En god ting synes jeg er at skrive logbog, så kan man gradvist se sine forbedringer (og hvis der ikke er nogen, se at få rettet på programmet/kosten/indsatsen!), og samtidig er det total oprejsning at gå tilbage og kigge på side 1 engang imellem, så kan man virkeligt se at man har rykket sig.
En anden god ting, synes jeg, er at se sine fremskridt på sig selv gradvist. Det er noget jeg virkeligt bruger, så i en periode er jeg meget motiveret på at nu har mit bryst udviklet sig, og jeg bliver helt høj af følelsen af at alting bare lykkes.
Så går der noget tid, så står jeg en dag og flexer lidt foran spejlet (ohyeah

), og ligger måske mærke til at et sted man ellers ikke har skænket meget tanke på det sidste har udviklet sig, præcis det samme er sket for mig med min nakke, efter at jeg ændrede en smule i programmet.
Samtidig er det en god ide at ændre lidt i dit program hver 6. uge cirka, både for at forhinde din krop i at blive "vant" til øvelserne, og fordi det simpelthen er skønt med variation (:
Når alt det er sagt, har jeg intet problem med at komme ned i centeret, jeg elsker tiden dernede, og misser aldrig en træning, det er en slags meditation, og jeg lukker mig ind i min egen verden - får tænkt nogle ting igennem. Når man så kommer ud og er færdig, er jeg altid helt høj af følelsen af at jeg har taget "xx" mere i den og den øvelse, jeg tror bare det er spørgsmål om indstilling