Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

newb skrev:Mange tak for svaret.
Altså, hvor mange kilometre kan anbefales i en cutte periode? Hvor mange gange i ugen? Skal man styrketræne ved siden af? Og, skal man være under, på eller over kaloriebehovet?
- Jeg er meget ny, og har stadig mange spørgsmål. Men undskyld hvis nogle af dem virkelig er for dumme ;).

Hvad kaloreindtaget angår, skal du selvfølgelig ligge i kalorieunderskud - ellers taber du dig ikke, uanset hvor meget motion du dyrker.
?
), hvilket skulle være tilstrækkeligt til at smide fedtet uden at det koster muskelmasse.

Gormez skrev:antallet af kilometer er ikke så vigtigt under cardio så længde intensiteten er høj. Du får mere ud af f.eks. af løbe 3-5 km for fuld skrald end ved at tage 8 km i moderat tempo. 2-3 gange cardio om ugen er som regel fint når det kombineres med styrketræning og en fornuftig kost. Noget der har fungeret godt for mig har eksempelvis været fullbody mandag,onsdag og fredag med løb de mellemliggende dage og evt. lørdag alt efter energiniveau og søndag off. Og som de andre siger skal du naturligvis ligge i et let kalorieunderskud for at få kroppen til at tære på fedtdepoterne, en tommelfingerregel siger - 500 kalorier på ugebasis så vidt jeg lige husker(ret mig hvis det er forkert), hvilket skulle være tilstrækkeligt til at smide fedtet uden at det koster muskelmasse.
! Så mangler jeg vel bare at finde mit kaloriebehov.. 

Gormez skrev:antallet af kilometer er ikke så vigtigt under cardio så længde intensiteten er høj. Du får mere ud af f.eks. af løbe 3-5 km for fuld skrald end ved at tage 8 km i moderat tempo. 2-3 gange cardio om ugen er som regel fint når det kombineres med styrketræning og en fornuftig kost. Noget der har fungeret godt for mig har eksempelvis været fullbody mandag,onsdag og fredag med løb de mellemliggende dage og evt. lørdag alt efter energiniveau og søndag off. Og som de andre siger skal du naturligvis ligge i et let kalorieunderskud for at få kroppen til at tære på fedtdepoterne, en tommelfingerregel siger - 500 kalorier på ugebasis så vidt jeg lige husker(ret mig hvis det er forkert), hvilket skulle være tilstrækkeligt til at smide fedtet uden at det koster muskelmasse.

Om du løber eller går 5 km eksempelvis er i denne sag lige meget - Du forbrænder nemlig lige meget...

newb skrev:
Om du løber eller går 5 km eksempelvis er i denne sag lige meget - Du forbrænder nemlig lige meget...
Seriøst?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster