Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Minipurz skrev:Jeg kører selv http://www.bodybuilding.dk/artikler/diverse/diverse/rotator-manchet-trning---vejen-uden-om-skulderskader.html BAGEFTER alm FB træning.

For ellers ville det jo netop gå ud over den alm træning.

flamingopikken skrev:Det kan være en god ide at inkorporere ting som band pull-aparts, wall slides og scapula push-ups i din opvarmning, for at arbejde med stabilitet omkring skulderen og scapula, samt aktivering af relevante muskler i øvre ryg (bl.a. trap 2 og 3, rhomboideus og serratus anterior). Efter din træning kan/bør du lave y-raises, ekstern rotation af skulderen og facepulls, for at modarbejde meget af det pres man laver til træning, samt den dårlige holdning mange har, når de har stillesiddende arbejde (krum øvre ryg, fremskudte skuldre - en "computer-holdning", om du vil).
Det er hvad du vil se blive anbefalet rundt omkring i forbindelse med prehab af skulderproblemer. Prøv det af i en periode, se om du får det bedre og om skulderproblemerne bliver væk. Ovenstående er ikke et perfekt fix til alle skulderproblemer, men er yderst gode tiltag at begynde på regelmæssigt. Desuden bør du overveje at holde dig væk fra enkelte pres-øvelser (i hvert fald indledningsvist), indtil du er i stand til at udføre øvelserne med korrekt teknik og uden gener.
Disse ting kan desuden sagtens inkorporeres i det program du linker til. 1-3 sæt af fx 10-15 gentagelser af y-raises, ekstern rotation og facepulls efter hver træning.

flamingopikken skrev:Ca. det samme, fx ~3 sæt af hver. Det vigtigste med de øvelser er at etablere kontakt (øge aktiveringen). Sørg for at du gør dit bedste for virkelig at "mærke" de relevante muskler arbejde - du skal ikke bare udføre bevægelsen. Gør det kontrolleret.

Hansen1402 skrev:http://maxer.dk/videoer/mobilitet-i-overkroppen-med-6-oevelser
Dette har jeg lavet gennem en periode som opvarmning. Nu døjer jeg aldrig med skulderne mere .
Den gemmer jeg!
Emilhansen skrev:flamingopikken skrev:Ca. det samme, fx ~3 sæt af hver. Det vigtigste med de øvelser er at etablere kontakt (øge aktiveringen). Sørg for at du gør dit bedste for virkelig at "mærke" de relevante muskler arbejde - du skal ikke bare udføre bevægelsen. Gør det kontrolleret.
Mange tak for de fine svar! Jeg venter et par dage indtil smerten er væk og begynder så lige så stille på programmet samt en GOD opvarming! Vil du anbefale at jeg ikke kørte bænkpres i starten?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster