Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1387
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1384

Følg bodybuilding.dk på

Hjælp til teknik: Video af squat, dødløft og bænkpres

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej.

Som skrevet i subject vil jeg gerne have lidt input til min teknik (eller nok nærmere mangel på samme :? )

Tag jer ikke af mit stønneri....den første der kommenterer det får kindheste så det kan huskes :´)
(og videoerne er taget med min gamle Nokia 6500 Classic, det bliver ikke bedre for nu!)

På forhånd tak for hjælpen :) :)
Sidst rettet af mureren 17. jan 2010, 15:07, rettet i alt 3 gange.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

For nemhedens skyld kan du evt. ligge videoerne ind i tråden.. så bliver responsen nok større :)

Din dødløft synes jeg ser meget fin ud - dejlig speed! den tekniske del af skal nok blive kommenteret af dem der har styr på det.. :wink:

Din Squat går der lidt meget goodmorning i, og jeg har pga. vinklen svært ved at se hvor meget knævandring der er. Pointers til hvordan det rettes skal nok komme anden steds fra.. men en lavere placering af stangen vil muligvis hjælpe dig til et mere opretstående løft.

Din bænk synes jeg ikke ser helt god ud.. :-k Det ser ud som om at du løfter stangen i en 'j-bevægelse' og ikke har albuerne ordentligt ude..
Peace, Love, Black Metal
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: Frederikssund

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Hej Mic.

Hehe...den gode speed skyldes nok jeg kun løfter 90 kilo i det sæt :D

Helt enig med det goodmorning i squatten, sådan føles det faktisk også!
Jeg TROR ikke mine knæ er væsentligt ude over tæerne, men jeg har ikke lige haft en loddestok spændt på storetåen (endnu da :P )
Lavere placering af stangen...det lyder plausibelt, men jeg har ikke prøvet det. Det virker meget naturligt for mig at den ligger hvor den gør, men det hjælper jo ikke hvis det ødelægger squatten!
Hvis der er andre der er enige med dig i det, må jeg prøve det. Jeg synes bare jeg skal holde så bredt hvis den skal længere ned på skulderbladene! Som det er nu, holder jeg med langefingeren på den glatte ring, men det er måske ok at rykke længere ud. (jeg synes jeg får lidt skulder-bøvl hvis jeg rykker tættere ind mod kroppen)
Jeg ved heller ikke om det er nødvendigt at gå så dybt (jeg synes ikke selv det er dybde der er et problem på den video :lol: ), og med et knapt så dybt squat kan jeg måske holde ryggen med opret?

Hmm...jeg forsøger faktisk at holde albuerne lidt tættere end jeg startede ud med, primært fordi jeg har læst det er bedst for skuldrene.
Om det ligefrem er en "j-bevægelse" ved jeg ikke, men den ryger ikke helt lodret op, så meget har du ret i! Faktisk så jeg en instruktions-video herinde (youtube) i dag med Dave Tate, og hans løft ser ud som mit....bortset fra jeg har flere kilo på stangen end ham :dance:
(i DEN video i hvert fald)

Beklager placeringen af mobilen, den stod det eneste sted jeg synes jeg kan filme squatten og dødløftet fra, og det er på kanten af en af fyldningerne i døren :roll:
Det er også derfor jeg ikke kunne vinkle den mere nedad til dødløftet, så man kan se mine hæle blilver i jorden, og at jeg starter ud med stangen små 10 cm fra skinnebenene.

Tak for dit feedback!

Jeg er ked af at sige det, men der er simpelthen så meget, at du bliver nødt til at finde en, der kan hjælpe dig IRL.

Dødløften - du ser nærmest slatten ud, end ikke i udgangspositionen har du spænding i kroppen, frem med brystet, og søg en så oprejst torso som muligt.

Squatten - du vælter helt forover. Albuerne mere ind under stangen, ind med hagen, spænd i ryggen, frem med brystet, mere oprejst igen, lavere pins, så du ikke støder på dem.

Det var sådan lige en hurtig opsummering, men der er godt nok meget at arbejde på. I dit sted ville jeg finde en lokal SL klub og finde hjælp til teknik eller noget i den stil.
Brugeravatar

Reputation point: 300

Geografisk sted: Ebeltoft.

Træner her: Hulen

Styrkeliste
- Bænkpres: 220.00
- Squat: 315.00
- Dødløft: 325.00

Galleri: Vis galleri (1)

Til det du siger med dybden i squat, umiddelbart ser det ud som om du lige kommer lidt under paralel og det er jo som sådan fint nok da det er der omkring dybden skal være men så fremt du ikke kan holde ryggen mere lige når du går derned bliver du nok nødt til at finde en der kan hjælpe dig :)
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.

Du skal spænde i mavemusklerne i dødløft og i squat, så du ikke kommer til at krumme ryggen. dine discus bliver overbelastet hvis du krummer ryggen.
At pumpe er at leve ;-)
Brugeravatar

Træner her: Hobro Helse Sport

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00

Bnaz skrev:Jeg er ked af at sige det, men der er simpelthen så meget, at du bliver nødt til at finde en, der kan hjælpe dig IRL.

Dødløften - du ser nærmest slatten ud, end ikke i udgangspositionen har du spænding i kroppen, frem med brystet, og søg en så oprejst torso som muligt.

Squatten - du vælter helt forover. Albuerne mere ind under stangen, ind med hagen, spænd i ryggen, frem med brystet, mere oprejst igen, lavere pins, så du ikke støder på dem.

Det var sådan lige en hurtig opsummering, men der er godt nok meget at arbejde på. I dit sted ville jeg finde en lokal SL klub og finde hjælp til teknik eller noget i den stil.

Damn...jeg var godt klar over det ikke var godt, men så ringe :shock:
Nå, men øvelse gør mester, så jeg må vist gå kraftigt ned i vægt og træne væsentligt mere teknik!
Så må jeg lave nogle lunges til benene som supplement, dem kan jeg da nogenlunde magte, teknisk altså :wink:

I dødløftet...er det da meningen jeg skal have trukket skuldrene godt tilbage FØR jeg begynder løftet?

Angående den lokale SL klub, så kan jeg da prøve at tage et smut forbi og se om der skulle være nogen der er villige til at hjælpe...

Tusind tak for din hjælp!

Stiv skrev:Du skal spænde i mavemusklerne i dødløft og i squat, så du ikke kommer til at krumme ryggen. dine discus bliver overbelastet hvis du krummer ryggen.

Nu er jeg jo murer, så det med krum ryg og overbelastning kender jeg til, og det ligger ret langt fra en ønskesituation! :afraid:
(og derfor postede jeg videoerne)

Tak for hjælpen!

Hmm...nu har jeg forsøgt mig med lidt forskelligt.

Én ting der virker til at gøre en væsentlig forskel er min fodstilling! Hvis jeg står lidt bredere, og vinkler fødderne mere ud, kan jeg holde mig meget mere oprejst!
Så melder spørgsmålet sig om jeg også gør det "forkert"?
Den "nye" fodstilling svarer til jeg står med cirka 70 cm. afstand mellem højre og venstre storetå. Er det helt skævt?
(jeg har kun forsøgt mig med meget lave vægte, men det bør vel kunne overføres direkte selv når jeg stiger i vægt igen engang)

Og så har jeg i øvrigt kontaktet Athena Styrkeløft, og håber på svar inden længe.
(men info om den klub er godt nok sparsom...jeg måtte via Facebook :? )

Nu har jeg ikke lige så meget tid da jeg selv skal nej og træne nu, så nøjes med at kommentere dit dødløft.

Det du skal arbejde med at din startposition. Du runder lidt i ryggen, og ser generelt for "afslappet" ud under løftet.
Selvom 90kg er let for dig, skal du have samme fokus som hvis det var max løft.

Har sammensat et par billeder til dig du kan kigge lidt på.
Et billede af en udgangsposition som JEG synes den skal være (til venstre), og et af din egen startposition(til højre).
Synes forskellen er tydelig.
DL.JPG

Prøv at arbejde med din udgangsposition på nogle lette kg, og smid så en video op, fra "sideview", af en ny og forbedret teknik :D
Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.

Min Træning's Log
viewtopic.php?t=17271&postorder=asc&start=0#312139
Brugeravatar

Geografisk sted: Aabybro

Træner her: Atletklubben Jyden

Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00
- Squat: 285.00
- Dødløft: 280.00

mureren skrev:Og så har jeg i øvrigt kontaktet Athena Styrkeløft, og håber på svar inden længe.
(men info om den klub er godt nok sparsom...jeg måtte via Facebook :? )

Jeg har også taget nogle enkelte begyndertimer i den lokale styrkeløfter klub, det har hjulpet mig meget, og de virkede meget imødekommende, også selvom jeg var mellem 10 og 15 år ældre end de andre deltagere i timerne. Det skal nok hjælpe dig.

I mellemtiden vil du sikkert kunne få et par ideer til hvad du skal være opmærksom på via de videor Mark Rippetoe har liggende på youtube, jeg siger ikke han gør det perfekt men det han siger der virker meget lig det jeg hører i klubben. Tjek evt. Mark Rippetoe: Intro to the Squat.
Always try to see it from both sides or you will miss that an Evangelist can be Evil's agent
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 140.00

Egebo skrev:Nu har jeg ikke lige så meget tid da jeg selv skal nej og træne nu, så nøjes med at kommentere dit dødløft.

Det du skal arbejde med at din startposition. Du runder lidt i ryggen, og ser generelt for "afslappet" ud under løftet.
Selvom 90kg er let for dig, skal du have samme fokus som hvis det var max løft.

Har sammensat et par billeder til dig du kan kigge lidt på.
Et billede af en udgangsposition som JEG synes den skal være (til venstre), og et af din egen startposition(til højre).
Synes forskellen er tydelig.
DL.JPG

Prøv at arbejde med din udgangsposition på nogle lette kg, og smid så en video op, fra "sideview", af en ny og forbedret teknik :D

SÅ lette er 90 kilo altså ikke for mig, men jeg kan godt løfte dem i 5 sæt á 5-6 reps.
Men helt tydelig forskel, det kan jeg godt se, så det vil jeg øve mig på nogle dage!
Tak for hjælpen!

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 54 gæster