Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1320
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1318

Følg bodybuilding.dk på

Hjælp til kosten

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hejsa

Jeg vil høre om der var nogle kloge hoveder herinde som kunne give nogle gode råd mht kost og styrketræning.
Jeg træner 4-5 gange om ugen af ca 2 timer varighed.
Når jeg ikke træner, går jeg bare derhjemme og venter på studiestart til februar.

Jeg har prøvet at regne lidt på min kost da jeg havde mistanke om at jeg var stort i kalorieunderskud og med resultat fik en meget lav fedtprocent, hvilket i sig selv egentlig er fedt nok :)
Jeg vil gerne holde min fedtprocent nogen lunde lav og være markeret og ikke bare bulke og se lasket ud.
I de flestes ører er det jo umuligt hvis jeg gerne vil opbygge muskler, men jeg har fået markant større muskler selvom jeg har været i kalorieunderskud. Udbyttet har dog klart ikke været det samme som hvis jeg bulkede.

Anyways, her kommer nogle tal.
Daglig indtagelse:

4 kyllingsandwiches
2 bananer
2 Dymatize Elite Whey proteinpulver
1 Rismåltid bestående af Ris, broccoliblanding og kylling.

Alt i alt 2170 kcal om dagen
172g protein
278g kulhydrater

Jeg er 179cm høj vejer 68kg og er 26 år.
Har styrketrænet i næsten 1 år nu.

Jeg vil gerne vide om hvorledes de tal jeg lige har givet, ser fornuftige ud eller ej.
Og om jeg muligvis skulle begynde på en weightgainer istedet for at få lidt ekstra kulhydrater ind, dog hav i mente at jeg gerne
vil holde min form sådan nogenlunde.

Alle råd er velkomne :)

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 50.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 30

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 181.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Vil ikke rigtig sige at det var til nogen hjælp.
Det var bare information jeg vidste i forvejen.

Ville gerne høre fra nogen som selv har stået i den situation eller selv har mærket forskellen på weightgainer og almindelig proteinpulver ?

Styrkeliste

Calzen skrev:Hejsa

Jeg vil høre om der var nogle kloge hoveder herinde som kunne give nogle gode råd mht kost og styrketræning.
Jeg træner 4-5 gange om ugen af ca 2 timer varighed.
Når jeg ikke træner, går jeg bare derhjemme og venter på studiestart til februar.

Jeg har prøvet at regne lidt på min kost da jeg havde mistanke om at jeg var stort i kalorieunderskud og med resultat fik en meget lav fedtprocent, hvilket i sig selv egentlig er fedt nok :)
Jeg vil gerne holde min fedtprocent nogen lunde lav og være markeret og ikke bare bulke og se lasket ud.
I de flestes ører er det jo umuligt hvis jeg gerne vil opbygge muskler, men jeg har fået markant større muskler selvom jeg har været i kalorieunderskud. Udbyttet har dog klart ikke været det samme som hvis jeg bulkede.

Anyways, her kommer nogle tal.
Daglig indtagelse:

4 kyllingsandwiches
2 bananer
2 Dymatize Elite Whey proteinpulver
1 Rismåltid bestående af Ris, broccoliblanding og kylling.

Alt i alt 2170 kcal om dagen
172g protein
278g kulhydrater

Jeg er 179cm høj vejer 68kg og er 26 år.
Har styrketrænet i næsten 1 år nu.

Jeg vil gerne vide om hvorledes de tal jeg lige har givet, ser fornuftige ud eller ej.
Og om jeg muligvis skulle begynde på en weightgainer istedet for at få lidt ekstra kulhydrater ind, dog hav i mente at jeg gerne
vil holde min form sådan nogenlunde.

Alle råd er velkomne :)

For det første er det ikke muligt at opbygge muskelmasse i kcalunderskud, det første år kan det dog godt lade sig gøre pga begyndergains. Det umuligt at blive stor hvis der ikke kommer nok mad indenbords.. Selv hvis du fylder dig med krudt, vokser du ikke i kalorieunderskud, det er i hvert fald minimalt. Hvis du vil være stor, så skal du spise stort.

Jeg vil meget hellere drikke 1 liter kakaomælk, i stedet for at drikke en WG shake.

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00

Med den vægt og højde, burde du nok overveje et seriøst bulk, ja jeg ved godt du ikke vil være slasket, men der er også langt derhen.
Dine tal udfra proteiner og kulhydrater lyder ok, dog er det et meget lavt indtag du holder dig, ja ikke set udfra din lave kropsvægt men hvorfra du burde lægge. Husk at sundt fedt også er vigtigt, og selvfølgelig vitaminer.

