Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 874
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 872

Følg bodybuilding.dk på

Hjælp til vægttab og styrketræning

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej

Jeg har i noget tid været lidt træt af min lille overvægt, samt jeg vil gerne komme i bedre form. Jeg er lidt i tvivl om, om det er den rigtige kategori jeg har postet det i. Jeg kunne godt tænke mig at komme igang med nogle forskellige ting her i min sommerferie. Jeg har ikke rigtig løbet før, fordi jeg har en mere lige ryg end normalt, så det giver sig ikke så meget, men det er ikke ekstremt. Samtidig har jeg besluttet, at jeg vil spise bedre og begynde på lidt styrketræning. Jeg har 5km hver vej til arbejde, men det er ikke nok. Jeg vejer ca. 85kg og er ca. 176cm høj, samtidig er jeg robust af bygning, så det er ikke den vilde overvægt, men stadig nok til at, det generer mig. Jeg håber i kan hjælpe mig med at komme igang med noget styketræning og løbetræning, og give mig nogle fif til at spise bedre. Jeg har en cykel, et par løbesko og et frivægtssæt til rådighed, men desværre ikke nogen bænk. Hvis i skal bruge flere informationer så spørg endelig. Jeg håber i kan hjælpe mig.

Mvh. Lasse

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hey lasse!

Hvis jeg var dig, så ville jeg lægge hårdt ud med at bruge 2-3 timer på at læse artikelarkivet her på siden igennem for atikler om kost og grundlæggende træning. Der kan du læse en masse om hvad der skal til for at træne og spise sig slank/i form.

Når du har læst alt det igennem, kan du jo vende tilbage med mere specifikke spørgsmål, som vi så kan hjælpe dig med at få afklaret :)
Brugeravatar

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 167.50

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

jamand skrev:Hey lasse!

Hvis jeg var dig, så ville jeg lægge hårdt ud med at bruge 2-3 timer på at læse artikelarkivet her på siden igennem for atikler om kost og grundlæggende træning. Der kan du læse en masse om hvad der skal til for at træne og spise sig slank/i form.

Når du har læst alt det igennem, kan du jo vende tilbage med mere specifikke spørgsmål, som vi så kan hjælpe dig med at få afklaret :)

Okay, tak :D Jeg må vel bare i gang!
Hvis der er andre, der har et input er de velkomne til at poste.

Ja, det har jeg :)

Vil anbefale dig at læse de artikler der er i artikelsektionen. Når du har gjort det ved du mere end gennemsnittet :D
Brugeravatar

Træner her: Power Gym

Gozo skrev:Ja, det har jeg :)

Vil anbefale dig at læse de artikler der er i artikelsektionen. Når du har gjort det ved du mere end gennemsnittet :D

Super, så er der vel ikke andet for! :wink:

Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: København

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 302.50
- Dødløft: 292.50

Hej igen

Jeg delte artiklerne op i bidder så det ikke blev en for stor mundfuld. Det der står øverst på listen er nok at smide det overflødige fedt, og så må forøgelsen af muskelmasse komme i anden række. Hvis jeg har forstået det rigtigt, så skal jeg trække 500kcal fra mit ligevægtsintag? I så fald så har jeg brugt Harris Benedict formlen, og beregnet den til ca. at være 2044,75 og så skal det ganges med 1,55 eller 1,375, som bliver 3169 eller 2811. Det er ca. omkring 3000. Så er der artiklen Kosten fra A til Å, og der minder Smedens kostforslag meget om det jeg ville spise, vil jeg godt kunne bruge det, hvis jeg trak 500kcal fra så det bliver 2500?
Det jeg vil igang med, er det ikke at cutte?
Undskyld, hvis jeg roder en del rundt i det, det er en del information der er kommet ind på det sidste :D Jeg håber i kan hjælpe mig lidt på vej, som sagt er det fedtprocenten der skal ned, og det prioriteres højest. Styrketræningen kommer bagefter.

/Lasse

Det virker som om du er ved at få fat i den lange ende. =D>
Det er cutte du skal i gang med, og det er helt rigtigt, som du har regnet dig frem til.

Du er på rette vej.
Husk blot at styrketræning er en del af det at cutte.
Ved at styrketræne, er du med til at sikre at du mister mindst mulig muskelmasse, samt opretholder er forhøjet forbrænding, et stykke tid efter træningen.

Held og lykke med projektet
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 2.50
- Squat: 1.50
- Dødløft: 6.16

Backbone skrev:Det virker som om du er ved at få fat i den lange ende. =D>
Det er cutte du skal i gang med, og det er helt rigtigt, som du har regnet dig frem til.

Du er på rette vej.
Husk blot at styrketræning er en del af det at cutte.
Ved at styrketræne, er du med til at sikre at du mister mindst mulig muskelmasse, samt opretholder er forhøjet forbrænding, et stykke tid efter træningen.

Held og lykke med projektet

Super! Vil det være en god idé at cykle et par ture mere end dem til of fra arbejde, samt begynde på nogle basisøvelser? Jeg har kigget lidt på programmet i artiklen The basics of hypertrophy training. Har jeg forstået et rigtigt, hvis man skal først se hvad man maks kan tage i alle de forskellige øvelser, og så gå en bestemt antal procent ned og så køre den op til 110%? Rasmus skriver i artiklen:
Squat
Dødløft
Bent over barbell rows
Pullups
Bænkpres
Incline dumbell bænkpres
Military presses
Side laterals
Barbell curls
Fransk pres
Calf raises
Weighted cruches

Vil det være godt at tage dem jeg har mulighed for at lave, og så begynde på dem imens jeg cutter og cykler lidt?

Har jeg fat i noget her, eller?

/Lasse

[/quote]
Super! Vil det være en god idé at cykle et par ture mere end dem til of fra arbejde, samt begynde på nogle basisøvelser? Jeg har kigget lidt på programmet i artiklen The basics of hypertrophy training. Har jeg forstået et rigtigt, hvis man skal først se hvad man maks kan tage i alle de forskellige øvelser, og så gå en bestemt antal procent ned og så køre den op til 110%? Rasmus skriver i artiklen:
Squat
Dødløft
Bent over barbell rows
Pullups
Bænkpres
Incline dumbell bænkpres
Military presses
Side laterals
Barbell curls
Fransk pres
Calf raises
Weighted cruches

Vil det være godt at tage dem jeg har mulighed for at lave, og så begynde på dem imens jeg cutter og cykler lidt?

Har jeg fat i noget her, eller?

/Lasse[/quote]

Ja det ville det da, da du er ude efter at brænde nogle kalorier af.
Og det ville være en rigtig god ide med at begynde på basisøvelserne. Det er dem er rammer flest muskler i kroppen, og det har du mest ud af på nuværende tidspunkt.
Kender ikke Artiklens indhold, men der er mange på dette site der kører efter principperne(hypertrophy træning), så det borger måske for at det dur. Og generelt så er Rasmus meget kompetent, så du kan roligt læne dig op af artiklens indhold.

Hvis du både styrketræner, samt laver en form for fedtforbrændende motion(cykling, løb mm) og bibeholder dit kalorieunderskud på 500 kcal om ugen, så vil du opnå gode resultater.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 2.50
- Squat: 1.50
- Dødløft: 6.16

Det lyder super, jeg må bare igang.

/Lasse

Hvis jeg nu cykler til og fra arbejde, cykler 4-5/7 dage en lille frisk cykeltur, begynder på basisøvelser tre dage om ugen fullbody, spiser 500kcal mindre, spiser 180g proteiner så ville jeg kunne opnå en forandring?
Hvordan ville det være bedst at ligge cykelturene? Før eller efter styrketræning? Og hvordan varmer jeg bedst op?

/Lasse

Jeg har selv haft samme problem, med at komme igang med at træne,løbe, spise sundt mm.
er selv overvægtig.

Jeg ved ikke om du går ind for kosttilskud, men der er faktisk kommet noget helt nyt noget uden efedrin.
Som virker rigtig godt.
Og der er ingen bivirkninger.
Jeg har tabt mig lidt over 10 kilo på ca 3 uger.
Ved at køre det kosttilskud, dyrke motion, styrketræne og spise rigtigt.

Og jeg er ikke færdig med Kosttilskudet enu.
Pillerne hedder Stacker XPLC 2, Og Stacker XPLC 3.
Stackers XPLC 2 er en mildere udgave end XPLC 3.
Jeg havde ikke så meget forstand på kosttilskud så prøvede at bestille en pakke af hver, altså XPLC 2 & 3.

Man spiser 2 til 3 piller dagligt, og de øger fedtforbrændingen, giver mere energi osv.

Jeg er ikke færdig med XPLC 2 enu, og har ALLEREDE tabt lidt over 10 kilo.
så lad os se hvad der sker, når jeg er færdig med begge kosttilskud,.

her har du links'n til pillerne, så du kan læse nærmere om dem. og de er ikke ulovlige.
Men bare husk hvis du vil have det bedste ud af dem, så ungå sprut, slik, cola & chips.

http://www.link slettet.com/product/show/246
http://www.link slettet.com/product/show/247

håber det hjælper dig lidt på vej, ellers bare kør på så kommer det lige så stille.
Stay tuned!

Geografisk sted: Århus

Det var ellers godt gået! Nu ved jeg ikke, hvor meget du er overvægtig, og for den sags skyld heller ikke mig. Men jeg er 176,4cm og vejer 87,5kg og jeg er i forvejen robust af bygning, tykke knogler, en smule større muskler end andre i min alder osv. Men nu kan jeg lige se om, der er andre, der kan støtte op om de der piller.

Hov, tillykke med vægttabet :)

/Lasse

De hjælper godt kan jeg love dig.
vejer 85 kg,.
Du mister ikke muskel masse, du forbrænder kun fedt på lår , ben , balder og mave.

Jeg kan love dig hurtige resultater, der kan ses så det rykker.

Men self klart nok hvis du vil høre fra andre om de virker.

og tak skal du have.
Held og lykke med Træning + Vægttabet.
Stay tuned!

Xzo skrev:De hjælper godt kan jeg love dig.
vejer 85 kg,.
Du mister ikke muskel masse, du forbrænder kun fedt på lår , ben , balder og mave.

og tak skal du have.

Det var lige godt.. Det er mindre end, hvad jeg vejer nu :) Men du kan vel godt følge mig i, at de virker lidt mistænktsomme når det er SÅ stort et vægtab, selvfølgelig er jeg også positivt overrasket men jeg ser stadig lidt kritisk på det.

Mange tak.

/Lasse

Lasse1458482 skrev:
Xzo skrev:De hjælper godt kan jeg love dig.
vejer 85 kg,.

og tak skal du have.

Det var lige godt.. Det er mindre end, hvad jeg vejer nu :) Men du kan vel godt følge mig i, at de virker lidt mistænktsomme når det er SÅ stort et vægtab, selvfølgelig er jeg også positivt overrasket men jeg ser stadig lidt kritisk på det.

Mange tak.

/Lasse

Jo selvfølgelig kan jeg godt følge dig.
Men go for it, prøv dem hvis du føler for det ellers bare kør hårdt på så kommer det langsomt af sig selv.

Det var så lidt.
Stay tuned!

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster