Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Markusse skrev:Hey! Jeg har trænet regelmæssigt (mandag tirsdag torsdag fredag) i et halvt år nu, og mangler en der har styr på bulking og toning.
Jeg har fulgt et 2 way split, og trænet mave/bryst/skulder/triceps hver mandag og torsdag, og ben biceps og ryg tirsdag fredag, med 6-8 reps, 4 sets. 3 øvelser til hver. Jeg har fulgt denne plan fordi jeg læste at man hvis man havde højt stofskifte skulle tage 4 set fremfor 3.
Er der nogen som kan kommentere, eller fortælle mig hvorvidt det jeg har gang i er rigtigt?
Skal jeg tage færre reps? Flere? Færre set?

Mr Statue skrev:Markusse skrev:Hey! Jeg har trænet regelmæssigt (mandag tirsdag torsdag fredag) i et halvt år nu, og mangler en der har styr på bulking og toning.
Jeg har fulgt et 2 way split, og trænet mave/bryst/skulder/triceps hver mandag og torsdag, og ben biceps og ryg tirsdag fredag, med 6-8 reps, 4 sets. 3 øvelser til hver. Jeg har fulgt denne plan fordi jeg læste at man hvis man havde højt stofskifte skulle tage 4 set fremfor 3.
Er der nogen som kan kommentere, eller fortælle mig hvorvidt det jeg har gang i er rigtigt?
Skal jeg tage færre reps? Flere? Færre set?
Det er vist noget fis det med at tage 4 sæt frem for 3 på grund af for højt stofskifte.
Du kan sagtens fortsætte som du gør nu men smid gerne noget bentræning ind og træn evt mave de dage du træner ryg hvis du da squatter og træner dødløft samme dage.
Hvis du har forhøjet stofskifte så er det vigtigt du spiser nok til at kunne ligge i kcal overskud, du kan prøve at spise en masse og se se hvor meget der skal til før du tager på i fedt %
Har du snakket med lægen om det med forhøjet stofskifte? Du kan måske ha en tarm sygdom så at få på plads hvorfor du evt har forhøjet stofskifte må lægen hjælpe med.
Læs basal viden om bulking og hvor meget protein du har brug for.
viewtopic.php?f=4&t=14957
Du kan læse om forhøjet stofskifte sygdommen her.
http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/ ... ehoejt.htm

Markusse skrev:
Men jeg squatter ikke, eller dødsløfter.... Er det meget galt?

Capa skrev:i 99/100 tilfælde er lavt/højt stofskifte en omgang pis og bare en dårlig undskyldning for at spise for meget eller for lidt. Kroppen vender sig til at spise en bestemt mængde mad, og når folk ikke formår at klemme ballerne sammen og ændre deres spisevaner får deres "åhh så høje stofskifte skylden".
Prøv at smide hele dit program ind, så vi kan kigge på det.

Maskinen skrev:Markusse skrev:
Men jeg squatter ikke, eller dødsløfter.... Er det meget galt?
Ja.
læs:
artikler/bodybuilding/squats-the-king-lifts.html
artikler/bodybuilding/doedloeft-noeglen-til-massiv-ryg.html
kør evt. dette:
http://news.bodylab.dk/artikler/261-sto ... -to-basics

Markusse skrev:Capa skrev:i 99/100 tilfælde er lavt/højt stofskifte en omgang pis og bare en dårlig undskyldning for at spise for meget eller for lidt. Kroppen vender sig til at spise en bestemt mængde mad, og når folk ikke formår at klemme ballerne sammen og ændre deres spisevaner får deres "åhh så høje stofskifte skylden".
Det forstår jeg ikke helt? Kroppen vender sig til at spise en bestemt mængde mad?
Man skal jo have et bestemt antal kalorier for at tage på, og hvis jeg forbrænder kalorierne hurtigere end jeg kan få dem ind, er det jo klart jeg ikke tager på? Jeg spiser rigeligt, og får omkring 150g protein om dagen, med en shake efter træning, og en kost rig på æg, kylling, fisk og grøntsager .. ^^
Men, jeg har ikke et decideret program, det hedder sig bare:
Mandag: Bryst, skulder, triceps, mave
Tirsdag: Ryg, biceps, ben
Torsdag: Bryst, skulder, triceps, mave
Fredag: Ryg, biceps, ben
Bryst: Bænkpres, incline bænk, flys på maskine siddende, cable flys, dumbell flys, dumbellpress, dumbell incline.
Skulder: Millitary press, dumbell lateral raise
Triceps: Bench dip, Cable triceps pushdown, dip
Mave: Crunches, crunch on ball, og sådan en maskine hvor man sidder og snurrer kroppen fra side til side med vægt.
Ryg: Bent over row, cable seated close row, pull ups, back raise, cable close grip pulldown, og lat pulldown.
Biceps: Barbell curl, dumbell curl, barbell hammer curl, dumbell hammer curl, standing curl, cable biceps curl incline, concentraction curl.
Ben: Seated calf raises, standing calf raises, calf raises, machine leg extension, benpres.
Der tager jeg så den maksimale vægt, jeg kan tage under 8 gange, men over 6 gange.
4 sæt.
3 øvelser per gruppe.

Capa skrev:Markusse skrev:Capa skrev:i 99/100 tilfælde er lavt/højt stofskifte en omgang pis og bare en dårlig undskyldning for at spise for meget eller for lidt. Kroppen vender sig til at spise en bestemt mængde mad, og når folk ikke formår at klemme ballerne sammen og ændre deres spisevaner får deres "åhh så høje stofskifte skylden".
Det forstår jeg ikke helt? Kroppen vender sig til at spise en bestemt mængde mad?
Man skal jo have et bestemt antal kalorier for at tage på, og hvis jeg forbrænder kalorierne hurtigere end jeg kan få dem ind, er det jo klart jeg ikke tager på? Jeg spiser rigeligt, og får omkring 150g protein om dagen, med en shake efter træning, og en kost rig på æg, kylling, fisk og grøntsager .. ^^
Men, jeg har ikke et decideret program, det hedder sig bare:
Mandag: Bryst, skulder, triceps, mave
Tirsdag: Ryg, biceps, ben
Torsdag: Bryst, skulder, triceps, mave
Fredag: Ryg, biceps, ben
Bryst: Bænkpres, incline bænk, flys på maskine siddende, cable flys, dumbell flys, dumbellpress, dumbell incline.
Skulder: Millitary press, dumbell lateral raise
Triceps: Bench dip, Cable triceps pushdown, dip
Mave: Crunches, crunch on ball, og sådan en maskine hvor man sidder og snurrer kroppen fra side til side med vægt.
Ryg: Bent over row, cable seated close row, pull ups, back raise, cable close grip pulldown, og lat pulldown.
Biceps: Barbell curl, dumbell curl, barbell hammer curl, dumbell hammer curl, standing curl, cable biceps curl incline, concentraction curl.
Ben: Seated calf raises, standing calf raises, calf raises, machine leg extension, benpres.
Der tager jeg så den maksimale vægt, jeg kan tage under 8 gange, men over 6 gange.
4 sæt.
3 øvelser per gruppe.
1. Tager du på i øjeblikket? Hvis nej, så er det ikke fordi du "forbrænder mere end du kan spise" men fordi du spiser for lidt.
2. Mht. dit program... well where to start.
- For mange lige gyldige øvelser
- Store muskelgrupper som glutes, og hamstrings bliver slet ikke ramt, hvorimod der er overdreven stor fokus på små muskelgrupper som biceps.
... osv... dårligt program. Kør heller back to basics

Markusse skrev:
Jeg tager stille og roligt på, har vejet det samme i 4 år, men er endelig begyndt at tage på.. men meget langsomt..
Men, syntes der mangler en del muskelgrupper i back to basics?
For eksempel er der kun 1 øvelse til biceps? (Dumbell curls: 4 sæt x 6-8 reps)
og kun 2 bryst øvelser? og kun 1 mave øvelse? Mave er en af de vigtigste ting for mig, så jeg syntes ummidelbart at det program er mangelfuldt, eller er det bare mig?
Tak for hjælpen!

Capa skrev:Markusse skrev:
Jeg tager stille og roligt på, har vejet det samme i 4 år, men er endelig begyndt at tage på.. men meget langsomt..
og kun 2 bryst øvelser? og kun 1 mave øvelse? Mave er en af de vigtigste ting for mig, så jeg syntes ummidelbart at det program er mangelfuldt, eller er det bare mig?
Tak for hjælpen!
Alle muskelgrupper bliver ramt i back to basics. 1 enkelt biceps øvelse er rigelig, da biceps også bliver ramt i rows og chin ups. Det giver simpelthen ingen mening at ligge så meget energi i en så lille muskel som biceps, som du gør.
2 brystøvelser er fint. Hvis du føler for det kan du evt. smide en enkelt fly-variant ind, men jeg ville ikke gøre det.
Maven, bliver også ramt i squat og dødløft. Derudover er vejen til en six pack en lavere fedt procent. En six pack skal ikke trænes frem.

Markusse skrev:Capa skrev:Markusse skrev:
Tak for hjælpen!
Alle muskelgrupper bliver ramt i back to basics. 1 enkelt biceps øvelse er rigelig, da biceps også bliver ramt i rows og chin ups. Det giver simpelthen ingen mening at ligge så meget energi i en så lille muskel som biceps, som du gør.
2 brystøvelser er fint. Hvis du føler for det kan du evt. smide en enkelt fly-variant ind, men jeg ville ikke gøre det.
Maven, bliver også ramt i squat og dødløft. Derudover er vejen til en six pack en lavere fedt procent. En six pack skal ikke trænes frem.
Okay, i så falde siger jeg mange tak for hjælpen! Jeg skifter over til det program i stedet så, men bliver kroppen ikke hurtigt vandt til det program? troede en vigtig del var at give kroppen nye udfordringer hele tiden, i form af en masse forskellige øvelser?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 28 gæster