Mvh august

Geografisk sted: københavn

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 170.00

Hmm okay.
Jeg vil sige, jeg prøver også at få lidt fedt indenbords da jeg også ved at det er vigtigt.
Nogen gange i form af noget fisk, ørredfilet eller sådan noget.
Spiser desuden også nogle fiskepiller og andet kosttilskud ved siden af.

Jeg har overvejet at drikke en liter skummeltmælk om dagen også, for at få lidt ekstra indenbords da jeg synes ikke rigtig jeg kan tvinge så meget mere mad ned.

Jeg vil da gerne være stor, men det er ikke noget jeg har travlt med. Så hellere være markeret hele tiden og lade det tage lidt ekstra tid.
Men ca hvor mange kalorier om dagen snakker vi om jeg skal indtage ? Omkring 3000 ?

Jeg står også og skal købe mere proteinpulver nu her, overvejer om det skal være weightgainer eller bare forsætte med proteinpulver og spise en banan sammen med og drikke 1 liter skummetmælk om dagen også.
Lyder det helt tosset ? :D

Styrkeliste

Calzen skrev:Hmm okay.
Jeg vil sige, jeg prøver også at få lidt fedt indenbords da jeg også ved at det er vigtigt.
Nogen gange i form af noget fisk, ørredfilet eller sådan noget.
Spiser desuden også nogle fiskepiller og andet kosttilskud ved siden af.

Jeg har overvejet at drikke en liter skummeltmælk om dagen også, for at få lidt ekstra indenbords da jeg synes ikke rigtig jeg kan tvinge så meget mere mad ned.

Jeg vil da gerne være stor, men det er ikke noget jeg har travlt med. Så hellere være markeret hele tiden og lade det tage lidt ekstra tid.
Men ca hvor mange kalorier om dagen snakker vi om jeg skal indtage ? Omkring 3000 ?

Jeg står også og skal købe mere proteinpulver nu her, overvejer om det skal være weightgainer eller bare forsætte med proteinpulver og spise en banan sammen med og drikke 1 liter skummetmælk om dagen også.
Lyder det helt tosset ? :D

Nej det lyder overhovedet ikke tosset, og vil du undvære weightgainer, så er det bare sødmælk i stedet, eller en god portion nødder ekstra ved måltider.
3000 kcal det lyder ikke tosset :)

Mvh august

Geografisk sted: københavn

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 170.00

Okay, super.

Tusind tak for hjælpen :)
Kan være der lige kommer opfølgende spørgsmål senere, men ellers tak :)

Styrkeliste

Vi kender ikke dit aktivitetsniveau, hvorfor vi ikke kan sige om 3000kcal om dagen er for lidt eller meget. Motion-online har en udregner, som kan give dig et bedre fingerpeg end 100% random gæt. Du ville også have vidst, at weightgainer bare er en blanding af protein og kulhydrater og derfor absolut intet vidundermiddel, hvis du gerne vil bulke moderat.

Ser tallene fornuftige ud? Well, du får de proteiner du skal have, og det virker til at være et lavt kcal indtag. Det er det eneste vi kan sige.

Så tag bare at læs den sektion omkring kost på det oprindelige link alligevel, selvom du ved det hele.
Billede
Brugeravatar

Reputation point: 30

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 181.00

Bomberton skrev:Vi kender ikke dit aktivitetsniveau, hvorfor vi ikke kan sige om 3000kcal om dagen er for lidt eller meget. Motion-online har en udregner, som kan give dig et bedre fingerpeg end 100% random gæt. Du ville også have vidst, at weightgainer bare er en blanding af protein og kulhydrater og derfor absolut intet vidundermiddel, hvis du gerne vil bulke moderat.

Ser tallene fornuftige ud? Well, du får de proteiner du skal have, og det virker til at være et lavt kcal indtag. Det er det eneste vi kan sige.

Så tag bare at læs den sektion omkring kost på det oprindelige link alligevel, selvom du ved det hele.

Hvis du rent faktisk læste i min originale post, står der rent faktisk hvor tit jeg træner og hvad jeg laver når jeg ikke træner.
Desuden ved jeg udemærket godt hvad en weightgainer er og forskelle på den og proteinpulver, men da jeg ikke har erfaring med weightgainer, var det rart med noget input.

Og det jeg har ikke på noget tidspunkt påstået at jeg ved det hele, men synes ikke der var noget nyttigt information i det link du gav, som jeg ikke på forhånd havde læst.

Så synes bare vi skal lade den ligge der.

Styrkeliste

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 56 gæster