Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1457
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1456

Følg bodybuilding.dk på

Hjælp til køb af landevejscykel

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

JEg har altid kun kørt citybike, men efter en del transport til og fra arbejde, overvejer jeg at finde en landevejscykel. Der er 40 km til mit arbejde, men cyklen skal også bruges til længere ture over 100 km.

Har både hørt at en racer ville være god, men også en sports cykel, hvad det end er.

Har selv kigget på nishikis race serie, som jeg er ret vild med, men hvad er jeres erfaring ift landevejscykler?

Den skal ikke bruges til vinter

Reputation point: 10

Geografisk sted: Fredericia

Træner her: Fitness World Lyongade
Fitness World

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Hvad er dit budget?
Hvis du mener race criterium og road master, så går jeg ud fra at du tænker omkring 5-8.000 eller hvordan?

Du får meget for pengene brugt. Utroligt mange mennesker kaster mange tusind efter en racercykel, kører et par ture og finder ud af at de ikke gider. Så find ud hvad du har brug for, og køb brugt.

Umiddelbart ville jeg mene at Tiagra ville være fin som geargruppe. Jo dyrere geargruppen er, jo lettere og bedre bliver den selvfølgelig, men der kræves også vedligeholdelse i højere grad.

Et stel i alu vil også være rigeligt. Carbon er klart bedre, men dyrt og noget rod hvis der kommer skader på det.

Jeg kører selv på en gammel Giant-racer med Tiagra gruppe på, og den fungerer upåklageligt til de ture jeg kører - hvilket hovedsageligt er motionsture.

Man skal lige vænne sig til kørestillingen, der kan være lidt hård mod ryggen i starten - netop herfor er det også vigtigt at finde det rigtige størrelse stel, så en sund position er sikret.

Kostplan: Ingen kostplan

Jamen budget er ca 5000. Cyklede 240 km i sidste uge og elsker at cykle, så det er ikke bare en dille. Har bare aldrig kastet mig ud i landevejscykler, da jeg ingen erfaring har med det overhovedet. Men tiagra gear siger du. Hvad er så din holdning til cykelcross, hybrid eller racer? Synes det er svært at finde forskellen, især på cc og hybrid.

Fitness World

Cirkeline skrev:Jamen budget er ca 5000. Cyklede 240 km i sidste uge og elsker at cykle, så det er ikke bare en dille. Har bare aldrig kastet mig ud i landevejscykler, da jeg ingen erfaring har med det overhovedet. Men tiagra gear siger du. Hvad er så din holdning til cykelcross, hybrid eller racer? Synes det er svært at finde forskellen, især på cc og hybrid.

Godt. 5000 kr så skal du kigge brugt. Det kommer til at knibe hvis du vil have en ny.
Trek's 1.2 kunne være et bud - men den bliver dyrere, og det er uden udstyr. (6.300 uden pedaler)

Mht de forskellige modeller, kommer det an på hvilket terræn du skal ud i. En racers tynde hjul+dæk får hurtigt begrænsninger hvis du skal cykle på stier, grus osv. Så kunne en cross af en art være en mulighed. Racer-stel og dele men kraftigere hjul til at klare lidt mere. De bliver så lidt tungere og du mister fart på landevejen.
Jeg mener at forskellen på CC og hybrid er, at CC har de kraftigere dæk og hjul, mens en hybrid blot har fjernet racer-styret for nemmere betjening ved by-kørsel. Jeg har dog ingen problemer med racerstyret ved by-kørsel, så det synes jeg ikke er så relevant. Til lange ture er det bare smartere med racerstyret.

Jeg synes en klassisk racer er det bedste valg, hvis man kan leve med at passe på grusstier, brosten osv.

Kostplan: Ingen kostplan

ML86 skrev:
Cirkeline skrev:Jamen budget er ca 5000. Cyklede 240 km i sidste uge og elsker at cykle, så det er ikke bare en dille. Har bare aldrig kastet mig ud i landevejscykler, da jeg ingen erfaring har med det overhovedet. Men tiagra gear siger du. Hvad er så din holdning til cykelcross, hybrid eller racer? Synes det er svært at finde forskellen, især på cc og hybrid.

Godt. 5000 kr så skal du kigge brugt. Det kommer til at knibe hvis du vil have en ny.
Trek's 1.2 kunne være et bud - men den bliver dyrere, og det er uden udstyr. (6.300 uden pedaler)

Mht de forskellige modeller, kommer det an på hvilket terræn du skal ud i. En racers tynde hjul+dæk får hurtigt begrænsninger hvis du skal cykle på stier, grus osv. Så kunne en cross af en art være en mulighed. Racer-stel og dele men kraftigere hjul til at klare lidt mere. De bliver så lidt tungere og du mister fart på landevejen.
Jeg mener at forskellen på CC og hybrid er, at CC har de kraftigere dæk og hjul, mens en hybrid blot har fjernet racer-styret for nemmere betjening ved by-kørsel. Jeg har dog ingen problemer med racerstyret ved by-kørsel, så det synes jeg ikke er så relevant. Til lange ture er det bare smartere med racerstyret.

Jeg synes en klassisk racer er det bedste valg, hvis man kan leve med at passe på grusstier, brosten osv.

På min rute er der kun asfaltstier og har ikke tænkt mig grus etc. Men har nemlig tænkt på nishiki road race, som er hybrid. De har meget tynde dæk og det virker som en god allround cykel, som også kan køre på grus hvis det skulle være. Men tak for svar, kigger stadig lidt rundt

Fitness World

Som der er skrevet, så er Trek 1.2 et godt bud. Gør dig selv den tjeneste at bruge de sidste 1k kr. og få en god begynder cykel.

Har selv sådan en og har kørt mange ture på den, inklusiv en Ironman. Der har aldrig været nogle problemer med den.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Dødløft: 150.00

Lange skrev:Som der er skrevet, så er Trek 1.2 et godt bud. Gør dig selv den tjeneste at bruge de sidste 1k kr. og få en god begynder cykel.

Har selv sådan en og har kørt mange ture på den, inklusiv en Ironman. Der har aldrig været nogle problemer med den.

Okay jeg vil lige tjekke den ud :)

Fitness World

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 88 gæster