Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1083
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1080

Følg bodybuilding.dk på

Hjælp til nybegynder

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej Bodybuilding.dk

Dette er mit første indlæg inde på hjemmesiden, så jeg håber det er det rigtig sted :)

Videre til pointen:

Jeg har trænet i alt i næsten 2 måneder og jeg synes ikke helt der kommer nogen resultater - Men det kommer nok engang. Min højde er omkring de 168-175 og min vægt ligger på de 68 kg, det vil sige mit BMI er normalt, men jeg synes selv jeg er lidt buttede på maven. Men vil det sige, at jeg skal tabe mig før jeg får en markerde mavemuskler? eller kommer det efter en hel del træning? :D

Lige Pt. Har jeg ikke noget rigtig træningsprogram, men jeg vil gerne høre om Bodylabs B2B program er et godt program eller om der er et bedre program til en nybegynder.

Det var vist alt for mig indtil videre :)

Fortsæt goddag :D

PS. Har i nogen gode artikel som jeg kan læse, så jeg kan blive lidt klogere på området :)

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 50.00
- Squat: 45.00
- Dødløft: 40.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Du kan passende starte her: http://www.bodybuilding.dk/newbies-helpfile-edit-2-t39845.html
B2B er et fornuftigt program. Jeg ved der er mange herinde der har haft gode erfaringer med det, så hop endelig ud i det.
Brugeravatar

Reputation point: 903

Geografisk sted: Atlas

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Tak for indlægget Peter N, Så vil jeg til at læse og begynde, at prøve B2B programmet :D

Styrkeliste

Men Peter N kan du svare på mit første spørgsmål angående min mave?

Styrkeliste

Det er svært at vurdere uden et billede, men TROR at du måske skal smide lidt, og så få trænet dine mavemuskler. Men den højde du opgiver har et rimeligt stort interval. Men ellers bare se på spejlet. Tror du selv man vil kunne se dine abs hvis de bliver større?

Held og lykke :)

Styrkeliste
- Squat: 90.00

Altså jeg tror ikke de vil blive så synlig hvis jeg trænede dem hårdt, men vil det sige jeg skal cutte/tabe mig og begynde derefter at træne min abs?

Men vil jeg ikke miste en del muskelmasse? Eller skal jeg bare tage noget proteinpulver imens og til sidst kan jeg godt træne biceps og skuldre, ben, ryg mm, men jeg smider nogen kilo?

Styrkeliste

Som udgangspunkt synes jeg at du skal bulke, medmindre du meget gerne vil have den sixpack. Men da du er nybegynder som du skriver, og ikke er overvægtig, ville jeg foreslå at få noget muskelmasse på. Så er det også lettere at smide fedt. Jo større muskler=lettere vægttab da kroppen forbrænder flere kalorier på at holde kroppen ved lige.

Jo man vil miste lidt muskelmasse, men man kan holde det på et minimum, man skal jo ikke ligge på 700 kalorier om dagen. Bare lidt under sit normale kalorie forbrug så man falder stødt :)
Sidst rettet af mini1602 13. mar 2013, 22:28, rettet i alt 1 gang.

Styrkeliste

Mht til cut er der nok en anden der må svare, har indtil videre kun bulket da min erfaring ikke er enorm ift. andre.

Styrkeliste

klausdk97 skrev:Altså jeg tror ikke de vil blive så synlig hvis jeg trænede dem hårdt, men vil det sige jeg skal cutte/tabe mig og begynde derefter at træne min abs?

Men vil jeg ikke miste en del muskelmasse? Eller skal jeg bare tage noget proteinpulver imens og til sidst kan jeg godt træne biceps og skuldre, ben, ryg mm, men jeg smider nogen kilo?

Ens mavemuskler er selvfølgelig mere synlige, ved en given mængde kropsfedt, hvis de er større og "tykkere". Det er dog ikke noget de bliver lige foreløbig, men derimod efter lang tids træning med tunge basisøvelser. Hvis det bare er en lille bitte smule fedt på maven, hvilket din højde/vægt antyder, synes jeg klart du skal starte med, at opbygge noget masse med et moderat bulk.
Brugeravatar

Reputation point: 903

Geografisk sted: Atlas

Kostplan: Vis kostplan

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster