min vægt lægger på sølle 91kg for tiden - og jeg kan æde ALVERDEN uden at tage på. Jeg har prøvet både protein pulver samt kreatin kur. Dette er grunden til at jeg søger ekspertise, og håber i kan komme med noget input :-)

Jeg prøver ihærdigt at få noget masse på min krop, og specielt armene har jeg døjet utrolig meget med, da de er vildt tynde, og nærmest på størrelse med min underarm.

Det gælder som sagt både kost og træning.

Håber der er noget hjælp derude :D

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

spis mere

nøddesmør giver nemme kcal

Reputation point: 140

Prøv at bruge kostplan funktionen herinde og tast alt ind du spiser på en dag. Måske spiser du ikke så meget som du tror :)
Brugeravatar

Reputation point: 140

Geografisk sted: Fyn

Styrkeliste
- Bænkpres: 134.20
- Squat: 155.40
- Dødløft: 206.60

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Tak for svarene - Det vil jeg prøve :-)

Er der andre som har nogle tips?

Reputation point: 0

Der er virkelig mange lignende tråde herinde - prøv at bruge søgefunktionen :)

Find et all-round intermediate træningsprogram (fx Back to Basics på bodylab.dk/her på siden, Starting Strength eller lignende) og kør det konsekvent i en længere periode, samtidig med at du indtager NOK mad. Ingen perioder hvor du "ikke lige fik trænet" eller "ikke lige fik spist nok". At forøge sin muskelmasse handler primært om at skabe nok træningsstimuli (et ordentligt træningsprogram, lad være med at lede efter et magisk "GAIN 10 pounds in 2 weeks"-program, for de programmer findes ikke), samt at ligge i kalorieoverskud (spise flere kalorier end du forbrænder), herunder at indtage nok protein fra fornuftige kilder (kød, mælkeprodukter, proteinpulver, æg osv.).

Vær konsekvent og giv det tid - meget tid.

Held og lykke.
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Noma skrev:Jeg er en SMULE høj, og er vokset ekstremt meget de seneste år, og har nu nået højden af 205cm.

Min vægt lægger på sølle 91kg for tiden - og jeg kan æde ALVERDEN uden at tage på. Jeg har prøvet både protein pulver samt kreatin kur.

Som der er sagt, så spiser du ikke så meget som du tror. Da du er høj skal du have rigtig meget skovlet ind. Nu er jeg selv "kun" men det der har givet mig 10 kg over det sidste år har været en tilføjelse af 1-2 liter sødmælk + 100-150 gr havregryn om dagen, oveni almindelige måltider. Det med at prøve kreatin og proteinpulver giver ingen mening, hvis du alligevel ikke får nok kcal.

Mht. træning, så lyder det til du er alt alt for utålmodig, hvilket jeg sagtens kan forstå, men det er bare så meget bedre at gøre som Flamingopikken siger og følge ét fornuftigt program, frem for at kører et nyt hver uge fordi du ikke lige kan se nogen resultater efter de første 3 træningspas.
Selv er jeg glad på Swolegren's better starting strength.

Men igen, med 91 kg fordelt på 205 cm vil det primære være at få skovlet nok i ansigtet, hver dag.

Reputation point: 200

Kostplan: Vis kostplan

newbies-helpfile-edit-2-t39845.html

Læs det her, og gå det godt igennem, forvente ikke at forstå det hele til imorgen.
Bagefter Kan du så stille spørgsmål/bede om hjælpm
Brugeravatar

Reputation point: 35

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 180.00

Tilbage til Begynder forum