Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69651 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1567
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1564

Følg bodybuilding.dk på

højt vandindtag

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hey BB.dk

De dage jeg træner og arbejder semi hårdt(7-8 timer) oppe i skolen, kan jeg nemt drikke 6l vand,
Drikker 2l i skolen, 2l der hjemme og 2l når jeg træner.. sveder en del når jeg arbejder til og træner hårdt(mellem 1 til 2 timer)

Så ville gerne høre om det skulle skade mine nyrer? Har læst mig frem til at for meget vand skaber ubalance i væskereguleringen, derved ikke godt for nyrerne.

Damsgaard.
Set the record straight.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: AK Nordland

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 220.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jeg er ret sikker på, at det ikke skader dine nyrer. Så længe det er vand, så er det jo ikke noget de har svært ved at rense. Dog vil jeg sige, at det nok alligevel er for meget vand du drikker. Det er jo fuldstændig vanvittigt meget - så selvom det måske ikke skader lige præcis nyrerne, så er det ikke godt for kroppen. Hvis du drikker 2-3 liter om dagen, og evt. lidt mere når du er meget fysisk aktiv, så tror jeg det er fint.

Desuden så jeg i House MD, at overdrevet indtag af vand skulle forsage natriummangel. Nu er det godt nok bare en serie, men det kan jo være der er noget om snakken :lol:
Brugeravatar

Træner her: SPH GYM

Så længe du ikke ligefrem tvinger vand i dig, tror jeg ikke et vandindtag på 6liter dagligt skader.
It's A Bird, It's A Plane, no It's Cykelmyggen egon verdens sejeste superhelt
Brugeravatar
Månedens skribent: Marts 2009

Det var dejligt at høre, tak for det ;)

playm8 skrev:eg er ret sikker på, at det ikke skader dine nyrer. Så længe det er vand, så er det jo ikke noget de har svært ved at rense. Dog vil jeg sige, at det nok alligevel er for meget vand du drikker. Det er jo fuldstændig vanvittigt meget - så selvom det måske ikke skader lige præcis nyrerne, så er det ikke godt for kroppen. Hvis du drikker 2-3 liter om dagen, og evt. lidt mere når du er meget fysisk aktiv, så tror jeg det er fint.

Desuden så jeg i House MD, at overdrevet indtag af vand skulle forsage natriummangel. Nu er det godt nok bare en serie, men det kan jo være der er noget om snakken

Ja det skal nok passe det de siger i House :P

Cykelmyggen Egon skrev:Så længe du ikke ligefrem tvinger vand i dig, tror jeg ikke et vandindtag på 6liter dagligt skader.

Tvinger det ikke i mig, det plejer at ligge fremme. Plejer at have en 2 liters flaske med vand stående derhjemme. Når jeg drikker allermest vand til træning, er når jeg laver dødløft, er også knald rød i hovedet der :8
Set the record straight.
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg ville uden tvivl erstatte noget af alt vandet med anden væske. Sørg også at få nok med salt, da et højt indtag af rent vand forrykker kroppens saltbalance.
Det eneste jeg ved, er, at jeg intet ved.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

overdrevet vandindtag er ik sundt, og jo mindre du sveder 4l ud kan jeg ik se ideen med alt det vand. man for jo os væske fra så mange andre ting mælk fx. så det da helt overdrevet med 6 L ed. men jeg tvivler os lidt på du drikker så meget.
Brugeravatar

Reputation point: 35

Geografisk sted: FYN

Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 230.00

jon pall skrev:overdrevet vandindtag er ik sundt, og jo mindre du sveder 4l ud kan jeg ik se ideen med alt det vand. man for jo os væske fra så mange andre ting mælk fx. så det da helt overdrevet med 6 L ed. men jeg tvivler os lidt på du drikker så meget.

Det er ikke alle dage jeg drikker 6l, kun de dage hvor jeg giver den gas i skolen og til træning, hvor jeg bogstavelig talt drypper med sved, men vil skære ned på indtaget af vand ;)
Set the record straight.
Brugeravatar

Styrkeliste

Saunzor skrev:
jon pall skrev:overdrevet vandindtag er ik sundt, og jo mindre du sveder 4l ud kan jeg ik se ideen med alt det vand. man for jo os væske fra så mange andre ting mælk fx. så det da helt overdrevet med 6 L ed. men jeg tvivler os lidt på du drikker så meget.

Det er ikke alle dage jeg drikker 6l, kun de dage hvor jeg giver den gas i skolen og til træning, hvor jeg bogstavelig talt drypper med sved, men vil skære ned på indtaget af vand ;)

Her står der lidt om det: http://www.foedevarestyrelsen.dk/Emner/Sund+mad.htm

Din krop danner også selv ca. 0.5 l væske ved den forbrænding der sker i cellerne. Så de 6 l bliver helt sikkert for meget.
"Har du ikke tid til motion nu, må du sætte tid af til sygdom senere"
Brugeravatar

Styrkeliste
- Squat: 55.00

Logbog: Ingen logbog

Hvis du nogle dage ligefrem drypper af sved under både arbejde og træning, så er det jo ikke for meget - forudsat at du er tørstig.
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Power Gym
Aalborg Styrkeløfter Klub

Hvis du har lyst til at drikke vand - så gør det. Bare du ikke indtager det bare for at gøre det. Drik når du er tørstig og ca. 0,5 til 1 liter pr. times hårdt arbejde. 6 liter lyder af meget men hvis du pukler og har lyst/tørster efter vand så det fint :)
“War is the realm of danger; therefore courage is the soldier’s first requirement”

Krigerisk Tilstand - Logbog
Brugeravatar

Geografisk sted: København

Barsøe skrev:Hvis du har lyst til at drikke vand - så gør det. Bare du ikke indtager det bare for at gøre det. Drik når du er tørstig og ca. 0,5 til 1 liter pr. times hårdt arbejde. 6 liter lyder af meget men hvis du pukler og har lyst/tørster efter vand så det fint :)

pukler med lektiorne så sveden drypper. kan du ik skrue ned for varmen i saunan :D

du kan vist klare dig i ørknen med 6-10l vand om dagen, bare for at sætte det i perspektiv :drink:
Brugeravatar

Styrkeliste

jon pall skrev:pukler med lektiorne så sveden drypper. kan du ik skrue ned for varmen i saunan :D

du kan vist klare dig i ørknen med 6-10l vand om dagen, bare for at sætte det i perspektiv :drink:

Hvad manden laver, som får ham til at svede, aner jeg ikke men hvis det er faktum og han samtidig er tørstig skal han da bare drikke.

I ørknen klarede tyske soldater sig nogle gange uden vand under WWII i mere end 24 timer. I dag hvis vi taler ISAF så er alt fra 8-12 liter dagligt slet ikke unaturligt..
“War is the realm of danger; therefore courage is the soldier’s first requirement”

Krigerisk Tilstand - Logbog
Brugeravatar

Geografisk sted: København

Barsøe skrev:
jon pall skrev:pukler med lektiorne så sveden drypper. kan du ik skrue ned for varmen i saunan :D

Hvad manden laver, som får ham til at svede, aner jeg ikke men hvis det er faktum og han samtidig er tørstig skal han da bare drikke.

I ørknen klarede tyske soldater sig nogle gange uden vand under WWII i mere end 24 timer. I dag hvis vi taler ISAF så er alt fra 8-12 liter dagligt slet ikke unaturligt..

så kan du jo selv høre det er fjollte med 6 l. men drengen har sagt han vil nedjustere det :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Hey Saunzor

Hvordan klare du dig ellers i dagligdagen har du normalt svedige hænder og undgår derfor at hånd trygge eller f.eks sveder du meget under armene og fødder, hænder?

Det er jo klart at hvis du sveder meget så kan der være mange grunde til det og hvis du har sygdommen hyperhidrosis (øget svedproduktion) så tænker jeg uden at være en ekspert at man skal ha mere væske indbords for at føle sig tilfreds med væske balancen.

Bare et skud i tågen herfra :)
Mr BB Statue siger, træn hårdt spis fornuftigt og sov godt.
Brugeravatar

Geografisk sted: DK

Styrkeliste
- Squat: 140.00
- Dødløft: 160.00

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Mr Statue skrev:Hvordan klare du dig ellers i dagligdagen har du normalt svedige hænder og undgår derfor at hånd trygge eller f.eks sveder du meget under armene og fødder, hænder?

Det er jo klart at hvis du sveder meget så kan der være mange grunde til det og hvis du har sygdommen hyperhidrosis (øget svedproduktion) så tænker jeg uden at være en ekspert at man skal ha mere væske indbords for at føle sig tilfreds med væske balancen.

Bare et skud i tågen herfra

Nej ikke ud over det almindelige, men når jeg laver hårdt fysisk arbejde eller skal koncentrere mig i lang tid, så sveder jeg, har dog en tendens til at svede i hænderne når det lokale jeg er i, er varmt :)
Er ret sikker på jeg ikke har hyperhidrosis, men hey, man kan aldrig vide^^

jon pall skrev:pukler med lektiorne så sveden drypper. kan du ik skrue ned for varmen i saunan

du kan vist klare dig i ørknen med 6-10l vand om dagen, bare for at sætte det i perspektiv

Det er dog gipsplader og sådan nogle ting jeg går rundt med i dagligdagen :P
Dejligt at vide hvis jeg en gang skal i ørknen..... :´)

Damsgaard.
Set the record straight.
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg syntes det lydere som et meget normalt væskeindtag, Jeg drikker selv 1,5 - 2L ved træning, og cirka 0,5L til hvert måltid.

Og de hårde dage på job ryge der cirka 3L ned.
Så hvis du ikk har fysisk ubehag el.lign.
ser jeg ingen problemer overhovedet :D
Det handler ikke om hvad der er uden på, men indeni !!!

Geografisk sted: slagelse

Træner her: AK Atlas

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 170.00

Galleri: Vis galleri (3)

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online