Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 888
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 886

Følg bodybuilding.dk på

HST.... gi' mig gode råd og tips, bygget på erfaring :)

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey Folkens. Jeg har i en længere periode kørt mit eget program. Det har også virket helt godt, og her til sidst fik jeg også en dejlig masse progression på. Jeg kunne godt tænke mig at køre lidt mere planmæssig progression og er blevet anbefalet HST. Har fattet hvad det drejer sig om, men kunne godt bruge lidt hjælp til sammensætningen af det. Jeg bulker for tiden, og kører derfor så meget masse som muligt. træner 2-3 gange om ugen. Har i nogle gode personlige erfaringer, må i meget gerne dele dem med mig. Er jo fra barnsben blevet indoktrineret om at under 6 reps, giver styrke og ca. 6-12 reps giver masse. Men en pålidelig kilde fortæller at han har haft god masseopbygning med 5 reps og 2 sæt i hver øvelse.

Mit spørgsmål er:

Hvilke øvelser ville være fornuftigt at inddrage? og hvor mange sæt/reps skulle jeg i så fald køre?

MVH. Jesper aka. Jollykid
No pain, no gain!! (Progressive training <3) Nu har jeg bulket i 18 år. Kunne være man snart skulle til at cutte :)

Reputation point: 0

Geografisk sted: Haderslev

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hvilke øvelser ville være fornuftigt at inddrage? og hvor mange sæt/reps skulle jeg i så fald køre?

Øvelser så hele kroppen er dækket ind.

Et eksempel:

Dødløft/Squat
Bænkpres
Military press
Lateral raise
Yates/DB/BB Row
Pullups/chinups
Curl
Mave.

Du kan enten følge 15-10-5-5ecc systemet, eller blot køre i forhold til failure som jeg vælger at gøre. Hvor mange sæt du skal køre, afhænger af hvad du er vant til. Hvis du er vant til at køre rigtigt mange sæt, bør du også gøre det i HST. Hvis du er vant til en mere normal volumen, kan du gøre det på mange måder. Enten kan du blive ved det samme antal sæt hele tiden, eller du kan øge antallet af sæt løbende, mens antallet af reps falder.
En populær måde at gøre det på er at tage 1 sæt i 15-reps ugerne, 2 sæt i 10-reps ugerne og 3 sæt i 5 reps ugerne.
Men en pålidelig kilde fortæller at han har haft god masseopbyning med 5 reps og 2 sæt i hver øvelse.

Sæt af 5 reps kan give rigtigt gode masse resultater.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010

Reputation point: 573

Kostplan: Vis kostplan

Ok. tak for tippet. :)
No pain, no gain!! (Progressive training <3) Nu har jeg bulket i 18 år. Kunne være man snart skulle til at cutte :)

Reputation point: 0

Geografisk sted: Haderslev

Kostplan: Ingen kostplan

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster