Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

TheNextArnold skrev:ellers vil jeg anbefale HST, men jeg ved ikke hvor smart det er at gå igang emd det når du er nybegynder. du bør nok lige få helt styr på øvelserne og få dem "ind i kroppen", før du begynder på noget som HST som er et rimelig hårdt program
men enig med TheNextArnold at du lige skal have styr på teknik og øvelserne inden du går i gang med et alt for omfattende program. 

Duno skrev:Jeg har trænet i 3 måneder, og er da blevet bedre til øvelserne siden jeg startede![]()
Men I vil stadig anbefale et 3 dages
fullbody-program når jeg ikke har trænet længere?
Tak for linket til Hst artiklen, læste den lidt tidligere idag

Rasmus Ladefoged skrev:Nej, lad være med at lave failure træning![]()
Fullbody er smartest når du er ny i gamet, mange forslår fullbody indtil 1 års trænings erfaring, hvertfald 1/2 år.
Skulle mene det er pga. man ska ha øvelserne ordentligt ind i kroppen, det kræver man lave øvelserne hyppigt. Desuden er ens workload ikk så stor, som når man har noget længere erfaring. Og i diverse splits, plejer man at tæve sig grundigt igennem.
Programmet som Arnold skrev tidligere er glimrende, kør 3x8 i øvelserne - evt. 5x5 i Dødløft, da den er nasty ved høje reps (erector skulle få iltmangel, og det er ikke godt).
Hold dig sådan du kan tage alle sættene med god form, med en vægt du kan tage ca 12 gange. Så kan du øge lidt en uge eller 2 senere. Eksempelvis.

Rasmus Ladefoged skrev:Når du ikk har trænet længere gør det ikk noget du kører på dagsform
Bar kør samme antal reps

Duno skrev:Rasmus Ladefoged skrev:Når du ikk har trænet længere gør det ikk noget du kører på dagsform
Bar kør samme antal reps
Okay. Underskylder alle de måske "dumme" spørgsmål![]()
Men hvad mener man præcist med at kører på dagsform?

TheNextArnold skrev:Duno skrev:Rasmus Ladefoged skrev:Når du ikk har trænet længere gør det ikk noget du kører på dagsform
Bar kør samme antal reps
Okay. Underskylder alle de måske "dumme" spørgsmål![]()
Men hvad mener man præcist med at kører på dagsform?
dagsform = din form på den givne træningsdag. bare træn med så mange kilo/reps som du vil. varier gerne.

Moqensen skrev:Kør 4x10 i de øvelser arnold har skrevet, undtagen dips der kører du 5x5.
ellers så bare fortsæt med det et par måneder.
hvis du gerne vil have progression kunne du prøve volume progression
uge 1 - 3x8 / 4x5
uge 2 - 3x10 / 4x6
uge 3 - 4x8 / 5x5
uge 4 - 4x10 / 5x6
når de fire uger er gået kan du starte forfra med nye øvelser

Bnaz skrev:Hvad med starting strenght, folkens?

Duno skrev:Moqensen skrev:Kør 4x10 i de øvelser arnold har skrevet, undtagen dips der kører du 5x5.
ellers så bare fortsæt med det et par måneder.
hvis du gerne vil have progression kunne du prøve volume progression
uge 1 - 3x8 / 4x5
uge 2 - 3x10 / 4x6
uge 3 - 4x8 / 5x5
uge 4 - 4x10 / 5x6
når de fire uger er gået kan du starte forfra med nye øvelser
Hvis man kører den volume progression der,
skal man så slet ikke stige i vægt? Men bare manipulere med sæts og reps?
Ellers, hvis vi snakker progression i form af at øge vægten på stangen, hvor tit og meget skal jeg så øge vægten? Er det iorden at gentage et par træningspas med samme vægt, eller får jeg ikke noget ud af det?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 14 gæster