Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1870
Medlemmer: 4
Skjulte: 0
Gæster: 1866

Følg bodybuilding.dk på

Hjælp til kostplan!

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej BB.

Lige en lille historie først.
I sommers havde jeg et stort vægttag (94kg -> 83kg). Jeg er 190 høj, og 22 år gammel. Herefter ville jeg så gerne begynde, at opbygge muskler igen. Havde dog med mit vægttab i meget lang tid, kørt virkelige lav antal kcal (1500-1800) om dagen. Jeg ville så gerne starte med, at indtage mit vedligeholdelsesindtag, indtil jeg stoppede med at tage på (2500 ca), for ligesom at få styr på min krop igen, også langsomt øge indtaget for, at tage muskelmasse på. Da det så var gjort, begyndte jeg så på bulk, hvor jeg samtidig med min vægt over de sidste 4-5 måneder, og er efter min beregning over lifesum appen, endt med at indtage 3200 kcal om dagen (500+ vedligeholdelsesindtag). Nu lægger jeg på 91kg, med ca. 14-15 %bf. MEN! Jeg har lige opdaget en fejl som jeg har kørt hele min bulk periode med. Igennem appen har jeg registreret thai jasmin ris, men som UKOGTE, imens jeg altid har vejet dem op som kogte...
Kostplanen ser derfor således ud:
kostplan

Så istedet for at lægge på 3200 kcal i overskud, har jeg ca. lagt på 2500, og ser sådan ud.
kostplan

Jeg har taget risenes vægt fra ovenstående og divideret med 2,5. Så får jeg vægten fra kogt tilstand til ukogt. Kilde: http://gratiskalorietabel.dk/kalorier-i-ris/

Lige nu sidder jeg så rimelig frustreret idet jeg er begyndt, at ville skære ned, og cutte til sommer. Problemet er bare jeg allerede lægger på de antal kcal som jeg havde til mål, at ville ned på. Stadig har jeg taget på af at spise de ca. 2500 kcal hver dag, men kan det have noget at gøre med, at min krop har været udsat for metabolisk skade? Da jeg havde mit vægttab ramte jeg "muren" til sidst, selvom jeg kun spiste 1500 kcal om dagen.

Min ide var nu at skære de 3200 kcal ned til 2800 (vedligeholdelsesindtaget) i den første uge, -300 kcal anden uge, for derefter -200 den tredje uge, og køre -500 kcal under mit vedligeholdelsesindtag resten af mit cut. Løbende vil jeg regulere når vægttabet blev langsommere.

Nogen der har mulighed for at vejlede mig med, hvad jeg skal gøre nu? Stil gerne specifikke spørgsmål for info, hvis i mener jeg har glemt noget. På forhånd tak!
Sidst rettet af Bertelsen93 8. mar 2016, 20:13, rettet i alt 1 gang.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Lav en ordentlig overskrift.
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 185

Geografisk sted: Danmark

Logbog: Vis logbog

Grumpy skrev:Lav en ordentlig overskrift.

Ups, havde gang i nogle kladder da jeg skrev alt det tekst, og skulle have nogle planer ind. Rettet.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog

Hvis du begynder at cutte nu, vil du skulle meget langt ned i kcal igen. Det bliver en ond cirkel, når man vælger at undertykke sit stofskifte på den måde. Prøv at søg på "reverse dieting" du bliver simpelthen nød til at få din krop op at køre igen, det siger vel sig selv at hvis du har bulket på 2500 med træning hver uge, så er der noget galt. Det er hvad en almindelig mand på 75kg rådes til at indtage for at holde sin vægt.
The Benchpress Is My Best Friend.
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Præstø Sjælland

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00

Logbog: Vis logbog

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 30 gæster