Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1415
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1412

Følg bodybuilding.dk på

Hjælp til skoleopgave om kost

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hej, BB.dk
Jeg er igang med at lave en opgave om kost og dertil kunne jeg godt tænke mig, at lave en kostplan sammen med den censor jeg får og jeg har lige fået at vide at jeg får en gravid censor, dertil kunne jeg godt tænke mig at spørge skal man spise med et kalorieoverskud eller skal man ligge omkring sit ligevægtsindtag, under sin gravidtitet?

Jeg har siddet og læst og læst inde på sundhedsstyrelsens hjemmeside, men jeg er for det meste nået frem til at min skal sørge for at få nok fedt og proteiner, sammen med en sund kost.

Tak på forhånd! :D
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 60.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 120.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Skal en gravid holde vægten eller tage på under en graviditet?

Reputation point: 65

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Vis kostplan

en gravids ligevægtindtag stiger i løbet af graviditeten. Hun skal lave en baby, så selvf skal kroppen have mere energi - men hun skal ikke spise over sit ligevægtsindtag. det er der ingen grund til. du kan sagtens Google det. Jeg tror man siger at i slutningen af graviditeten skal man have omkring 500 kcal mere om dagen. Men er ikke helt sikker, og varierer jo selvf.
Jeg har i virkeligheden meget store trænet muskler - de er bare generte!

Træner her: Atlas Motion og Fitness

Logbog: Vis logbog

110811 skrev:selvf skal kroppen have mere energi - men hun skal ikke spise over sit ligevægtsindtag

Hun skal øge sin vægt, men hun skal ikke spise over sit ligevægtsindtag. Wat?

det er der ingen grund til

En anbefalet vægtøgning på 10-15 kg er en meget god grund til at spise lidt over sit ligevægtsindtag.

du kan sagtens Google det. Jeg tror man siger at i slutningen af graviditeten skal man have omkring 500 kcal mere om dagen. Men er ikke helt sikker, og varierer jo selvf.

De nordiske næringsstofanbefalinger, der ganske fint kan benyttes, anbefalinger ca. 350 kcal overskud/dag i de andet trimester og rigtigt nok 500 kcal/dag ekstra i sidste trimester. Sundhedsstyrelsen siger 150 ekstra i første trimester og herefter 250 ekstra.
Amerikanerne anbefaler 300 ekstra i andet og tredje trimester.

Så ja, der er lidt delte meninger, men siden størstedelen af graviditeter går godt, mon så ikke det ikke betyder det helt store om det lige er det ene eller andet. Der er også enormt mange andre ting der har betydning, såsom aktivitetsniveauet under graviditeten, insulinfølsomheden, den gestationelle vægtøgning osv.

En ting er dog sikkert: Gravide bør ikke spise på deres ligevægtsindtag, men en smule over.
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)
Kostplan: Vis kostplan

Dingo skrev:
110811 skrev:selvf skal kroppen have mere energi - men hun skal ikke spise over sit ligevægtsindtag

Hun skal øge sin vægt, men hun skal ikke spise over sit ligevægtsindtag. Wat?

det er der ingen grund til

En anbefalet vægtøgning på 10-15 kg er en meget god grund til at spise lidt over sit ligevægtsindtag.

du kan sagtens Google det. Jeg tror man siger at i slutningen af graviditeten skal man have omkring 500 kcal mere om dagen. Men er ikke helt sikker, og varierer jo selvf.

De nordiske næringsstofanbefalinger, der ganske fint kan benyttes, anbefalinger ca. 350 kcal overskud/dag i de andet trimester og rigtigt nok 500 kcal/dag ekstra i sidste trimester. Sundhedsstyrelsen siger 150 ekstra i første trimester og herefter 250 ekstra.
Amerikanerne anbefaler 300 ekstra i andet og tredje trimester.

Så ja, der er lidt delte meninger, men siden størstedelen af graviditeter går godt, mon så ikke det ikke betyder det helt store om det lige er det ene eller andet. Der er også enormt mange andre ting der har betydning, såsom aktivitetsniveauet under graviditeten, insulinfølsomheden, den gestationelle vægtøgning osv.

En ting er dog sikkert: Gravide bør ikke spise på deres ligevægtsindtag, men en smule over.

Jeg troede at det ekstra kaloire indtag var fordi at kroppen begynder at bruge mere energi? Det må den vel også gøre. Så man skal ligge OVER den ekstra mængde man skal have for at skabe et lille barn? Ud af de 10 kg anbefales jo kun et par kg ammefedt, resten er jo baby, fostervand osv.?
Jeg har i virkeligheden meget store trænet muskler - de er bare generte!

Træner her: Atlas Motion og Fitness

læs om energibehov her:

http://ajcn.nutrition.org/content/79/6/1078.long

On the basis of the women in the normal-BMI group, the incremental needs during pregnancy were negligible in the first trimester, 350 kcal/d in the second trimester, and 500 kcal/d in the third trimester over nonpregnant values. Because of higher GWGs, maternal fat depositions, and increments in BMR, these estimated energy requirements are higher than the 1985 FAO/WHO/UNU (2) and 1989 US recommendations for energy intakes in pregnant women (3). Reductions in physical activity do not totally compensate for increases in BMR and energy deposited in maternal and fetal tissues; thus, increases in dietary energy intakes are required as pregnancy progresses.

og generelt om kost under graviditet her:

http://www.sst.dk/Sundhed%20og%20foreby ... sundt.aspx
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Træner her: OBBC

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 62 gæster