Landet ligger sådan, at efter en lang pause har jeg nu trænet i nogle måneder igen, og jeg stiger fint i styrke i dødløft og squat.. men bænkpres rokker sig bare ikke (da jeg jo stadig er ny i gamet kører jeg bare uden progression, og håber at mine tidlige-gains stadig vinder lidt?)
Program:
Dag1:
BB Bænk
DB Inc Bænk
Cable Crossover
Military
DB Side Lateral
Mave gøjs
Triceps Pushdown
Dag2:
Full Squat
Konv. Dødløft
BB BoR
DB BoR
Shrugs
Rotator cuff
Curl af en art
- 3x8 i alt.
Træner mandag-fredag, skiftende 3 dage med dag1, 2 dage med dag2, og 3 dage med dag2 & 2 dage med dag1.
Kostplan er vedhæftet.. meget godt bud på hvad jeg spiser på en dag.. måske + lidt mandler eller proteinbar - Tager også lidt kilo på, så er ihvertfald oppe over ligevægtsindtag
Spørgsmål 1: Kan simpelthen ikke stige i bænk (kan ik engang bænke 60kg af 3x8 reps, har prøvet det ene og det andet og inc/dec db press, og flyes osv, men uden held.. Hvad gør jeg forkert? / forslag til andre øvelser til brystet?
Spørgsmål 2: Elsker jo squat og dødløft (måske pga. der er god fremgang (;D)).. men har for ik så længe lavet et max på 145kg (jubii!).. kører uden bælte og straps osv, men spørgsmål er hermed om det vil være en fordel at bruge bælte, eller om jeg skal fortsætte RAW så lang tid som muligt? Er det farligt uden bælte med så "mange" kg?
På forhånd tak.
Mangler der information så skriver i bare så kommer det