Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Amandip1991 skrev:Mit program:
- Squat 5x5
- Bænkpres 5x5
- Incline Dumbell Bænkpres 3x8-10
- Pull-ups 3x8-10
- Weighted Crunches 3x8-10
- Calf Raises 3x8-10
- Barbell Curls/biceps med håndvægte siddende på stol 3x8-10
- Front Laterals 3x8-10
- Triceps dips/triceps kabeltårn 3x8-10

bernild skrev:Hvor mange dage kan du træne?

Active skrev:Amandip1991 skrev:Mit program:
- Squat 5x5
- Bænkpres 5x5
- Pull-ups 3x8-10
- Calf Raises 3x8-10
- Front Laterals 3x8-10
Det her kunne være et eksempel.. Men hvor er dødløft og military henne?`![]()
Og få kosten på plads! Det er sikkert derfor du ikke ser nogen resultater..

Jok skrev:Hvordan kan det være du ikke har øvelser som dødløft og BOR med?
Har du prøvet et 2-split? Kan være fint at prøve at skifte over til et split program, hvis du da har tiden til det, hvis du er kørt lidt død i dit nuværende FB

Amandip1991 skrev:bernild skrev:Hvor mange dage kan du træne?
Jeg træner 3 gange om ugen

Amandip1991 skrev:Active skrev:Amandip1991 skrev:Mit program:
- Squat 5x5
- Bænkpres 5x5
- Pull-ups 3x8-10
- Calf Raises 3x8-10
- Front Laterals 3x8-10
Okay, så det er et eksempel på det, jeg skulle træne, når jeg træner mere flere reps? Hvor længe skal jeg træne det ene fremfor det andet, jeg gør nu (6*3 sæt)
Kosten har jeg styr på :-)

Active skrev:Amandip1991 skrev:Active skrev:Amandip1991 skrev:Mit program:
- Squat 5x5
- Bænkpres 5x5
- Pull-ups 3x8-10
- Calf Raises 3x8-10
- Front Laterals 3x8-10
Okay, så det er et eksempel på det, jeg skulle træne, når jeg træner mere flere reps? Hvor længe skal jeg træne det ene fremfor det andet, jeg gør nu (6*3 sæt)
Kosten har jeg styr på :-)
Det som jeg har postet kunne du træne i 6-8 uger.. dog syntes jeg ikke at programmet er helt optimalt, da der mangler nogle rigtig gode flerledsøvelser!

Amandip1991 skrev:Okay. Hvilke øvelser ville du foreslå? Military og dødløft kan jeg ikke tage mht. teknik

sund skrev:Hvorfor kan du ikke tage dem pga. teknik?
Hvis teknikken halter så lær den hvis muligt? (kan ikke se hvorfor den ikke skulle kunne læres medmindre der er et handicap)
De 2 øvelser er VIRKELIG gode da de rammer flere forskellige muskler, og er derfor en del af de fleste ordentlige programmer.

A Menace To Chicken skrev:Har du styr på din kost? - hvis du ikke æder nok, eller generelt æder lort, så er det klart at du ikke har frengang. Vedr. programmer, så overvej det her hvis du foretrækker at køre fullbody tre gange om ugen:
Pas A:
Squat: 5x5
SLDL: 3x8
Bænkpres: 5x5
Military press: 3x8
Pulldowns ell. Chins: 5x8/eller til failure
Dragon flags ell. decline crunches (med vægt): 3x10-12
Pas B:
Dødløft: 5x5
Front-squat: 3x8
Skrå bænk: 5x5
Dips: 3x8
Rows: 5x8 (vekslede mellem DB-rows og seated, cable-rows)
Dragon flags ell. decline crunches (med vægt): 3x10-12
Ugen struktureret ala det her:
1: pas A
2: - off
3: pas B
4: kardio
5: pas A
6: kardio
7: - off
8: pas B
9: - off
10: pas A
11: kardio
12: pas B
13: kardio
14: - off
.. osv.
Sørg for at presse dig selv, sæt dig et mål progressionsmæssigt og stick to it. Vær disciplineret, pas dine sengetider og drik din mælk.

bernild skrev:Hvor mange dage kan du træne?

A Menace To Chicken skrev:Du stimulerer musklerne til vækst, ved at presse dem til at yde mere end de kan. Ganske enkelt. Dine muskler kan ikke tælle, kan ikke blive forvirrede og heller ikke chokerede. Så den der med konstant at swappe rundt i forskellige øvelser og set/rep-ranges kan måske nok bryde kedsomheden og monotonien, men det er ikke en garant for hypertrofi.
Hvis du f.eks. kører et program som det jeg har beskrevet, så har du al den variation man kan have i et simpelt fullbody - men hvis ikke man progressere, og evt. periodiserer, sker der selvsagt ikke en dyt.
Lad os sige at du skal køre 5x5 i squat, og sigter på tre worksets. Du kører et opvarmningssæt, et rampingset med lidt højere vægt og derefter et sæt med en vægt som du ved at du lige akkurat kan banke op fem gange, uden at det bliver grimt eller går ud over formen. Derefter knalder du ti kilo mere på, kigger dig i spejlet og skiger DEATH BEFORE DISHONOR !!! - og banker så mange reps op du kan. Måske får du kun en 3'er hjem, måske kun en 2'er. Det vigtigste er at du pressede dig selv. Så piller du de ti kilo af igen, og skriger DRIVE YOUR ENEMYS BEFORE YOU !!! - og går efter en 5'er. Måske får du kun en 4'er, måske kun en 3'er, med den vægt du lidt før kunne tage fem gange. Men nu.. - dirrer dine quads, og dine glutes dunker og knæene ekser under dig, og du står og griner fjollet. Næste gang sigter du på de samme vægte, og får flere reps hjem. Pludselig en dag kan du banke 3x5 af med den vægt der før var dit all-out top-set, som du kun kunne magte at presse en 2'er op med, og så øger du ganske enkelt vægten igen, efter samme formel.
Det er en meget enkel, og effektiv, måde at progressere på.

A Menace To Chicken skrev:Du stimulerer musklerne til vækst, ved at presse dem til at yde mere end de kan. Ganske enkelt. Dine muskler kan ikke tælle, kan ikke blive forvirrede og heller ikke chokerede. Så den der med konstant at swappe rundt i forskellige øvelser og set/rep-ranges kan måske nok bryde kedsomheden og monotonien, men det er ikke en garant for hypertrofi.
Hvis du f.eks. kører et program som det jeg har beskrevet, så har du al den variation man kan have i et simpelt fullbody - men hvis ikke man progressere, og evt. periodiserer, sker der selvsagt ikke en dyt.
Lad os sige at du skal køre 5x5 i squat, og sigter på tre worksets. Du kører et opvarmningssæt, et rampingset med lidt højere vægt og derefter et sæt med en vægt som du ved at du lige akkurat kan banke op fem gange, uden at det bliver grimt eller går ud over formen. Derefter knalder du ti kilo mere på, kigger dig i spejlet og skiger DEATH BEFORE DISHONOR !!! - og banker så mange reps op du kan. Måske får du kun en 3'er hjem, måske kun en 2'er. Det vigtigste er at du pressede dig selv. Så piller du de ti kilo af igen, og skriger DRIVE YOUR ENEMYS BEFORE YOU !!! - og går efter en 5'er. Måske får du kun en 4'er, måske kun en 3'er, med den vægt du lidt før kunne tage fem gange. Men nu.. - dirrer dine quads, og dine glutes dunker og knæene ekser under dig, og du står og griner fjollet. Næste gang sigter du på de samme vægte, og får flere reps hjem. Pludselig en dag kan du banke 3x5 af med den vægt der før var dit all-out top-set, som du kun kunne magte at presse en 2'er op med, og så øger du ganske enkelt vægten igen, efter samme formel.

Amandip1991 skrev:A Menace To Chicken skrev:Du stimulerer musklerne til vækst, ved at presse dem til at yde mere end de kan. Ganske enkelt. Dine muskler kan ikke tælle, kan ikke blive forvirrede og heller ikke chokerede. Så den der med konstant at swappe rundt i forskellige øvelser og set/rep-ranges kan måske nok bryde kedsomheden og monotonien, men det er ikke en garant for hypertrofi.
Hvordan vil du anbefale, at jeg kører Calf Raises? Også 5*5 eller? Og jeg går ud fra, at de andre øvelser skal være efter det samme princip, som du har beskrevet med squat?

Amandip1991 skrev:Amandip1991 skrev:A Menace To Chicken skrev:Du stimulerer musklerne til vækst, ved at presse dem til at yde mere end de kan. Ganske enkelt. Dine muskler kan ikke tælle, kan ikke blive forvirrede og heller ikke chokerede. Så den der med konstant at swappe rundt i forskellige øvelser og set/rep-ranges kan måske nok bryde kedsomheden og monotonien, men det er ikke en garant for hypertrofi.
Hvordan vil du anbefale, at jeg kører Calf Raises? Også 5*5 eller? Og jeg går ud fra, at de andre øvelser skal være efter det samme princip, som du har beskrevet med squat?
Efter hvilket princip skal jeg køre de øvelser, hvor jeg ikke skal tage 5 sæt, men blot 3 sæt?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 50 gæster