Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1257
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1254

Følg bodybuilding.dk på

Hurtighed og mave!

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej derude!

Jeg kører pt. et full-body program 3 gange om ugen.

På trods af en fedtprocent der ligger på ca. de 6%, er sixpacken der ikke helt endnu. Mine to spørgsmål er følgende:

1) Jeg træner squat og stiff leg dødløft mandag, onsdag og fredag. Vil min krop kunne følge med hvis jeg løber tirsdag, torsdag og lørdag. Det skal siges at jeg træner for hurtighed.

2) Hvad angår maven, så får den jo lidt tæsk til squat og andre øvelser - i dagene imellem, ville det være en god idé at træne noget evil wheel, crunches osv. ? Altså så maven for hver eneste dag, men med høj vægt den ene dag, flere reps og kropsvægt den anden dag.

Det kombineret skulle gerne give sixpacken:) ?
Comedian skrev:Alle kan træne med hovedet under armen. Det gør dig ikke speciel. Bliv klog på hvad du laver, lær, eksperimentér, bliv stærk, bliv swole, reflektér, udvikl dig og hjælp andre til det samme. Så kan vi tale.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Træner her: Ultimate Gym

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Din mave skal have hvile ligesom alle andre muskel grupper når du har trænet dem

Reputation point: 0

Geografisk sted: Tune

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 145.00

Galleri: Vis galleri (6)
Kostplan: Ingen kostplan

Er godt klar over at min mave skal have restitution. Men der er jo aktiv restituion. Desuden, hvis arbejdet er småt, så burde det vel ikke være noget problem? Og hvis du taler om maven, hvorfor så ikke benene? :)

Men tak respons:)
Comedian skrev:Alle kan træne med hovedet under armen. Det gør dig ikke speciel. Bliv klog på hvad du laver, lær, eksperimentér, bliv stærk, bliv swole, reflektér, udvikl dig og hjælp andre til det samme. Så kan vi tale.
Brugeravatar

Hvis du squatter og dødløfter 3x ugentligt, vil jeg helt klart anbefale dig ikke at bruge Evil Wheel mv. på dine off-dage.

Cardio kan være lidt svært at bedømme, det kommer jo an på hvor hårdt du går til den. Men generelt er benene en muskelgruppe der kan klare væsentligt mere tæv en andre muskelgrupper.
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Summerman skrev:Er godt klar over at min mave skal have restitution. Men der er jo aktiv restituion. Desuden, hvis arbejdet er småt, så burde det vel ikke være noget problem? Og hvis du taler om maven, hvorfor så ikke benene? :)

Men tak respons:)

Hvorfor alligevel køre mave uden belastning ? så hellere løbe en tur og forbrænde nogle kcal.

Du skal også have hvile i dine ben ?, men går vel ikke ud fra at du står og laver squat uden vægt ._. ?

Hvis du vil have den six-pack, må du ned i fedt %, hvis du er meget langt nede, så ser du bare sådan ud ... så er der ikke noget at gøre ved det

Geografisk sted: Tune

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 145.00

Galleri: Vis galleri (6)

Du har ikke engang nævnt, hvorvidt du træner mave pt.? :?
Brugeravatar

Logbog: Ingen logbog

Hvis du helt reelt har en fedt% på 6 og ikke har sixpack, så skal du have pakket noget masse på kroppen. :)
Brugeravatar

Reputation point: 300

Geografisk sted: Ebeltoft.

Træner her: Hulen

Styrkeliste
- Bænkpres: 220.00
- Squat: 315.00
- Dødløft: 325.00

Galleri: Vis galleri (1)

Jeg tilslutter mig lige Bnaz' udtalelse...

Hvis du har en fedt% på omkring 6 så er det masse der mangler!

Og det hjælper ikke noget at komme længere ned i fedt% så jeg vil helt klart foreslå dig at holde dine hviledage hellige og lade være med at løbe

Prøv eventuelt at varriere dit program sådan at du kører Squat mandag, front squat onsdag og overhead squat fredag... Bare for variationens skyld, og så rammer du din core på lidt forskellige måder. Derudover kunne du jo smide en enkelt maveøvelse ind i slutningen af hver træning? 3x10 af hanging leg raise en dag, weighted sit-ups en anden og evil wheel den sidste...

Men som sagt, så er det masse du mangler, og hvis du vil have mere masse, så skal du i kcal-overskud, og så ryger fedtprocenten altså lidt op. Det lyder det nu også til at du kan overleve...
Brugeravatar

Geografisk sted: Hovedstaden

Tak for svarene! :) Masse it is! :) Og ja, træner også mave til slut i mit program:)
Brugeravatar

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 22 gæster