Hej Mic.
Hehe...den gode speed skyldes nok jeg kun løfter 90 kilo i det sæt
Helt enig med det goodmorning i squatten, sådan føles det faktisk også!
Jeg TROR ikke mine knæ er væsentligt ude over tæerne, men jeg har ikke lige haft en loddestok spændt på storetåen (endnu da

)
Lavere placering af stangen...det lyder plausibelt, men jeg har ikke prøvet det. Det virker meget naturligt for mig at den ligger hvor den gør, men det hjælper jo ikke hvis det ødelægger squatten!
Hvis der er andre der er enige med dig i det, må jeg prøve det. Jeg synes bare jeg skal holde så bredt hvis den skal længere ned på skulderbladene! Som det er nu, holder jeg med langefingeren på den glatte ring, men det er måske ok at rykke længere ud. (jeg synes jeg får lidt skulder-bøvl hvis jeg rykker tættere ind mod kroppen)
Jeg ved heller ikke om det er nødvendigt at gå så dybt (jeg synes ikke selv det er dybde der er et problem på den video

), og med et knapt så dybt squat kan jeg måske holde ryggen med opret?
Hmm...jeg forsøger faktisk at holde albuerne lidt tættere end jeg startede ud med, primært fordi jeg har læst det er bedst for skuldrene.
Om det ligefrem er en "j-bevægelse" ved jeg ikke, men den ryger ikke helt lodret op, så meget har du ret i! Faktisk så jeg en instruktions-video herinde (youtube) i dag med Dave Tate, og hans løft ser ud som mit....bortset fra jeg har flere kilo på stangen end ham
(i DEN video i hvert fald)
Beklager placeringen af mobilen, den stod det eneste sted jeg synes jeg kan filme squatten og dødløftet fra, og det er på kanten af en af fyldningerne i døren
Det er også derfor jeg ikke kunne vinkle den mere nedad til dødløftet, så man kan se mine hæle blilver i jorden, og at jeg starter ud med stangen små 10 cm fra skinnebenene.
Tak for dit feedback!