Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 900
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 898

Følg bodybuilding.dk på

Hjælp til at tabe mig

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej allesammen. :)

Jeg har lavet dette indlæg da jeg har et stort ønske om at tabe alt mit overflødige fedt. Faktisk er mit endelige mål at få min fedtprocent så langt ned som overhovedet muligt, selvfølgelig indenfor realistiske grænser, men helt konkret at få fedtprocenten langt ned (under 10%, gerne 6-8% ca.)

..... Jeg har dog brug for en god omgang hjælp! Både hvad angår program, og hvad jeg skal spise, både kaloriemæssigt, men også hvilke ting jeg virkelig skal undgå at spise for enhver pris, udover alle de klamme ting som fastfood og sodavand etc.

Nuværende tilstand:
Højde: 185 cm
Vægt: 102,5 kg
Fedtprocent: 25 (ca. .. Måske lidt mere?)

Jeg har brede skuldre og store lår, dem vil jeg meget gerne af med. Jeg er udemærket godt klar over at mine knogler ikke bliver mindre, men vil gerne være meget slankere end jeg er nu... Altså mindre fylde, også mht. muskler.

Jeg har en del erfaring med styrketræning, og sportsudøvelse generelt, men har svært ved at tabe mig og holde vægten nede. Jeg har brug for et helt basalt (gerne indviklet og hårdt) program, som jeg kan følge (gerne) skridt for skridt. Det har jeg det bedst med, da jeg føler at det er nemmere at holde når man har noget man skal arbejde efter. Har også som før nævnt, brug for et par retningslinier hvad angår kosten.
Håber der er nogen der har lyst/kan hjælpe mig, da det virkelig irriterer mig at have sådan en klam krop, og se sig i spejlet med munden på skrå.

Over'n'out.

Jackspurv :shock:

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hvad har du så lyst til at betale for alt det her? Jeg tænker at du forventer vel ikke at få det hele serveret på et sølvfad? Det ville jo være det samme som at forvente at få muret en garage op ganske uden beregning.

Betal for det eller sæt dig selv ind i tingene selv og post ding plan så folk kan give kritik. Man kommer meget længere når man selv gør en indsats. Start her: newbies-helpfile-edit-2-t39845.html

Brug tid på linket jeg gav dig og LÆS rent faktisk hvad der står i det. Inklusive de artikler der linkes til.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Pind skrev:Hvad har du så lyst til at betale for alt det her? Jeg tænker at du forventer vel ikke at få det hele serveret på et sølvfad? Det ville jo være det samme som at forvente at få muret en garage op ganske uden beregning.

Betalt for det eller sæt dig ind i tingene selv og post ding plan så folk kan give kritik. Man kommer meget længere når man selv gør en indsats. Start her: newbies-helpfile-edit-2-t39845.html

Brug tid på linket jeg gav dig og LÆS rent faktisk hvad der står i det. Inklusive de artikler der linkes til.

Kunne jo være der fandtes mennesker som var villige til at hjælpe andre fordi de er venlige sind, i stedet for at kræve penge for det :)

Men jeg takker alligevel for linket, jeg vil selvfølgelig kigge på det. Dog vil jeg påpege, at sådan som jeg lige kan se udfra den artikel du har sendt mig, at det er til folk som gerne vil opnå mere muskelmasse, og ikke decideret til dem der er ude efter at tabe sig gevaldigt, samt bibeholde muskelmasse (måske endda tabe lidt).

Der er mange artikler herinde du kan læse, og så vil du opnå alt det du ønsker. Det kræver dog at du selv ligger lidt tid i det, og ikke forventer at folk kommer med opskriften til dig. Det er meget forskelligt fra person til person, og også derfor at der ikke er et "venligt sind", som lige laver det for dig.

Pinds tone, skyldtes at der oprettes mange af disse topics, uden at personerner selv har gjort det mindste for at undersøge hvad der skal til, og for ham, inklusiv mig selv, og sikkert mange andre, er det hver sommer, og det ophober sig lidt som et irritationsmoment :)

Men læs artiklerne herinde, det handler om at bruge en masse timer i køkkenet og få styr på kosten, og derefter kan du tweake med træning. Og du skal ikke være bange for at du bliver kæmpe stor af at løfte vægte et par gange om ugen, i nogle måneder, der skal flere år til.

Held og lykke med dit mål.
If the bar aint bending, you are just pretending!

http://www.bodybuilding.dk/you-got-to-pump-it-up-t61404-120.html#p1603747 - Min log!

Reputation point: 25

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Ultimate Gym
SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 127.50
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Her er lidt gode råd, det hjalp i hvert fald mig da jeg tabte mig. :-)

Skær kulhydrater og stivelses produkter væk fra din aftensmad, spis ikke noget efter klokken 20, spis 6 måltider om dagen så du holder sulten nede. Jeg ved ikke om du kan lide at løbe, stå på cross maskinen eller måske spinne? Kør nogle Hiits, så du arbejder i din maks puls så har du også en højere efterforbrænding.

At ændre i kosten kan for de fleste gøre rigtig meget. Men det er lidt svært at sige noget om når du ikke skriver noget om hvordan du spiser nu?

Geografisk sted: Århus

jackspurv skrev:Kunne jo være der fandtes mennesker som var villige til at hjælpe andre fordi de er venlige sind, i stedet for at kræve penge for det :)

Arbejder du selv gratis fordi du er venlig af sind? Min pointe er at det du spøger folk om, er at udføre et reelt stykke arbejde for dig gratis. Sådan fungerer verden ikke. Heller ikke her inde på BB.dk

jackspurv skrev:Men jeg takker alligevel for linket, jeg vil selvfølgelig kigge på det. Dog vil jeg påpege, at sådan som jeg lige kan se udfra den artikel du har sendt mig, at det er til folk som gerne vil opnå mere muskelmasse, og ikke decideret til dem der er ude efter at tabe sig gevaldigt, samt bibeholde muskelmasse (måske endda tabe lidt).

Hvis du kigger i linket igen, så står der også hvad det kræver for at tabe fedt. Som jeg skrev tidligere så LÆS hvad der står i stedet for bare at skimme det. Det vil sige det hele inklusiv de links der er i tråden.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Brugeravatar

Styrkeliste

jackspurv skrev:Hej allesammen. :)

Jeg har lavet dette indlæg da jeg har et stort ønske om at tabe alt mit overflødige fedt. Faktisk er mit endelige mål at få min fedtprocent så langt ned som overhovedet muligt, selvfølgelig indenfor realistiske grænser, men helt konkret at få fedtprocenten langt ned (under 10%, gerne 6-8% ca.)

..... Jeg har dog brug for en god omgang hjælp! Både hvad angår program, og hvad jeg skal spise, både kaloriemæssigt, men også hvilke ting jeg virkelig skal undgå at spise for enhver pris, udover alle de klamme ting som fastfood og sodavand etc.

Nuværende tilstand:
Højde: 185 cm
Vægt: 102,5 kg
Fedtprocent: 25 (ca. .. Måske lidt mere?)

Jeg har brede skuldre og store lår, dem vil jeg meget gerne af med. Jeg er udemærket godt klar over at mine knogler ikke bliver mindre, men vil gerne være meget slankere end jeg er nu... Altså mindre fylde, også mht. muskler.

Jeg har en del erfaring med styrketræning, og sportsudøvelse generelt, men har svært ved at tabe mig og holde vægten nede. Jeg har brug for et helt basalt (gerne indviklet og hårdt) program, som jeg kan følge (gerne) skridt for skridt. Det har jeg det bedst med, da jeg føler at det er nemmere at holde når man har noget man skal arbejde efter. Har også som før nævnt, brug for et par retningslinier hvad angår kosten.
Håber der er nogen der har lyst/kan hjælpe mig, da det virkelig irriterer mig at have sådan en klam krop, og se sig i spejlet med munden på skrå.

Over'n'out.

Jackspurv :shock:

Har du en idé om, hvad dit ligevægtsindtag er?
Ved du, hvor meget energi du indtager via din mad i dag?
Hvordan ser en typisk dag ud for dig - hvad laver og spiser du fra du står op til du går i seng? Hvornår spiser du, og hvad spiser du? Hvornår og hvordan træner du?

Den korte guide:
Spis ca. 500-1000 kcal mindre hver dag end du forbrænder, og hold fast ved styrketræningen. Du vil tabe ca. 500-1000g om ugen samtidig med at din træning gør, at det hovedsageligt er fedt du taber. Det giver dig et pænt udseende, uden at du efterfølgende skal kæmpe med en lav basalenergiforbrænding samt fedt om organerne.

Pind skrev:Hvad har du så lyst til at betale for alt det her? Jeg tænker at du forventer vel ikke at få det hele serveret på et sølvfad? Det ville jo være det samme som at forvente at få muret en garage op ganske uden beregning.

Nej vel? :) Det er det samme som hvis du giver mig tegningen til hvordan garagen skal bygges, og så jeg selv bygger den. Det eneste du bidrager med er viden og erfaring, måske endda bare gode fif som ikke behøver at tage længere tid end 5 min at skrive i en besked. Men i sidste ende er det mig selv der skal udføre "arbejdet" - Så stop lige med det der.

fedania skrev:Den korte guide:
Spis ca. 500-1000 kcal mindre hver dag end du forbrænder, og hold fast ved styrketræningen. Du vil tabe ca. 500-1000g om ugen samtidig med at din træning gør, at det hovedsageligt er fedt du taber. Det giver dig et pænt udseende, uden at du efterfølgende skal kæmpe med en lav basalenergiforbrænding samt fedt om organerne.

Tror lige jeg skal have det med kalorierne én gang til. For sådan som jeg forstår det du skriver dér, så lyder det som om at hvis jeg indtager 2000 kalorier om dagen, så skal jeg forbrænde 2500 om dagen - Det er rimelig mange timer i træningscentret skal jeg lige hilse at sige :P

jackspurv skrev:

Tror lige jeg skal have det med kalorierne én gang til. For sådan som jeg forstår det du skriver dér, så lyder det som om at hvis jeg indtager 2000 kalorier om dagen, så skal jeg forbrænde 2500 om dagen - Det er rimelig mange timer i træningscentret skal jeg lige hilse at sige :P

nej du forbrænder jo kallorier konstant, også når du sover. mit ligevægtsindtag ligger fx på 2800 dvs dette forbrænder jeg HVER dag ved den styketræning jeg blot laver. Hvis jeg ikke lavede styrketræning ville mit ligevægtsindtag måske ligge på omkring 2400 stykker som jeg forbrænder hver dag ved "ikke at lave noget" :)

Reputation point: 60

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 190.00

Nu brænder din krop jo også et antal kalorier om dagen på at holde dig kørende, og oveni dem tillægger du så eventuel cardio ;)
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Esbjerg

Styrkeliste
- Bænkpres: 65.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 150.00

Mharritz skrev:
jackspurv skrev:

nej du forbrænder jo kallorier konstant, også når du sover. mit ligevægtsindtag ligger fx på 2800 dvs dette forbrænder jeg HVER dag ved den styketræning jeg blot laver. Hvis jeg ikke lavede styrketræning ville mit ligevægtsindtag måske ligge på omkring 2400 stykker som jeg forbrænder hver dag ved "ikke at lave noget" :)

Nååårh, på den måde! :) Det hjalp en del, tak!

Hvordan finder man sit ligevægtsindtag hurtigst/nemmest/mest effektivt?

Tage en uge hvor man tæller kalorier og ser om man tager på eller ej, eller hvordan? :)

jackspurv skrev:

Nej, det betyder at hvis din krop skal bruge 2500 kcal om dagen for at holde vægten skal du indtage 2000 f.eks ;)
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Kolding

Træner her: Fitness World Kolding

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 170.00

Aagi-e skrev:Nej, det betyder at hvis din krop skal bruge 2500 kcal om dagen for at holde vægten skal du indtage 2000 f.eks ;)

Mange tak for svaret! Nu mangler jeg bare en god måde at finde mit ligevægtsindtag på :)

jackspurv skrev:

Nej vel? :) Det er det samme som hvis du giver mig tegningen til hvordan garagen skal bygges, og så jeg selv bygger den. Det eneste du bidrager med er viden og erfaring, måske endda bare gode fif som ikke behøver at tage længere tid end 5 min at skrive i en besked. Men i sidste ende er det mig selv der skal udføre "arbejdet" - Så stop lige med det der.

Sådanne tegninger skræddersyet til dine behov får du heller ikke gratis i dag. Så det er altså dig, der bør stoppe dig selv.

Læs linket jeg gav dig. Der er "tegningen". Du har fået svaret, du er blot for doven til at sætte dig ind i det. Det viser alt du har skrevet so far:
jackspurv skrev:
Aagi-e skrev:Nej, det betyder at hvis din krop skal bruge 2500 kcal om dagen for at holde vægten skal du indtage 2000 f.eks ;)

Mange tak for svaret! Nu mangler jeg bare en god måde at finde mit ligevægtsindtag på :)

Havde du gidet læse linket, så ville du vide præcis hvordan du gjorde dét. Så tag dig sammen og stop med at spilde din og vores tid.

LÆS: newbies-helpfile-edit-2-t39845.html

Opnå dine resultater:
Brugeravatar

Styrkeliste