Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1338
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1336

Følg bodybuilding.dk på

Hvad er vigtigst?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Som nogen måske ved, har jeg valgt vægttræningen fra, da det er minimalt hvad jeg kan få ud af det. Jeg har stort set aldrig kræfter og energi til at presse mig selv hårdt nok til at se nogen resultater. Derudover ødelægger denne form for træning min dagligdag. Dengang hvor jeg trænede 2-4 gange om ugen, havde jeg næsten ikke noget liv ved siden af, fordi jeg måtte ligge i min seng hele tiden.
Som et plaster på såret nøjes jeg med at dyrke cardio. Det tærer ikke lige så hårdt på mig og jeg dyrker så meget jeg overhovedet kan, uden at det går ud over mit velbefindende.
Et liv med styrketræning er selvfølgelig sundere end et liv uden. Derfor kan jeg heller ikke slippe de tanker der siger, at jeg nu er i gang med at lade min krop gå i forfald og at ingen styrketræning er kritisk "farligt"! Men det er ikke sikkert de tanker er sande? Men jeg har det sgu ret dårligt med at styrketræning ikke kan være en del af mit liv.
Kan man godt holde kroppen "sund," ved udelukkende at basere sin træning på forskellige motionsformer, så som løb, cykling, roning, svømning osv? Og selvfølgelig også have sunde spisevaner.

Og hvad er vigtigst af de 2? Styrketræning eller cardio?
Jeg ville selv mene cardio.

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Er det noget med du har en form for sygdom? I så fald, er det nok relevant lige at nævne det :)
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Kostplan: Ingen kostplan

Rent sundhedsmæssigt er det nu nok cardio der er vigtigest.. men personligt ville jeg have svært ved valget..

Træt efter styrketræning? Gør du også det hvis du får nok at spise?

Du ser i hvert fald ud til at ha' en hakket form. Det er måske ikke lige tiden til det nu, men mon ikke det ville give mere energi til træning hvis du bulker lidt?
Solen skinner altid på korpsets hædersmænd!
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 140.00

Logbog: Ingen logbog

flamingopikken skrev:Er det noget med du har en form for sygdom? I så fald, er det nok relevant lige at nævne det :)

Det er rigtigt. Jeg har hypofyseinsufficiens, en kronisk sygdom hvor hypofysen ikke producerer hormoner i et eller andet omfang. Min hypofyse virker slet ikke.

S.Sørensen skrev:Rent sundhedsmæssigt er det nu nok cardio der er vigtigest.. men personligt ville jeg have svært ved valget..

Træt efter styrketræning? Gør du også det hvis du får nok at spise?

Du ser i hvert fald ud til at ha' en hakket form. Det er måske ikke lige tiden til det nu, men mon ikke det ville give mere energi til træning hvis du bulker lidt?

Ja, det er det samme selv hvis jeg spiser rigtig meget. På billederne blev fedtprocenten målt til 6.8 på en tanita. Idag har jeg "bulket" op til 12%, men muskelmassen er der ikke kommet mere af. Så det er ren fedtgain.

Er lav frekvens, lav til mellem intensitet og god volume udelukket?
Brugeravatar

Altså 30-45 min motion om dagen er mange, mange gange vigtigere end styrketræning.

Her er nogle gode grunde til at motionere
1. Vil du ha' en "six pack" er dette vejen, dog kombineret med sundt mad selvfølgelig
2. Motion kan forbedre dit humør og betydelidt reducere chancen for depression. Det er bevist ved undersøgelser at motion gør dig gladere :D
3. Med daglig motion klare dig bedre i skolen eller på arbejde!
4. Daglig motion reducerer mental træthed og giver dig mere energi. En nylig undersøgelse viser, at daglig motion reducerer træthed med 65%
5. At du lever et længere og sundere liv.

Du kunne også prøve at lave et overskueligt begynder program på denne side:
http://www.scoobysworkshop.com/CustomWorkoutPlan.htm

Men hvis du lider af en sygdom skulle du nok kontakte din læge i stedet for os :o bare et godt råd

Grüber skrev:Altså 30-45 min motion om dagen er mange, mange gange vigtigere end styrketræning.

Her er nogle gode grunde til at motionere
1. Vil du ha' en "six pack" er dette vejen, dog kombineret med sundt mad selvfølgelig
2. Motion kan forbedre dit humør og betydelidt reducere chancen for depression. Det er bevist ved undersøgelser at motion gør dig gladere :D
3. Med daglig motion klare dig bedre i skolen eller på arbejde!
4. Daglig motion reducerer mental træthed og giver dig mere energi. En nylig undersøgelse viser, at daglig motion reducerer træthed med 65%
5. At du lever et længere og sundere liv.

Du kunne også prøve at lave et overskueligt begynder program på denne side:
http://www.scoobysworkshop.com/CustomWorkoutPlan.htm

Men hvis du lider af en sygdom skulle du nok kontakte din læge i stedet for os :o bare et godt råd

Goddag, jeg kommer fra internetpolitiet. Du skal slukke din computer og sætte dig over i skammekrogen.
You can't really be strong until you can see a funny side to things

Personlig træning og fysioterapi
Følg bloggen på http://www.MoosFit.dk, Facebook eller Instagram #MoosFit
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2009 Månedens skribent: Februar 2010

Reputation point: 902

Geografisk sted: www.moosfit.dk

LOL STEFAN! :laugh:
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

flamingopikken skrev:LOL STEFAN! :laugh:

++1

Altså 30-45 min motion om dagen er mange, mange gange vigtigere end styrketræning.

