Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69651 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

playm8 skrev:eg er ret sikker på, at det ikke skader dine nyrer. Så længe det er vand, så er det jo ikke noget de har svært ved at rense. Dog vil jeg sige, at det nok alligevel er for meget vand du drikker. Det er jo fuldstændig vanvittigt meget - så selvom det måske ikke skader lige præcis nyrerne, så er det ikke godt for kroppen. Hvis du drikker 2-3 liter om dagen, og evt. lidt mere når du er meget fysisk aktiv, så tror jeg det er fint.
Desuden så jeg i House MD, at overdrevet indtag af vand skulle forsage natriummangel. Nu er det godt nok bare en serie, men det kan jo være der er noget om snakken
Cykelmyggen Egon skrev:Så længe du ikke ligefrem tvinger vand i dig, tror jeg ikke et vandindtag på 6liter dagligt skader.

jon pall skrev:overdrevet vandindtag er ik sundt, og jo mindre du sveder 4l ud kan jeg ik se ideen med alt det vand. man for jo os væske fra så mange andre ting mælk fx. så det da helt overdrevet med 6 L ed. men jeg tvivler os lidt på du drikker så meget.

Saunzor skrev:jon pall skrev:overdrevet vandindtag er ik sundt, og jo mindre du sveder 4l ud kan jeg ik se ideen med alt det vand. man for jo os væske fra så mange andre ting mælk fx. så det da helt overdrevet med 6 L ed. men jeg tvivler os lidt på du drikker så meget.
Det er ikke alle dage jeg drikker 6l, kun de dage hvor jeg giver den gas i skolen og til træning, hvor jeg bogstavelig talt drypper med sved, men vil skære ned på indtaget af vand ;)

Barsøe skrev:Hvis du har lyst til at drikke vand - så gør det. Bare du ikke indtager det bare for at gøre det. Drik når du er tørstig og ca. 0,5 til 1 liter pr. times hårdt arbejde. 6 liter lyder af meget men hvis du pukler og har lyst/tørster efter vand så det fint

jon pall skrev:pukler med lektiorne så sveden drypper. kan du ik skrue ned for varmen i saunan
du kan vist klare dig i ørknen med 6-10l vand om dagen, bare for at sætte det i perspektiv

Barsøe skrev:jon pall skrev:pukler med lektiorne så sveden drypper. kan du ik skrue ned for varmen i saunan
du kan vist klare dig i ørknen med 6-10l vand om dagen, bare for at sætte det i perspektiv
Hvad manden laver, som får ham til at svede, aner jeg ikke men hvis det er faktum og han samtidig er tørstig skal han da bare drikke.
I ørknen klarede tyske soldater sig nogle gange uden vand under WWII i mere end 24 timer. I dag hvis vi taler ISAF så er alt fra 8-12 liter dagligt slet ikke unaturligt..

Mr Statue skrev:Hvordan klare du dig ellers i dagligdagen har du normalt svedige hænder og undgår derfor at hånd trygge eller f.eks sveder du meget under armene og fødder, hænder?
Det er jo klart at hvis du sveder meget så kan der være mange grunde til det og hvis du har sygdommen hyperhidrosis (øget svedproduktion) så tænker jeg uden at være en ekspert at man skal ha mere væske indbords for at føle sig tilfreds med væske balancen.
Bare et skud i tågen herfra
jon pall skrev:pukler med lektiorne så sveden drypper. kan du ik skrue ned for varmen i saunan

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 66 gæster