Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1878
Medlemmer: 4
Skjulte: 0
Gæster: 1874

Følg bodybuilding.dk på

Hjælp til kosttilskud

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hejsa.
I denne weekend skal jeg bestille noget kreatin eller protein. Jeg ved bare ikke hvad jeg skal bestille. jeg er stor og stræk af min aldre "16" er 182 og vejer 85. Jeg mangler vil gerne have nogle gode makeringer og blive lidt større. Hvad skal jeg følge. og kan i hjælpe mig med at finde et godt mærke ?

På forhånd tak.
Mvh. Mathias Møller.

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Yeurbabe skrev:Hejsa.
I denne weekend skal jeg bestille noget kreatin eller protein. Jeg ved bare ikke hvad jeg skal bestille. jeg er stor og stræk af min aldre "16" er 182 og vejer 85. Jeg mangler vil gerne have nogle gode makeringer og blive lidt større. Hvad skal jeg følge. og kan i hjælpe mig med at finde et godt mærke ?

På forhånd tak.
Mvh. Mathias Møller.

http://www.bodyman.dk har en bredt udvalg af proteiner, kreatin osv.. Jeg kan kun anbefake bodylab whey 80 med chokoladesmag !! Det smager kanon godt sammen med vand eller mælk ! Køb også bodymans kreatin !!
Men husk at proteinpulver ikke er et vidunderpulver, men et kostTILSKUD ! Det vigtigste er at du får proteinerne gennem den daglige føde og får suppleret med proteinpulver og kreatin. God fornøjelse !

Kostplan: Vis kostplan

Mht. din kost er det en god ide af med noget fedtfattigt kød, som f.eks.
- Kyllingebryst uden skind
- Kalkunbryst
- Oksekød(bøffer, roastbeef el. lign)
- Laks
- Tun(dog ikke mere end 2 dåser om ugen, pga. det relativt høje indhold af tungmetaler)
- Torsk

Sørg for også at få nogle kulhydrater lige efter din træning, f.eks. tager jeg 44 g proteinpulver(80%) og blender med 2 bananer og ca. 300 ml. skummetmælk(vejer selv 82 kg, så det er nogenlunde den samme mængde du skal have)

Generelt med din kost kan du bruge: http://kalorietabel.dk/ til at se mængderne af fedt, kylhydrater, proteiner og kalorier, når du skal tilrettelægge din kost.

Udover kosttilskud skal du selvfølgelig også ha et godt træningsprogram, noget der er bunkevis af herinde =D>

Håber at det kan bruges

Geografisk sted: Vanløse

Styrkeliste
- Bænkpres: 146.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 160.00

M-85 skrev:Mht. din kost er det en god ide af med noget fedtfattigt kød, som f.eks.
- Kyllingebryst uden skind
- Kalkunbryst
- Oksekød(bøffer, roastbeef el. lign)
- Laks
- Tun(dog ikke mere end 2 dåser om ugen, pga. det relativt høje indhold af tungmetaler)
- Torsk

Sørg for også at få nogle kulhydrater lige efter din træning, f.eks. tager jeg 44 g proteinpulver(80%) og blender med 2 bananer og ca. 300 ml. skummetmælk(vejer selv 82 kg, så det er nogenlunde den samme mængde du skal have)

Generelt med din kost kan du bruge: http://kalorietabel.dk/ til at se mængderne af fedt, kylhydrater, proteiner og kalorier, når du skal tilrettelægge din kost.

Udover kosttilskud skal du selvfølgelig også ha et godt træningsprogram, noget der er bunkevis af herinde =D>

Håber at det kan bruges

mange tak for dit svar, det kan helt sikkert bruges. Jeg får massere proteiner gennem min kost så jeg har valgt kun at købe kreatin, ved godt man altid kan bruge proteiner men man kan også altid godt bruge penge, men det er ikke altíd man har dem :P

=; :-k Du får stadigt mere ud af din træning med lidt proteinpulver, du behøver jo ikke at æde det hele tiden(ligesom nogen af andre:P) Men bare lige efter træning, pga. at det er hurtigtopløseligt... hvid du ikker tager en shake lige efter, så snyder du bare dine muskler for adgang til hurtige proteiner. :^o
og hvis du køber 4kg har du jo til næsten 100 gange... så er det lige pludseligt ikke så dyrt :dance: :´)

Styrkeliste

M-85 skrev:=; :-k Du får stadigt mere ud af din træning med lidt proteinpulver, du behøver jo ikke at æde det hele tiden(ligesom nogen af andre:P) Men bare lige efter træning, pga. at det er hurtigtopløseligt... hvid du ikker tager en shake lige efter, så snyder du bare dine muskler for adgang til hurtige proteiner. :^o
og hvis du køber 4kg har du jo til næsten 100 gange... så er det lige pludseligt ikke så dyrt :dance: :´)

Nej det er rigtigt, men hvor meget skal jeg så tage eftertræning, og vil det overhovedet hjælpe når jeg træner 3-4 om ugen, altså tager protein puvler 3 - 4 gange, på en uge. Det er jo ikke ret meget.

M-85 skrev:Sørg for også at få nogle kulhydrater lige efter din træning, f.eks. tager jeg 44 g proteinpulver(80%) og blender med 2 bananer og ca. 300 ml. skummetmælk(vejer selv 82 kg, så det er nogenlunde den samme mængde du skal have)

Det eksempel jeg har givet dig er ikke helt hen i vejret, da du vejer nogenlunde det samme som mig. Effekten skulle gerne være at dine muskler udvikler sig hurtigere så du forbedrer dit løb hurtigere.
Det handler ikke om hvor tit du træner, for uanset hvor tit du træner, så vil du have nedbrudt dine muskler hver gang du har trænet, Altså vil jeg klart anbefale førnævnte shake.

- Michael

Styrkeliste

Kun 2 dåser tun om ugen?

Viste jeg sku ikke :-/

Hvis jeg nu vejer ca. 65 ville det så sige at jeg skal tage 32,5g protein pulver...og hvad med kreatin? skal det bare være 5g, og gerne tage begge dele lige efter min træning?

Påforhånd tak :wink:

Nis skrev:Kun 2 dåser tun om ugen?

Viste jeg sku ikke :-/

Hvis jeg nu vejer ca. 65 ville det så sige at jeg skal tage 32,5g protein pulver...og hvad med kreatin? skal det bare være 5g, og gerne tage begge dele lige efter min træning?

Påforhånd tak :wink:

Man kan altid lære noget nyt :D

Mht. proteinpulver, så kan du nøjes med 26 g lige efter træning(0,4 g protein og 0,8 g kulhydrater lige efter træning), dog skal du helst have omkring 2 gr protein pr. kilo kropsvægt(2*65=130 g) i alt i løbet af en dag. der desuden ikke noget ved at spise for meget protein, alt overskydende protein udskiller kroppen nemlig igennem din urin.
Indsæt bad ass signatur

Styrkeliste

Nu har jeg kun trænet i en lille måned, og først lidt bestilt alle mine bodyman varer :dance:

Først lidt facts.

Træner Tirsdag, Torsdag, Søndag fullbody. stort program.
er 177 Cm høj og vejer 65kg :roll:

så lidt guidelines angående weight gainer ville også være dejligt !

Jeg har gjort lidt research, og skulle ca. være

2 gange af 100-150Gram.... ( Bodylab weight gainer)
5g kreatin
26g protein pulver ( som du var så flink at sige :8 )

Ud over det, prøve jeg at spise ca. hver 3 time, med omkring 30g protein i hvert måltid. Og en masse vand/skummetmælk + frugt i løbet af dagen!

Her kommer spørgsmålene :-)

-Er det forsvarligt at tage Kreatin, Protein pulver mixet sammen i en shaker ( lavet hjemmefra) også tage det hele lige efter træning, eller skal jeg have 2 shakers til begge tingene?
-Regner med at tage weight gainer morgen og aften, er det korrekt?
-Angående kreatin, regner jeg med at tage 5g om dagen ( også de dage hvor jeg ikke træner, i en periode på 3 måneder, også holde 1 måned pause.
-Er der nogle vitaminer der kan anbefaldes at tage dagligt?

Og Druesukker, har jeg hørt skulle være godt at tage lige efter man har taget kreatin & protein pulveret, da det skulle påvirke at pulveret & kreatinen optages hurtigere..

Puha...det var langt.....

Håber nogen vil svare
:dance: :mrgreen:
Sidst rettet af Nis 23. jan 2006, 22:19, rettet i alt 2 gange.

- Tag du bare Kreatin/Protein i samme dunk :)

- Synes det lyder lidt vildt med to gange 100-150gram WG og du vil hurtigt blive fattig. Det er jo også næsten 1000 Kcal. Prøv med lidt over 100 gram WG og ellers sæt det op, kommer også an på hvor meget du spiser dagligt. Læs nogle artikler om dette og du vil være meget bedre klædt på :)

- Mht til Kreatin så følg det der står på bøtten og hold dig lidt under hvor lang tid de siger du max kan/anbefaler du kan.

- Vitaminer :

http://www.bodyman.dk/shop/productinfo.asp?id=775

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 32 gæster