Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1171
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1168

Følg bodybuilding.dk på

Hjælp til progression

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej BB.

Jeg begyndte at træne seriøst i efteråret. Før det havde jeg trænet i et års tid derhjemme. Jeg er 16 år gammel.

I de 5-6 måneder, der vel ca. er gået har jeg trænet følgende fullbody program 3 gange om ugen:

Squat (Mandag + fredag)
Dødløft (Onsdag)
Bænkpress
Bent-over rows
Military press
Chinups
Dips
Ez bar curls
Og så noget træning for maven, typisk weighted decline crunches.

Jeg er så faktisk først for ikke så længe siden støt på begrebet "Progressions cyklus".
Før jeg stødte på dette, der kørte jeg bare efter dagsformen, altså jeg øgede vægten, når jeg følte jeg kunne.

Nu sidder jeg bare tilbage med en følelse af, at jeg kunne have fået endnu bedre resultater hvis jeg havde kørt efter en cyklus.
Der er bare det problem, at jeg ikke selv har nok viden til at sammensætte sådan en cyklus.
Så er der ikke nogen garvede BB'ere herinde, som kan hjælpe mig lidt på vej?

Hvordan skal jeg teste mine RMs? Skal jeg gå efter 1RM eller f.eks. 5RM, hvor mange sæt og gentagelser den første uge, hvor mange den anden uge osv. Sådan nogle ting ville jeg sætte stor pris på, at I gad at hjælpe med. :)

Reputation point: 0

Geografisk sted: Frederiksværk

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Er der ikke nogen, der kunne tænke sig at hjælpe lidt? :D

Der er flere træningsprogrammer, herinde hvor progressionen er planlagt i forvejen. Er selv igang med "stærkere i bænkpress på 7 uger" og det er super lækkert da den planlægger hele ens trænigsforløb ud fra max i 1 RM.
Desuden er det her hvor der også er indbygget progression i et excel ark: http://www.motion-online.dk/styrketraen ... _traening/

Ellers hvis du har mod på noget dropsets, så har jeg lavet et excel ark, der udregner progressionen efter det her:
artikler/traeningsprogrammer/traeningsprogrammer/the-power-of-dropsets.html

Hvis det er så skriv en pm, med hvilke øvelser du gerne vil lave med dropsets så ordner jeg excel arket til dig, så må vi se om jeg kan forklarer dig hvordan det fungerer :)

EDIT: prøv iøvrigt at læse det her: artikler/bodybuilding/bodybuilding/hemmeligheden-bag-trningscyklusser.html

Logbog: Ingen logbog

Tak for hjælpen.

Jeg kan ikke åbne excel-filen i stærkere i bænkpres på 7 uger?

Jeg har det dog lige for tiden bedst med det program jeg kører lige nu. Skolen tager meget af min tid, og derfor kører jeg fullbody 3 gange om ugen. Jeg har overvejet at køre back to basics, som er 4 gange om ugen, men der er jo heller ingen indlagt progression?

Hvor meget betyder progressionen egentlig, når jeg kun har træningserfaring på et halvt års tid?

Men ellers ville det være fedt, hvis nogen kunne hjælpe med at opstille en cyklus til det program jeg har postet tidligere i tråden :)

Kan du ikke hente den, eller åbne den?

Mht til tid så vil et 2, eller 3-split ikke tage meget mere tid i alt, end fullbody 3 gange om ugen :)
Du skal lave progression, ellers så bliver du jo hverken større eller stærkere, da kroppen konditionere sig til den belastning man udsætter den for, og dermed forsvinder potentiale for hypertrofi. Har du læst den artikel jeg linkede til, til sidst :)

Logbog: Ingen logbog

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster