Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1425
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1422

Følg bodybuilding.dk på

Hjemmecenter i lejlighed

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Når jeg flytter til et sted, hvor jeg har mere plads, vil jeg gerne indrette et hjemmecenter.

Men nu tænker jeg på, om andre mennesker ikke vil blive forstyrret af det. Her tænker især på personen nedenunder, når jeg nu dødløfter.

Kan gulvet overhovedet "holde" til noget som dødløft? Jeg ved ikke ret meget om gulve, men jeg ryger vel ikke gennem gulvet? :P
Jeg har jo set i film, hvor badekar ryger igennem, men det sker vel ikke normalt :)

Der skulle vel ikke være nogen herinde, der ved om der er noget galt i et hjemmecenter i en lejlighed?

Jeg gider nemlig ikke til at investere i en masse udstyr, hvis det skal ligge gemt væk i kælderen.

Vh.

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Foreigner skrev:Når jeg flytter til et sted, hvor jeg har mere plads, vil jeg gerne indrette et hjemmecenter.

Men nu tænker jeg på, om andre mennesker ikke vil blive forstyrret af det. Her tænker især på personen nedenunder, når jeg nu dødløfter.

Kan gulvet overhovedet "holde" til noget som dødløft? Jeg ved ikke ret meget om gulve, men jeg ryger vel ikke gennem gulvet? :P
Jeg har jo set i film, hvor badekar ryger igennem, men det sker vel ikke normalt :)

Der skulle vel ikke være nogen herinde, der ved om der er noget galt i et hjemmecenter i en lejlighed?

Jeg gider nemlig ikke til at investere i en masse udstyr, hvis det skal ligge gemt væk i kælderen.

Vh.

Med mindre du er overraskende stærk i dødløft, så tror jeg ikke du skal frygte noget.
En mand på 200 kg må vel også bo i en lejlighed? Det burde være det samme, men er ikke 100% sikker. :wink:
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydney, Australien

Kostplan: Vis kostplan

Tror ikke du skal frygte noget, konstruktionen herhjemme er sikker, vha. byggereglementer m.v.

Man holder jo også fester, og folk hopper jo også ind i det nye år samtidig (20 mennesker der hopper på samme tid i en lille stue, så meget kan du ikke løfte :wink: )

Du skal nok nærmere tænke på vedligeholdelsen i f.eks. lejelejlighed, og på larm mht. underboer osv.
Sidst rettet af Bundesball 1. jul 2008, 19:02, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: Dansk Fitness Vanløse

Styrkeliste
- Bænkpres: 0.10
- Squat: 300.00
- Dødløft: 60.00

Galleri: Vis galleri (8)

Foreigner skrev:Når jeg flytter til et sted, hvor jeg har mere plads, vil jeg gerne indrette et hjemmecenter.

Vh.

Jeg tror ikke der er nogen fare for at du braser igennem gulvet hvis det ellers er i god stand. Til gengæld tror jeg, at det vil give nogle grimme mærker i gulvet. Men du kunne jo enten ligge en 10 mm krydsfiner plade udover hele gulvet og oven på det noget af det her gummi underlag som man også ser i centrene.

Hvis du ikke gider at ligge krydsfiner og gummi over hele gulvet kan du jo lave 2 krydsfiner plader på ca. 40x40 og pålime gummiunderlaget på dem og så ellers liggen dem under skiverne når du dødløfter.
Af skade bliver man klog - men sjældent stærk

Tjek min log - PR's side 1.
http://bodybuilding.dk/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederiksværk

Styrkeliste
- Bænkpres: 108.50
- Squat: 170.00
- Dødløft: 191.00

Galleri: Vis galleri (12)

lassah skrev:

Vh.

Med mindre du er overraskende stærk i dødløft, så tror jeg ikke du skal frygte noget.
En mand på 200 kg må vel også bo i en lejlighed? Det burde være det samme, men er ikke 100% sikker. :wink:

for det første tror jeg naboen bliver pisse sur.

Og det kommer helt an på hvordan gulv konstruktionen er lavet. er det i under etagen og der ikke er krybekælder under, men et stabilt betongulv, sker der ikke noget, men alt på 1 sal vil jeg holde mig fra i almindeligt boligbyggeri. Trykfladen hvor vægten rammer er meget lille og det er et kæmpe stor tryk der sker. er det gamle gulvbjælker med bræder oven på, eller nyere med spåndplader, på er same same. Jeg ville ikke gøre det.

Men er konstruktionen beregnet på store tryk med en lille overflade, er det ok, men det er det aldrig i boligbyggeri
Mere fart.
Brugeravatar

Geografisk sted: Låsby

Træner her: Ry Motions Klub

Bundesball skrev:Tror ikke du skal frygte noget, konstruktionen herhjemme er sikker, vha. byggereglementer m.v.

Man holder jo også fester, og folk hopper jo også ind i det nye år samtidig (20 mennesker der hopper på samme tid i en lille stue, så meget kan du ikke løfte :wink: )

trykfladen er stadig en anden. hvis 20 personer hopper sker det med en meget større og jævnt fordelt trykoverflade. kan ikke sammenlignes
Mere fart.
Brugeravatar

Hill skrev:

Vh.

Jeg tror ikke der er nogen fare for at du braser igennem gulvet hvis det ellers er i god stand. Til gengæld tror jeg, at det vil give nogle grimme mærker i gulvet. Men du kunne jo enten ligge en 10 mm krydsfiner plade udover hele gulvet og oven på det noget af det her gummi underlag som man også ser i centrene.

Hvis du ikke gider at ligge krydsfiner og gummi over hele gulvet kan du jo lave 2 krydsfiner plader på ca. 40x40 og pålime gummiunderlaget på dem og så ellers liggen dem under skiverne når du dødløfter.

du riskere at konstruktionen rasler sig løs. og evt gulv pladerne knækker i limninger og lign.
Mere fart.
Brugeravatar

Det kan godt være, at Søren har ret - jeg ved ikke om 22mm krydsfiner kunne gøre jobbet.

Det er jo nok ikke så meget vægten der er et problem som det er de vedvarende dunk/slag

Men hvis du har en kælder hvorfor indretter du så ikke bare denne til træningsrum?
Af skade bliver man klog - men sjældent stærk

Tjek min log - PR's side 1.
http://bodybuilding.dk/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederiksværk

Styrkeliste
- Bænkpres: 108.50
- Squat: 170.00
- Dødløft: 191.00

Galleri: Vis galleri (12)

Hill skrev:Det kan godt være, at Søren har ret - jeg ved ikke om 22mm krydsfiner kunne gøre jobbet.

Det er jo nok ikke så meget vægten der er et problem som det er de vedvarende dunk/slag

Men hvis du har en kælder hvorfor indretter du så ikke bare denne til træningsrum?

ja igen hvis gulvkonstruktionen er til det. Kælderrum er ikke = jordkontakt igen hvordan er konstruktionen.

jo vægten kan sagtens væreproblemet, et er hvad vægten er i kg, men hvormange kg bliver vægten når den rammer gulvet med en hvis hastighed. den bliver jo mange dobblet.
Mere fart.
Brugeravatar

Tak for svarene.

Tænkte nok, at det måske kunne give problemer. Jeg må nok bare spørge viceværten om det.

Det er bare et lille rum på måske to kvadratmeter, jeg har fået tildelt, så det er ikke stort nok, desværre.

Jeg har ikke prøvet at indrette mit eget center før. Hvor meget tror I, at jeg skal regne med at komme af med?

Kostplan: Ingen kostplan

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 62 gæster