Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1217
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1214

Følg bodybuilding.dk på

Hovedpine under benpres

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej BB'er
Jeg tog benpres og pressede mig selv til det yderste, lige da jeg var færdig med sættet fik jeg voldsom hovedpine, som aftog stille og roligt...
Er bange for presse mig selv i benpres i morgen til næste træning pga. den voldsomme smerte :(
Skal jeg bare prøve igang med fuld kraft eller?
Er det mon bodybuilders Headache?

På forhånd tak for svar.
You never get a second chance to make a first impression!
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Århus

Træner her: Fitness World

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

det er svært at sige da jeg ikke tror nogen herinde er læger derudover vil jeg nok tage det lidt mere roligt

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Power Gym

Logbog: Ingen logbog

Nu beder jeg jo heller ikke om en lægeerklæring, men bare en formodning :wink:
Men tror nu også jeg vil tage det lidt roligere i morgen :|
Brugeravatar

Fik jeg også for 2 uger siden i benpressen. Og for satan det er træls. :(
Mit kommer når jeg presser mig selv og er ikke gået væk endnu, men jeg har erfaret, at hvis jeg trækker været roligt under hele sættet, stilner det af eller så starter det slet ikke. :)
Hellere være anerkendt af få, end kendt af mange...
Brugeravatar

Reputation point: 105

Geografisk sted: Horsens, HSK

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 225.00

Blodet løber til benene :-) Det er ret normalt, jeg får selv kvalme på mine benpas, når jeg presser mig selv til det yderste. Sørg for at være opmærksom på blodsukkeret og din vejrtrækning.
http://www.facebook.com/fitprojectdk - Matcher klienter med personlige trænere i hele Danmark
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens

Træner her: WT Center
Fitness World Vesterbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 235.00

Kenny Nickelman=GUNS skrev:Fik jeg også for 2 uger siden i benpressen. Og for satan det er træls. :(
Mit kommer når jeg presser mig selv og er ikke gået væk endnu, men jeg har erfaret, at hvis jeg trækker været roligt under hele sættet, stilner det af eller så starter det slet ikke. :)

Det stilnede jo også rimelig hurtigt af og jeg kunne fortsætte min træning med en mild hovedpine :|
Men det gjorde bare utrolig ondt 2-3min. efter :(
Synes bare det er svært at holde sin vejrtrækning i ro når man giver den alt hvad man har, men vil da prøve :)
Brugeravatar

Vil anbefale dig at skære 1 eller 2 reps af alle dine sæts de næste par uger.

Nu ved jeg ikke, hvor alvorlig din hovedpine har været, men jeg har selv haft prøvet det samme ved benpres. Min hovedpine var fuldstændig insane i et par minutter, føltes som om mit hoved skulle springe i luften indefra, hvorefter det stilnede af, dog uden at forsvinde helt.

Jeg tog en offday for at være på den sikre side, da jeg stadig en mild hovedpine.

Dagen efter min offday, tog jeg ned for at træne igen og mit hoved eksploderede under et sæt pullups da jeg lige skulle hive mig selv op 1 ekstra gang. Det resulterede i at hovedpinen varede i flere uger efter det, og fik en kvalmende fornemmelse bare ved minimal anstrengelse. Fik senere endnu et tilbagefald, da jeg lavede et kraftigt nys.

Så set i bakspejlet skulle jeg nok have holdt en længere pause da jeg oplevede det første gang, eller i det mindste have skruet ned for intensiteten i mine efterfølgende træninger.

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 150.00

Drachmann skrev:Vil anbefale dig at skære 1 eller 2 reps af alle dine sæts de næste par uger.

Nu ved jeg ikke, hvor alvorlig din hovedpine har været, men jeg har selv haft prøvet det samme ved benpres. Min hovedpine var fuldstændig insane i et par minutter, føltes som om mit hoved skulle springe i luften indefra, hvorefter det stilnede af, dog uden at forsvinde helt.

Jeg tog en offday for at være på den sikre side, da jeg stadig en mild hovedpine.

Dagen efter min offday, tog jeg ned for at træne igen og mit hoved eksploderede under et sæt pullups da jeg lige skulle hive mig selv op 1 ekstra gang. Det resulterede i at hovedpinen varede i flere uger efter det, og fik en kvalmende fornemmelse bare ved minimal anstrengelse. Fik senere endnu et tilbagefald, da jeg lavede et kraftigt nys.

Så set i bakspejlet skulle jeg nok have holdt en længere pause da jeg oplevede det første gang, eller i det mindste have skruet ned for intensiteten i mine efterfølgende træninger.

Det lyder meget voldsomt. Vågnede også op med hovedpine i morges, men jeg snuppede to pamoler og så har der ellers ikke været noget resten af dagen.
Er bare bange for at presse mig selv i morgen ved benpres, men jeg vil dog nødigt skære ned i sættene eller i ydelsen.

Men i 2-3min. efter sættet havde jeg det fuldstændig ligesom du beskriver, som om mit hoved skulle eksplodere indefra.
Brugeravatar

Nu behøver det samme at ske heller ikke for dig men ja snyse du skulle tænke over ikke at køre lige så hårdt indtil du føler dig helt på toppen igen

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Power Gym

Logbog: Ingen logbog

klæbre skrev:Nu behøver det samme at ske heller ikke for dig men ja snyse du skulle tænke over ikke at køre lige så hårdt indtil du føler dig helt på toppen igen

Du har nok ret, men i morgen prøver jeg at køre hårdt på igen og hvis det samme sker igen tager jeg det roligt, håber nok en smule naivt på at det kun var igår.
Brugeravatar

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 62 gæster