Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

flamingopikken skrev:Er det noget med du har en form for sygdom? I så fald, er det nok relevant lige at nævne det
S.Sørensen skrev:Rent sundhedsmæssigt er det nu nok cardio der er vigtigest.. men personligt ville jeg have svært ved valget..
Træt efter styrketræning? Gør du også det hvis du får nok at spise?
Du ser i hvert fald ud til at ha' en hakket form. Det er måske ikke lige tiden til det nu, men mon ikke det ville give mere energi til træning hvis du bulker lidt?

Grüber skrev:Altså 30-45 min motion om dagen er mange, mange gange vigtigere end styrketræning.
Her er nogle gode grunde til at motionere
1. Vil du ha' en "six pack" er dette vejen, dog kombineret med sundt mad selvfølgelig
2. Motion kan forbedre dit humør og betydelidt reducere chancen for depression. Det er bevist ved undersøgelser at motion gør dig gladere
3. Med daglig motion klare dig bedre i skolen eller på arbejde!
4. Daglig motion reducerer mental træthed og giver dig mere energi. En nylig undersøgelse viser, at daglig motion reducerer træthed med 65%
5. At du lever et længere og sundere liv.
Du kunne også prøve at lave et overskueligt begynder program på denne side:
http://www.scoobysworkshop.com/CustomWorkoutPlan.htm
Men hvis du lider af en sygdom skulle du nok kontakte din læge i stedet for osbare et godt råd

flamingopikken skrev:LOL STEFAN!

Altså 30-45 min motion om dagen er mange, mange gange vigtigere end styrketræning.

flamingopikken skrev:LOL STEFAN!

J0nes skrev:flamingopikken skrev:LOL STEFAN!
+2![]()
Topic:
Det er svært at sige om styrketræning er sundere end cardio, fordi begge har så mange fordele og ulemper med hensyn til sundhed.

Thomas Jagd skrev:Altså 30-45 min motion om dagen er mange, mange gange vigtigere end styrketræning.
Styrketræning er også motion. Det er en alt for udbredt myte, at konditionstræning er sundhedsfremmende, mens vægttræning ikke er det. Der er talrige sundhedsgevinster ved styrketræning. Her er nogle af dem.
- lavere kolesteroltal, og det vigtige er her at balancen mellem LDL og HDL forrykkes i positiv retning.
- lavere puls og blodtryk (dog et punkt hvor konditionstræning gør det noget bedre)
- bedre insulin-sensitivitet
- stærkere immunforsvar (Effekten her er mere udtalt ved styrketræning, end ved konditionstræning)
- en stærkere krop giver en bedre beskyttelse imod belastningsskader i arbejdslivet
- vægttab og lavere fedtprocent (modsat hvad folk tror, så gør vægttræning det faktisk ligeså godt som konditionstræning, når vi snakker om vægttab)
Og der er mange flere. Så drop ideen med at man skal dyrke konditionstræning for at blive sund. Der hvor konditionstræning primært vinder er ved de positive tilpasninger i hjerte-kredsløbet.

A. Szollosi skrev:J0nes skrev:flamingopikken skrev:LOL STEFAN!
+2![]()
Topic:
Det er svært at sige om styrketræning er sundere end cardio, fordi begge har så mange fordele og ulemper med hensyn til sundhed.
Ahva? Hvilke ulemper er der helt præcist forbundet med styrketræning og cardio?

J0nes skrev:flamingopikken skrev:LOL STEFAN!
+2![]()
Topic:
Din sygdom gør at du selvfølgelig ikke skal styrketræne, hvilket gør at du nok aldrig får bodybuilder-kroppen. Cardio er dog stadig stadig super sundt og med god træning kan du få dig en flot atletisk krop. Derudover så er der mange psykiske fordele at hente ved regelmæssig cardio, som gør at du meget lettere kommer igennem hverdagen. Du kan tage mere af 'det sure med det søde' så at sige.

Nicobruun skrev:[
Min storebror fik af vide at fordi han var godt bygget, havde været med til at rede hans liv, da han kørte galt.

Dingo skrev:Nicobruun skrev:[
Min storebror fik af vide at fordi han var godt bygget, havde været med til at rede hans liv, da han kørte galt.
Præcis. Ikke at man bliver en usårlig superman, men stærke muskler, led og sener i hele kroppen, vil utvivlsomt gøre at man står stærkere ved voldsomme belastninger som f.eks. ved ulykker og fald, så man f.eks. ikke får rykket en skulder af led eller vrider knæet om når man falder på ski eller cykel

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 50 gæster