Styrketræning er også motion. Det er en alt for udbredt myte, at konditionstræning er sundhedsfremmende, mens vægttræning ikke er det. Der er talrige sundhedsgevinster ved styrketræning. Her er nogle af dem.

- lavere kolesteroltal, og det vigtige er her at balancen mellem LDL og HDL forrykkes i positiv retning.
- lavere puls og blodtryk (dog et punkt hvor konditionstræning gør det noget bedre)
- bedre insulin-sensitivitet
- stærkere immunforsvar (Effekten her er mere udtalt ved styrketræning, end ved konditionstræning)
- en stærkere krop giver en bedre beskyttelse imod belastningsskader i arbejdslivet
- vægttab og lavere fedtprocent (modsat hvad folk tror, så gør vægttræning det faktisk ligeså godt som konditionstræning, når vi snakker om vægttab)

Og der er mange flere. Så drop ideen med at man skal dyrke konditionstræning for at blive sund. Der hvor konditionstræning primært vinder er ved de positive tilpasninger i hjerte-kredsløbet.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

+2 :)

Topic:
Det er svært at sige om styrketræning er sundere end cardio, fordi begge har så mange fordele og ulemper med hensyn til sundhed.
Din sygdom gør at du selvfølgelig ikke skal styrketræne, hvilket gør at du nok aldrig får bodybuilder-kroppen. Cardio er dog stadig stadig super sundt og med god træning kan du få dig en flot atletisk krop. Derudover så er der mange psykiske fordele at hente ved regelmæssig cardio, som gør at du meget lettere kommer igennem hverdagen. Du kan tage mere af 'det sure med det søde' så at sige.
Brugeravatar

Geografisk sted: Vestsjælland

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
- Squat: 80.00
- Dødløft: 80.00

Galleri: Vis galleri (2)

J0nes skrev:

Topic:
Det er svært at sige om styrketræning er sundere end cardio, fordi begge har så mange fordele og ulemper med hensyn til sundhed.

Ahva? Hvilke ulemper er der helt præcist forbundet med styrketræning og cardio? :-k
Rows before Hoes!

Styrkeliste
- Bænkpres: 40.00
- Squat: 40.00

Thomas Jagd skrev:

Styrketræning er også motion. Det er en alt for udbredt myte, at konditionstræning er sundhedsfremmende, mens vægttræning ikke er det. Der er talrige sundhedsgevinster ved styrketræning. Her er nogle af dem.

- lavere kolesteroltal, og det vigtige er her at balancen mellem LDL og HDL forrykkes i positiv retning.
- lavere puls og blodtryk (dog et punkt hvor konditionstræning gør det noget bedre)
- bedre insulin-sensitivitet
- stærkere immunforsvar (Effekten her er mere udtalt ved styrketræning, end ved konditionstræning)
- en stærkere krop giver en bedre beskyttelse imod belastningsskader i arbejdslivet
- vægttab og lavere fedtprocent (modsat hvad folk tror, så gør vægttræning det faktisk ligeså godt som konditionstræning, når vi snakker om vægttab)

Og der er mange flere. Så drop ideen med at man skal dyrke konditionstræning for at blive sund. Der hvor konditionstræning primært vinder er ved de positive tilpasninger i hjerte-kredsløbet.

Min storebror fik af vide at fordi han var godt bygget, havde været med til at rede hans liv, da han kørte galt.
"You never have to wait for a squat rack on Christmas morning"
- Ben "Pak Man" Pakulski

"Strong people are harder to kill than weak people, and more useful in general."
- Mark Rippetoe
Brugeravatar

Træner her: Hjørring Styrkesport

A. Szollosi skrev:
J0nes skrev:

Topic:

Ahva? Hvilke ulemper er der helt præcist forbundet med styrketræning og cardio? :-k

Der er ikke så mange, men tænkte på skader af forskellig art, hvis man ikke passer på
Brugeravatar

Geografisk sted: Vestsjælland

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
- Squat: 80.00
- Dødløft: 80.00

Galleri: Vis galleri (2)

J0nes skrev:

Topic:
Din sygdom gør at du selvfølgelig ikke skal styrketræne, hvilket gør at du nok aldrig får bodybuilder-kroppen. Cardio er dog stadig stadig super sundt og med god træning kan du få dig en flot atletisk krop. Derudover så er der mange psykiske fordele at hente ved regelmæssig cardio, som gør at du meget lettere kommer igennem hverdagen. Du kan tage mere af 'det sure med det søde' så at sige.

Hvordan ville du så træne for at få en pæn krop af cardio? :)
Opbygger kroppen egentlig noget masse ved fx løb og roning? I roning er intensiteten jo pænt lav, i hvert fald på de romaskiner i mit center.

Nicobruun skrev:[

Min storebror fik af vide at fordi han var godt bygget, havde været med til at rede hans liv, da han kørte galt.

Præcis. Ikke at man bliver en usårlig superman, men stærke muskler, led og sener i hele kroppen, vil utvivlsomt gøre at man står stærkere ved voldsomme belastninger som f.eks. ved ulykker og fald, så man f.eks. ikke får rykket en skulder af led eller vrider knæet om når man falder på ski eller cykel
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Dingo skrev:
Nicobruun skrev:[

Præcis. Ikke at man bliver en usårlig superman, men stærke muskler, led og sener i hele kroppen, vil utvivlsomt gøre at man står stærkere ved voldsomme belastninger som f.eks. ved ulykker og fald, så man f.eks. ikke får rykket en skulder af led eller vrider knæet om når man falder på ski eller cykel

Kan godt se, at det er en stor fordel at træne med lidt vægte :)
Men kan det svare sig at træne med lav frekvens og lav-mellem intensitet som Barbell skriver?

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 50 gæster