Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1247
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1244

Følg bodybuilding.dk på

Hjælp til en Masse! (genoptræning, cadio, fullbody)

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej BB.dk

Har brug for lidt hjælp til lidt forskellige ting :), har lige slået min skulder af led, og før det kæmpede jeg med en skulderkapsel læssion, så efter jeg nu er klar igen skal jeg selfølgelig igang med at træne igen, kunne godt bruge lidt hjælp til nogle skulder øvelser som styrker ledet osv.

Også når jeg er lidt mere klar igen skal jeg igang med noget fullbody + cadio, målet er masse samt god kondi har selv sat lidt sammen havd synes i?:

Kode: Vælg alt
[u]Dag1[/u]
Back Squat 5 sæt x 5 reps
Bænkpres 5 sæt x 5 reps
Skulderpres 5 sæt x 5 reps
Mave m. Belastning 3 sæt x 10 reps

[u]Dag2[/u]
Dødløft 5 sæt x 5 reps
Bent Over Barbell Rows 5 sæt x 5 reps
Chin Ups 5 sæt x 5 reps

[u]Dag3[/u]
Front Squat 5 sæt x 5 reps
Incline bænkpres 5 sæt x 5 reps
Dips 5 sæt x 5 reps

Ved ikke helt hvordan jeg kan smide cadio ind så jeg ikke belaster musklerne for meget så jeg ikke få noget ud af træningen, håber at i kan hælpe ?.

Har god styr på træning har trænet on/off i 3-4 år og rimeligt seriøst i et ½ år, så skulle mene at jeg har hvad der skulle til at at kunne udføre div øvelser :).

Men som sagt et mit mål MASSE og god CADIO så alt hjælp vil jeg blive glad for :).

Hvad angår kosten så mener jeg selv at have nogenlunde styr på den, hvis der er nogen interresse så er jeg 21år vejer de 70kg ca og er 170høj. mine gamle maks før min led skade var bænk 50kg, squat 60kg, dl 75kg.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Er det Thomas Jagds fundamentprogram for begyndere?

Det er et godt program, ikke så meget der.

Mht. cardio ville jeg vælge noget, der ikke belaster led og sener så meget. Her er crosstraineren, romaskinen og svømning nok meget gode bud.

Logbog: Ingen logbog

Nu ved jeg ikke lige med genopbygning af skulder, men jeg er selv lige begyndt at bruge Arnold dumbbell presses, og jeg er VIRKELIG glad for den !
Lasse Ahrendsen
Brugeravatar

Reputation point: 25

Geografisk sted: Sdr. Felding

Træner her: Videbæk Styrkesport

Styrkeliste
- Bænkpres: 192.50
- Squat: 305.00
- Dødløft: 290.00

Wopper skrev:Er det Thomas Jagds fundamentprogram for begyndere?

Mht. cardio ville jeg vælge noget, der ikke belaster led og sener så meget. Her er crosstraineren, romaskinen og svømning nok meget gode bud.

Fandt det på computeren, kan faktisk ikke helt huske hvis det er så :). (Tager selvfølgelig ikke nogen credits på nogen måde)

Ang Cadio så lyder det meget godt, men tænker på om jeg så skal tage 10min før hver gang eller hvordan, fordi på den måde så er der ikke meget cadio i :).

Lasse7280 skrev:Nu ved jeg ikke lige med genopbygning af skulder, men jeg er selv lige begyndt at bruge Arnold dumbbell presses, og jeg er VIRKELIG glad for den !

Okay den ser meget lækker ud, leder efter lidt forskellige øvelser som jeg kan bruge for at styrke min skulder i henhold til led. Som sagt har jeg haft lidt forskelligeskader så min højre skulder er lidt skod lige pt, så vil gerne opstarte en meget mild genoptræning når jeg er klar, så jeg kan styrke den/dem igen så jeg måske nemmere undgår skader på et senere tidspunkt :)
Brugeravatar

Sprinto skrev:
Wopper skrev:Er det Thomas Jagds fundamentprogram for begyndere?

Fandt det på computeren, kan faktisk ikke helt huske hvis det er så :). (Tager selvfølgelig ikke nogen credits på nogen måde)

Ang Cadio så lyder det meget godt, men tænker på om jeg så skal tage 10min før hver gang eller hvordan, fordi på den måde så er der ikke meget cadio i :).

Jeg smider dig lige en PM med programmet. Du kan jo lige så godt læse, hvad han selv har skrevet af tanker om programmet. :wink:

Ang. cardio, så ville jeg smide det ind på de dage, hvor du ikke træner. Hvis det ikke er muligt, så må du jo opveje, hvad der er vigtist for dig: cardio eller styrketræning. Jeg ville kun smide cardio ind før styrketræning, hvis du føler, at det er meget vigtigere end styrketræning. Men det er diskuteret mange gange før, hvorvidt det er smartest at lave cardio før eller efter styrketræning, og der er vidst ikke rigtig et endegyldigt svar. [/quote]

Tak for linket, selvom det ikke virkede så fandt jeg den på google :).. Må hellere lige læse igennem hvad han har skrevet :)
Brugeravatar

Lasse7280 skrev:Nu ved jeg ikke lige med genopbygning af skulder, men jeg er selv lige begyndt at bruge Arnold dumbbell presses, og jeg er VIRKELIG glad for den !

Det nok ikke lige det bedste råd til en der har haft skulder problemer.
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009

Reputation point: 302

Moqensen skrev:

Det nok ikke lige det bedste råd til en der har haft skulder problemer.

Kan man få en begrundelse :)?, jeg tænker sådan at skulderøvelser med meget lav vægt kan vel kun gavne når man snakker genoptræning?
Brugeravatar

Jeg har netop overstået genoptræning af min skulder samt styrke skulderleddet.
Brugte de øvelser der er her på siden:
artikler/diverse/rotatormanchettraening.php

Det fungerer meget fint for mig.

Geografisk sted: odense

Kostplan: Ingen kostplan

dpauner skrev:Jeg har netop overstået genoptræning af min skulder samt styrke skulderleddet.
Brugte de øvelser der er her på siden:
artikler/diverse/rotatormanchettraening.php

Det fungerer meget fint for mig.

Først of fremmest mange tak!.. Har læst artiklen igennem og føler at det lige er det jeg søger så mange tak for den :), det vil jeg helt sikkert bruge.
Brugeravatar

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 36 gæster