Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1003
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1000

Følg bodybuilding.dk på

HJÆLP til Calf Raise frit

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

i øjeblikket træner jeg Standing Calf Raise i smith. Det skulle jeg meget gerne kunne frit med BB, problemet er jeg ikke kan lige at stå på tæer på gulvet eller på træklodsen med kg på. Jeg synes det vildt ubehagligt bare med stangen. Kommer der bare 6o kg på, synes jeg kontrollen og balancen ikke er optimal. Jeg kan ikke lave det i smith mere, fordi den kun kan klare 120 kg og jeg træner med 170. Stangen bøjer allerede af HT 8-[ så er der nogle der har styr på det frit, må de meget gerne lige skrive. Vil godt kunne det skidt frit.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Morux skrev:i øjeblikket træner jeg Standing Calf Raise i smith. Det skulle jeg meget gerne kunne frit med BB, problemet er jeg ikke kan lige at stå på tæer på gulvet eller på træklodsen med kg på. Jeg synes det vildt ubehagligt bare med stangen. Kommer der bare 6o kg på, synes jeg kontrollen og balancen ikke er optimal. Jeg kan ikke lave det i smith mere, fordi den kun kan klare 120 kg og jeg træner med 170. Stangen bøjer allerede af HT 8-[ så er der nogle der har styr på det frit, må de meget gerne lige skrive. Vil godt kunne det skidt frit.

Du starter bare endnu længere nede i kg. og sørger for at du får følelsen for det.
Man skal ikke lave en øvelse hvis man føler ubehag ved det, så det er enten at få følelsen af øvelsen eller at skifte til en anden læg øvelse.

Det kunne evt. være calf-presses eller donkey raise.

Jacob.

Geografisk sted: Esbjerg.

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 105.00
- Dødløft: 140.00

Logbog: Vis logbog

Hvis jeg må stjæle topic en smule,

Kan man bare gøre det fra gulvet, da der ikk er nogen kasse eller noget som helst der er højere i "mit" center?

Reputation point: 60

Kostplan: Vis kostplan

Rasmus Ladefoged skrev:Hvis jeg må stjæle topic en smule,

Kan man bare gøre det fra gulvet, da der ikk er nogen kasse eller noget som helst der er højere i "mit" center?

Om du kan cleane fra gulvet? - altså tage stangen op fra gulvet og lavet øvelsen.

I så fald ja, sagtens. Du skal selvfølgelig bare huske at løfte den op med korrekt teknik så du ikke ødelægge dig selv. Men du kan selvsagt ikke få så mange op og bag nakken, som du ville kunne hvis du bare rackede den.

Styrkeliste

Morux skrev:i øjeblikket træner jeg Standing Calf Raise i smith. Det skulle jeg meget gerne kunne frit med BB, problemet er jeg ikke kan lige at stå på tæer på gulvet eller på træklodsen med kg på. Jeg synes det vildt ubehagligt bare med stangen. Kommer der bare 6o kg på, synes jeg kontrollen og balancen ikke er optimal. Jeg kan ikke lave det i smith mere, fordi den kun kan klare 120 kg og jeg træner med 170. Stangen bøjer allerede af HT 8-[ så er der nogle der har styr på det frit, må de meget gerne lige skrive. Vil godt kunne det skidt frit.

Jeg syntes faktisk, at calv raises er det eneste fornuftige et Smith stativ kan bruges til, jeg bruger fødderne fra en af bænkene til, at stå på. Jeg har også problemet med for få Kg - idet der kun kan komme 201 Kg på der hvor jeg træner (fordi vi ikke har så mange store skiver) - men jeg overvejer selv at investere i et dipsbælte så der kunne smides lidt ekstra på her - måske dette også var en mulighed for dig :lol: Jeg bryder mig nemlig heller ikke om fri calv raises :wink:
Af skade bliver man klog - men sjældent stærk

Tjek min log - PR's side 1.
http://bodybuilding.dk/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederiksværk

Styrkeliste
- Bænkpres: 108.50
- Squat: 170.00
- Dødløft: 191.00

Galleri: Vis galleri (12)

Hill skrev:

Jeg syntes faktisk, at calv raises er det eneste fornuftige et Smith stativ kan bruges til, jeg bruger fødderne fra en af bænkene til, at stå på. Jeg har også problemet med for få Kg - idet der kun kan komme 201 Kg på der hvor jeg træner (fordi vi ikke har så mange store skiver) - men jeg overvejer selv at investere i et dipsbælte så der kunne smides lidt ekstra på her - måske dette også var en mulighed for dig :lol: Jeg bryder mig nemlig heller ikke om fri calv raises :wink:

super god ide med et dip-bælte. Har lige bestilt et dip-bælte selvfølelig fordi jeg skal lave chins og dips =) men det med at bruge det i calf raise må da lige af prøves hvis det frie ikke duer.... Men det skal det :twisted: Vi har desværre ikke noget power-rack der hvor jeg træner. Må bare starte let ud frit og så tag det i smith bagefter. Jeg har tænkt på lidt det samme som Rasmus. Behøvedes man står på et bræt eller lignede? Kan man ikke bare stå direkte på gulvet når man laver Calf raise?

Morux skrev: Kan man ikke bare stå direkte på gulvet når man laver Calf raise?

Jo det kan man sagtens :)

Styrkeliste

Jacob skrev:
Om du kan cleane fra gulvet? - altså tage stangen op fra gulvet og lavet øvelsen.

I så fald ja, sagtens. Du skal selvfølgelig bare huske at løfte den op med korrekt teknik så du ikke ødelægge dig selv. Men du kan selvsagt ikke få så mange op og bag nakken, som du ville kunne hvis du bare rackede den.

Ikke lige det, jeg har ikk sådan at mine hæle ka komme under mine tæer, hvis du forstår?

Reputation point: 60

Lidt forslag:
- Donkey raises
- Standing rockin' calf raise (vugger frem og tilbage i fodleddet med tilpa vægt)
- et bens DB calf raises (igen tilpas vægt, du kan stå på træklods, skiftevis)
- calf raise i benpres-maskine

Som sagt, ha' tilpas vægt på. Føles det ubehageligt vil jeg mene at du har for meget vægt på. Prøv dig ad, så du også finder ud af hvad der er bedst for dig.
Brugeravatar

Geografisk sted: Viborg

Træner her: SportsClub Viborg
DIT Studie

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (19)

one legged smith calfraise ;) når du kan lave 30x120 så er du hardcore.
lasseschulznielsen @ instagram
Brugeravatar
Månedens skribent: September 2008

Reputation point: 15

Geografisk sted: Aalborg

Som schulz siger. Tag den ét ben af gangen, så kan du stadig gøre det på smith maskinen (og du får trænet en gang motherfucker stabilitetstræning i knæet samtidigt. Hvis det var mig ville jeg stadig bruge det andet ben som støtte (og altså ikke løfte det helt fra klodsen/bænken) når du kører virkelig tungt, for ikke pludselig at smadre dit arbejdende knæ.

Hvis du skal have hele bevægelsen med, så er det ikke optimalt bare at stå på gulvet, så skal du lidt op, for at få strækket af akillessenen med (der er ca 20 graders dorsal flexion (hvor foden bøjes opad fra neutral)og 50-60 graders plantar flexion (hvor foden bøjes ned fra neutral) i hele bevægelsen, og du misser altså 20 ud af de samlede 70-80 grader som ankelleddet kan bøje, hvis du ikke kommer op på en klods. Du kommer vel også helt ned i squat og kører biceps/brachialis i sin fulde bevægelse, så der er ingen grund til at tro at soleus, gastrocnemius og de andre flexorer på underbenet skal have en anderledes behandling.
Brugeravatar

Hill skrev:

Super tip der. Jeg plejer at læsse max 225 på smith maskinen (som ganske rigtigt faktisk bare burde hedde en lægmaskine da det er det eneste den kan bruges til. Omend den i flæng bruges af ungersvende der er bange for den rigtige bænkpres og squat og som derfor ødelægger sig selv på den) den kan tage op til 250 kg, men med et dip bælte, så kan mine lægpres jo nå helt nye højder. Der kan jo snildt hænge 60 kg i sådan et bælte! Okay, nu skal rygsøjlen også lige kunne følge med, men super tip der!
Brugeravatar

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 14 gæster