Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 975
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 972

Følg bodybuilding.dk på

HST Spørgsmål??

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej, jeg er igang med et HST program, mest for at prøve noget nyt og for at stige 5 kg i mit 5RM på blot 6 uger ;)
Jeg er bange for at løbe ind i problemer, da jeg her i uge 3 godt kan mærke stigningerne er taget til!
Mit 5RM i squat er 110, og om yderligere 3 uger, skulle det være 116 ifølge Excel arket. Igår løftede jeg 95kg 12 * 2 - hvilket blev rimelig hårdt. Men jeg gennemførte den, men i uge 6 skal jeg i sidste træningspas gøre det med 116 kg, hvilket jeg tvivler stort på, at jeg kan. Og tvivler stort på er det jeg skal da det jo burde være mit nye 5rm.. og ikke noget jeg skal løfte 12 * 2.

Ifølge programmet træner jeg 3 gange om ugen, 12 øvelser og der har for mig at se, ikke stået nogle ændringer i programmet i artikelen? Har jeg overset noget..? Skal man køre ned i gentagelser eller andre ændringer?

Er der noget jeg har overset i programmet?

-Håber jeg fik formuleret mit problem så i forstår hvad det er, og at i kan give et svar!
God søndag!
To be the best, you gotta take out the best! ;)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

HST består af 4 mindre cyklusser. Først high rep, så medium rep, så low rep og sidst excentrisk.
Jeg kørte standardmodellen til at starte med, hvor den hed 15-10-5-5, men modificerede senere til 12-8-5-3 uden excentrisk.

I hver af de 4 cyklusser kører du en fastlagt progression over 6 pas, hvor det starter meget overkommeligt og slutter meget hårdt.

Efterfølgende er det meningen, at der skal holdes en uges pause/dekonditionering, hvorefter man starter på en ny runde.

Men alt dette skulle da meget gerne fremgå tydeligt af programmet?
Brugeravatar

Reputation point: 165

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 147.50
- Squat: 180.00
- Dødløft: 215.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Fistandantilus skrev:HST består af 4 mindre cyklusser. Først high rep, så medium rep, så low rep og sidst excentrisk.
Jeg kørte standardmodellen til at starte med, hvor den hed 15-10-5-5, men modificerede senere til 12-8-5-3 uden excentrisk.

I hver af de 4 cyklusser kører du en fastlagt progression over 6 pas, hvor det starter meget overkommeligt og slutter meget hårdt.

Efterfølgende er det meningen, at der skal holdes en uges pause/dekonditionering, hvorefter man starter på en ny runde.

Men alt dette skulle da meget gerne fremgå tydeligt af programmet?

Der er to forskellige. Der er det på BB.dk her, og så er der det på motion online, som ganske rigtigt er delt op som du siger.
Har selv kørt det fra MOL, med ok resultater, gennemførte uden failure :)
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

Yeah tak for hjælpen!! Jeg har fattet det nu, man skal selv justere nedgangen af reps, i forhold til stigningen..
Men der står vidst kun i programmet herpå BB.dk (Som er den jeg følger) at der ifølge det originale program er 2 uger - som de har skæret af da det kræver en spotter hver gang.

Men En af jer skrev man skulle starte igen efter en uges dekondering..? Hvad mener du med det? :)
To be the best, you gotta take out the best! ;)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Programmet på MOL er lavet til at man holder 9 dages pause efter hver omgang. Det var dog sjældent, at jeg fulgte det.
Brugeravatar

Reputation point: 165

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 147.50
- Squat: 180.00
- Dødløft: 215.00

Tilbage til Begynder forum

Brugere online