Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1015
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1012

Følg bodybuilding.dk på

Hjælp til kost og træning

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej med jer!

Lidt om min historie:
Jeg er 24 år
Mand
Vejer pt 78 kg
Højde er 178

For ca tre år siden var jeg 30 kg tungere, dette var et resultat af alt for mange øl og dårlig kost. Jeg besluttede mig for at gøre noget ved det og tabte mig. Dette gjorde jeg ved at lave min livsstil om tænke på kost og motionere hver dag.

Mit problem:
Nu er jeg nået til et punkt hvor jeg gerne vil opnå en tilfredshed med mig selv. Lige nu mener jeg at der stadig er for meget på manven og på siderne.
Min kost består af at spise rigtigt:
6 måltider om dagen!
I alt indtager jeg ca 2000 cal om dagen
100 gram protein
150 Gram Carbs
73 Gram fedt
Det er sådan ca, jeg har et program som regner ud hvad jeg får at de forskellige ting om dagen.

Min træning:
Man: Cardio (løb) mellem 6 - 10 km
Tirs: Body, Biceps, bryst og mave
Ons: Cardio interval løb
Tors: Ryg, skulder og mave
Fre: Cardio (løb) mellem 6-10 km
Søn: ben,triceps og mave

Det skal nævnes at dette kun er i vinter og sommer perioderne, da jeg spiller fodbold. Når jeg gør det så skiftes Man og Fre ud med bold træning. Og kamp i weekenden. Iøvrigt cykler jeg i skole/arbejde hverdag. Dette er ca 10 km.

Jeg mener selv at dette ser yderst fornuftigt ud og at jeg burde opnå en markeret krop.
Problemet er bare at jeg ikke mener jeg opnår nogle markante resultater, jeg har stadig den lille "delle" på nederste del af maven og "håndtagene" er der endnu!
Min vægt ligger svingenede på 77-78 kg?
Jeg har erhvervet mig en fedt måler tang: http://shop.(link slettet)/index.php?main_pa ... cts_id=491
men jeg mener ikke den virker optimalt!

Mit mål er som nævnt "håndtag" og "mave-delle" væk og opnå en bedre form. Jeg vil ikke opnå en kæmpe pumpet krop, udelukkende en markeret og sund krop!
Jeg har kørt dette i ca 4 mdr?
Hvad gør jeg forkert? Er det forkert mængde kost? For meget eller for lidt træning?

Kom meget gerne med nogle råd, da dette går mig på!

PS. Jeg er selvf en ung gut, så jeg kan da godt lide en pils i weekenderne, men dette er reduceret markant, fordi det smadre min træning, og da jeg benytter dette program der regner mit indtag ud så, kan jeg følge om jeg får for meget eller for lidt af diverse kost.

P.F.T.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hvad ligger dit ligevægtsindtag på? Syntes ikke 2.000 kcal lyder af så meget

Du skal nok også skrue lidt op for proteinindtaget og lidt ned for fedtet (post evt. din kostplan)

EDIT: 3 gange mave om ugen er nok også lidt overkill, da der er en masse øvelser som også får tæsket din core igennem, så jeg ville nok fjerne 1-2 af dem
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Århus

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Hej tjummy

Flot vægttab du har opnået!

Du bør sætte dit proteinindtag lidt op. Det skal gerne op og ligge omkring 130-140 gram dagligt i hvert fald.

Med hensyn til din træning, synes jeg, du skal begynde at træne hele kroppen hver gang i stedet for 1/3 af kroppen. Når du kun vægttræner 3 gange om ugen, er et 3-split program ikke den bedste løsning. Et program som det her, vil være rigtigt godt til dig:

artikler/traeningsprogrammer/bill-starrs-fundament-program-all-around-masse-styrke.html

Mit mål er som nævnt "håndtag" og "mave-delle" væk og opnå en bedre form. Jeg vil ikke opnå en kæmpe pumpet krop, udelukkende en markeret og sund krop!

Bare rolig, det kræver mange års træning og stor dedikation at blive stor og pumpet. Det er ikke noget, der sker ved et uheld.

Jeg må indrømme, jeg synes, det lyder utroligt, at du ikke taber dig, når du ligger på det indtag, du ligger på, og dyrker den mængde motion. Prøv at skrive hvad du spiser i løbet af en normal dag.

Der er i øvrigt intet galt med at drikke lidt i weekenderne indimellem så længe ens livsstil generelt er sund.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010

Reputation point: 573

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Tak for det, det har også været en kamp :)
Jeg vil forøge mit protein indtag, tænkte nok det var for lidt. Har du nogle forslag til hvordan jeg kan opnå det indtag uden unødvendige fedt procent indtag?

Det nye træningsprogram du har lagt ud ser spændende ud, det vil jeg helt klar begynde på. Hvor længe vil du foreslå jeg skal kører det, før jeg skal ændre noget? (jeg kan se det kun er for nybegyndere, og det kan jeg jo ikke blive ved med at være).

Jeg mener også selv det er ufatteligt jeg ikke jeg ikke smider flere kg, men det gør mig ikke så meget , så længe min fedt procent falder :)

Jeg holder mig ikke helt fra at drikke, men det er klart med måde, jeg lyster ikke at smadre min form og træning!

Men mange tak for det yderst konstruktive svar!

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Flyttet
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro